Gå til innhold

Storkontroll i tollen på Gardermoen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

er det noen som kjenner til at tollerne på Gardermoen har storkontroll av pakker fra USA forrige/denne uken? Jeg har et par pakker liggende der, og det går tydeligvis ikke fort. Begge er sendt med EMS (ekspress), og nå ligger de fast i tollen på fjerde døgnet (dvs. de har lagt der siden forrige tirsdag). For ordens skyld, alt er deklarert med riktig verdi, men det virker nesten som om de åpner alt av pakker.

 

Da ville jeg ha ringt posten og spurt om det er noe som mangler, normalt skal det ikke ta så lang tid.

 

Jeg har en pakke som ble sendt den 22/2. Den har fortsatt ikke kommet, og er sikkert på gardermoen og blir ruget av tollerne.

 

Den kan imidlertidig ikke spores da men..

 

Hvis din ikke kan spores, så kommer den neppe via Gardermoen. Da sendes den nemlig til Alnabru hvor de har godssenteret, og vanlig post kan ta gooood tid.

Lenke til kommentar
Hei,

er det noen som kjenner til at tollerne på Gardermoen har storkontroll av pakker fra USA forrige/denne uken? Jeg har et par pakker liggende der, og det går tydeligvis ikke fort. Begge er sendt med EMS (ekspress), og nå ligger de fast i tollen på fjerde døgnet (dvs. de har lagt der siden forrige tirsdag). For ordens skyld, alt er deklarert med riktig verdi, men det virker nesten som om de åpner alt av pakker.

 

Da ville jeg ha ringt posten og spurt om det er noe som mangler, normalt skal det ikke ta så lang tid.

 

Jeg har en pakke som ble sendt den 22/2. Den har fortsatt ikke kommet, og er sikkert på gardermoen og blir ruget av tollerne.

 

Den kan imidlertidig ikke spores da men..

 

Hvis din ikke kan spores, så kommer den neppe via Gardermoen. Da sendes den nemlig til Alnabru hvor de har godssenteret, og vanlig post kan ta gooood tid.

 

 

 

Mener du da EMS sentralen? Er de på Alnabru? EMS har ihvertfall ikke noe registrert til meg.

 

Det har nå gått elleve dager og pakken burde nesten ha kommet til landet.

På fredag har det gått 14 dager, og da burde jeg vel få pakken?

 

Hva er din erfaring med dette?`Ble sendt med usps priority.

Lenke til kommentar

De stoppet min pakke i tollen i dag, ble sendt den 28.02, så får vi se hvor lang tid det tar, i forrige uke åpnet de en pakke hvor det sto 20$ på, jeg var selvfølgelig ikke klar over at selger hadde oppgitt denne verdien, så jeg sendte en kopi av Paypal utskriften som var litt høyere, endte opp med å betale ca 200,- i moms og toll.

Lenke til kommentar
Hei,

er det noen som kjenner til at tollerne på Gardermoen har storkontroll av pakker fra USA forrige/denne uken? Jeg har et par pakker liggende der, og det går tydeligvis ikke fort. Begge er sendt med EMS (ekspress), og nå ligger de fast i tollen på fjerde døgnet (dvs. de har lagt der siden forrige tirsdag). For ordens skyld, alt er deklarert med riktig verdi, men det virker nesten som om de åpner alt av pakker.

 

Da ville jeg ha ringt posten og spurt om det er noe som mangler, normalt skal det ikke ta så lang tid.

 

Jeg har en pakke som ble sendt den 22/2. Den har fortsatt ikke kommet, og er sikkert på gardermoen og blir ruget av tollerne.

 

Den kan imidlertidig ikke spores da men..

 

Hvis din ikke kan spores, så kommer den neppe via Gardermoen. Da sendes den nemlig til Alnabru hvor de har godssenteret, og vanlig post kan ta gooood tid.

 

 

 

Mener du da EMS sentralen? Er de på Alnabru? EMS har ihvertfall ikke noe registrert til meg.

 

Det har nå gått elleve dager og pakken burde nesten ha kommet til landet.

På fredag har det gått 14 dager, og da burde jeg vel få pakken?

 

Hva er din erfaring med dette?`Ble sendt med usps priority.

 

EMS er på gardermoen, de sender ut med bil. Men hvis pakken din er sendt som vanlig post, noe det som regel er med ikke sporbar post, så havner den på alnabru. 14 dager, vel det spørs når den ble levert inn, helger, helligdager i statene (om noen) osv. Det spørs også på hva slags brev/pakke den ble sendt som.

 

Noen av de jeg har bestilt har tydeligvis hatt høy prioritert, mens andre hatt lav, og de har havnet bakerst i køen når de kom til Norge.

Så er det utsending til deg i tillegg da, noe som også tar tid. Du skulle ha bedt om sporbar post, selv om det koster mer :)

Lenke til kommentar

Virker som det er et eller annet ihvertfall...

 

03.03.08 18.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

01.03.08 14.05 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.03.08 13.16 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

 

Blir spennende å se om de har fortatt en skjønnsberegning av toll eller om de har latt den gå igjennom. Pakken er forøvrig merket med $10.

Lenke til kommentar
Virker som det er et eller annet ihvertfall...

 

03.03.08 18.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

01.03.08 14.05 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.03.08 13.16 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

 

Blir spennende å se om de har fortatt en skjønnsberegning av toll eller om de har latt den gå igjennom. Pakken er forøvrig merket med $10.

 

Virker som det er noe?

Du fikk din kjapt da!

 

 

Min ble sndt 22/2, det er nå 4/3, and still nothing!!!

Lenke til kommentar
Virker som det er et eller annet ihvertfall...

 

03.03.08 18.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

01.03.08 14.05 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.03.08 13.16 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

 

Blir spennende å se om de har fortatt en skjønnsberegning av toll eller om de har latt den gå igjennom. Pakken er forøvrig merket med $10.

 

Burde ikke være noe problem å klage på det om det skulle være feil. Fikk en pakke jeg fortollet selv, men som posten også fortollet. Ba de på postkonotret sende kopi av min betaling og så ble det opprinnelige slettet.

Lenke til kommentar
Virker som det er noe?

Du fikk din kjapt da!

 

 

Min ble sndt 22/2, det er nå 4/3, and still nothing!!!

 

Vanligvis ville det bare stått utstedt tollfritt. Pratet nettopp med Posten og det de sa var at den var på vei til tollbehandling, så dette kommer nok til å ta tid :(

 

 

Burde ikke være noe problem å klage på det om det skulle være feil. Fikk en pakke jeg fortollet selv, men som posten også fortollet. Ba de på postkonotret sende kopi av min betaling og så ble det opprinnelige slettet.

Pakkens verdi er vel nærmere $95, så må vel kanskje belage meg på å betale mva dersom de finner på å åpne pakken...

Lenke til kommentar
Virker som det er noe?

Du fikk din kjapt da!

 

 

Min ble sndt 22/2, det er nå 4/3, and still nothing!!!

 

Vanligvis ville det bare stått utstedt tollfritt. Pratet nettopp med Posten og det de sa var at den var på vei til tollbehandling, så dette kommer nok til å ta tid :(

 

 

Burde ikke være noe problem å klage på det om det skulle være feil. Fikk en pakke jeg fortollet selv, men som posten også fortollet. Ba de på postkonotret sende kopi av min betaling og så ble det opprinnelige slettet.

Pakkens verdi er vel nærmere $95, så må vel kanskje belage meg på å betale mva dersom de finner på å åpne pakken...

Jeg fikk akkurat den samme beskjeden på sporingen

"Antatt tollpliktig " men jeg fikk den uten å betale toll og uten spørsmål om og vise kvittering..

Dog så var varens verdi under 200kr så jeg skulle ikke betale toll uansett, men det jeg skal frem til er at det er fullt mulig at den går igjennom selv om du får beskjeden "Antatt tollpliktig".

Lenke til kommentar
Noen som veet om det går ann å ringe godssentralen på Alnabru og høre om en pakker er der+ Selv om den ikke er registrert på posten eller EMS på gardermoen?

 

Nei. De har ikke mulighet til å gå dit å lete etter pakker adressert til deg. Dersom du har nummeret på customs deklaration form (som er det norske sporingsnummeret på pakken) kan de undersøke, men det kan du også på posten.no

 

Til trådstarter. Det ser ut som pakken din har blitt sendt til Oslo fordi de mangler dokumentasjon. Sansynligvis vil du (eller har du fått) et brev i posten hvor de ber deg ettersende kvittering/faktura/dokumentasjon på pakkens innhold og verdi. Dersom du ikke kan fremskaffe dette, vil de gjøre en verdivurdering.

 

Personlig ser jeg ingen tendenser til "storkontroll"

04.03.08 08.09 VIDERESENDT 0024 OSLO

04.03.08 08.05 UTSENDT TOLLFRI 0024 OSLO

03.03.08 19.49 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO

03.03.08 19.49 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

Lenke til kommentar

Hvis det er storkontroll har de i hvertfall ikke informert om det videre til posten. Her er det som står på infosida vår, oppdatert 04.03.08:

BREV:

-Beregnet tid for tollkontroll: 2 virkedager Rapport PGO utland 07.01.08, status brev og pakker

- tollbehandling: 1-2 dager. ( + dager etter tollkontroll når videre tollbehandling kreves)

 

PAKKER:

-CarryOn business: 0 dag

-CarryOn cash: 4 virkedager , beregnet tid for tollkontroll/behandling.

Fortolling: beregnet tid ca 1-2

Endret av trusk
Lenke til kommentar
Noen som veet om det går ann å ringe godssentralen på Alnabru og høre om en pakker er der+ Selv om den ikke er registrert på posten eller EMS på gardermoen?

 

Nei. De har ikke mulighet til å gå dit å lete etter pakker adressert til deg. Dersom du har nummeret på customs deklaration form (som er det norske sporingsnummeret på pakken) kan de undersøke, men det kan du også på posten.no

 

Customs declaration form nummeret er vist det samme som sporingsnummeret siden labelen er printa ut fra paypal shipping system.

Lenke til kommentar
Noen som veet om det går ann å ringe godssentralen på Alnabru og høre om en pakker er der+ Selv om den ikke er registrert på posten eller EMS på gardermoen?

 

Nei. De har ikke mulighet til å gå dit å lete etter pakker adressert til deg. Dersom du har nummeret på customs deklaration form (som er det norske sporingsnummeret på pakken) kan de undersøke, men det kan du også på posten.no

 

Customs declaration form nummeret er vist det samme som sporingsnummeret siden labelen er printa ut fra paypal shipping system.

 

Det er feil, da USPS krever at man bruker dems skjemaer.

Lenke til kommentar
Virker som det er et eller annet ihvertfall...

 

03.03.08 18.14 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0020 OSLO

01.03.08 14.05 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.03.08 13.16 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

 

Blir spennende å se om de har fortatt en skjønnsberegning av toll eller om de har latt den gå igjennom. Pakken er forøvrig merket med $10.

 

Da har de nok funnet ut at innholdet sansynligvis er verdt mer enn 10$, jeg fikk just en pakke som gjennomgikk samme prosedyre som din, den var merket 20$ men det visste ikke jeg, kjøpssummen var vel 70-80$, hadde jeg visst det, hadde jeg nok ordnet meg en annen kvittering enn det jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Ringte tollavdelingen hos posten i dag på Gardermonen (81000177). Damen sa at det var kaos der nå ettersom tollvesenet stoppet alle pakker fra USA.

 

For å få fortgang på pakken min så mente hun at jeg skulle sende inn kvittering på pakken til dem på [email protected]. Screenshot av paypal eller nettbutikken du har handlet fra. Hvis du ikke er registrert på posten.no med navn og addresse så måtte du også sende personnr. Husk å sende med trackingnr også.

 

Det kom til å ta en stund denne aksjonen sa hun.

Lenke til kommentar

Noe lang stopp er det nå ikke, her er en pakke jeg venter fra statene, får den i morgen:

 

05.03.08 10.17 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

04.03.08 20.05 VIDERESENDT 0024 OSLO

04.03.08 20.00 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 0024 OSLO

04.03.08 09.15 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO

04.03.08 09.15 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO

28.02.08 06.01 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

28.02.08 05.48 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...