Gå til innhold

MTU - Billigere enn Ipea/onecall, men er det bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se om de klarer å skape lønnsomhet. Tidligere har MTU hatt Combitel (mobiloperatør) og egen bredbåndssatsning (begge prosjektene har vært ulønnsomme).

 

Typisk MTU å lansere et uferdig produkt - mangel på GPRS er helt utrolig.

 

3G-dekning?

 

Holder meg til OneCall jeg, inntil det kommer frem om de faktisk klarer å skape et levedyktig produkt.

Lenke til kommentar
Dekningskart har det vært stor etterspørsel på, så dette vurderes fortløpende.

 

Stor leif av Finansavisen angående OneCall og Telenor ja..

Er dette strengt tatt nødvendig, siden MTU aldri vil ha dekning utenfor Telenormobils dekningsområde?

 

Tror flere vil ha det pga dette med gratis gprs innad i MTU sitt eget nett. På den annen side så kan jo man se selv i displayet sitt om man roamer eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Tror flere vil ha det pga dette med gratis gprs innad i MTU sitt eget nett. På den annen side så kan jo man se selv i displayet sitt om man roamer eller ei.

En liten korrigering. Ikke alle mobiler viser om man roamer. Med OneCall og NetworkNorway er det i hvert fall slik at de fleste SE-mobiler viser OC/NWN i displayet uansett hvilket nett man henger på, mens f.eks Samsung viser både det fysiske nettet og operatøren. Det hadde vært fint hvis MTU sørget for at det gikk tydelig frem i displayet hvilket nett man faktisk henger på. Og dekningskart hjelper ikke her, for i noen tilfeller kan MTU-kunder komme til å henge på Telenor selv om de er innenfor MTUs dekningskart. Dette kan f.eks være hvis man er i et parkeringshus.

 

Edit: hvis celleinfo er aktivert både på nettet og i mobilen er problemet i viss grad løst.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Jeg bor midt i Bergen, nærmere bestemt Sandviken. Her er det kun netcom og telenor som er mulig å velge som nett.

 

Noen som vet noe om hvordan dekningen er i resten av Bergen?

 

Det skal være full dekning i stor-Bergen. Strekker seg ifra Åsane til Flesland. Det er ikke påskrudd i Bergen og Stavanger enda. Dette skjer i april/mai ifølge et intervju jeg leste..

Lenke til kommentar

Fra vilkårene:

 

4.2 Informasjon og markedsføring

MTU kan benytte personopplysninger til rettet informasjon og mersalg mot Kunden, enten direkte eller via samarbeidspartnere. Ved bruk av fastpris abonnement aksepterer kunden for mottak av reklame på fks mobil, pc eller telefon. MTU forbeholder seg retten til å kunne sende slik reklame uten forutgående godkjenning fra kunde. Imidlertid vil kunde bli varslet om dette før aktivering.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg så det overnevnte selv i avtalen og kom hit med å google "MTU mersalg".

Jeg blir litt skeptisk til dette, trolig er det ikke noe problem med slike henvendelser ennå, men når MTU er i fullt fungerende gang, er det fare for at fokus på direktesalg kommer på agendaen.

 

Så lenge man har samtykket til at MTU kan videreselge kundeopplysninger, er det jo en fare for at det kan være vanskelig å stoppe reklamekontakten selv ved oppsigelse hos MTU.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha prøvd MTU en snau måned nå har det plutselig gått opp et lys for meg; jeg føler nå at jeg heller vil betale litt ekstra for en tjeneste som "alltid" fungerer, enn å spare noen hundrelapper på å ha et nett som fungerer når det selv passer det. For ikke å snakke om tilgjengelighet til kundeservice, og service/kvalitet generelt.

 

Jeg er yrkessjåfør og avhengig av telefonen, derfor er det UTROLIG IRRITERENDE at man 1 av 3 tilfeller ikke får ringt ut, og at i tillegg folk sender meg sms om at jeg må slutte å skru av telefonen (hvis jeg i det hele tatt mottar den sms´en dog), selvom telefonen uten tvil har vært påslått. Skulle tro de hadde hatt tid til å fikse dette nå, men jeg opplever det daglig enda. Og kundeservice? Virker som en barnehage spør du meg. Glad jeg ikke har mistet telefonen eller noe slikt enda på en bytur eller noe i helga, for fjolsa har jo stengt så gud vet hvordan man får sperret (de hadde sikkert ikke klart det uansett)

 

Jeg kommer til å bytte til -ja faktisk, Telenor! i løpet av de nærmeste dagene. Da vet jeg hvertfall hva jeg går til, og at ting fungerer og blir etterfulgt.

 

Aldri mer jallaoperatører alá MTU, OneCall eller hva de nå måtte hete for min del hvertfall

Lenke til kommentar

Æsj, så mistet jeg hele det lange innlegget mitt pga. at nettverket falt ut når jeg klikka på svar-knappen...

 

 

Den ekstreme kortversjon er at Telebutikken som eies av MTU ikke vil selge MTU abbonnement ennå, selv om de nå kan gjøre det. Telebutikken ønsker ennå ikke å selge en såpass ustabil tjeneste, pga. de klager og merarbeid misfornøyde kunder vil påføre butikkenes kundetillit.

 

 

Bare legger til at opplysningene i inlegget er gitt av Telebutikken direkte til meg. Så det er ikke noe jeg har tolket eller omformulert fra andre steder. Så dette er gjengitt så eksakt som mulig.

 

Dette er jo et sterk signal både til kunder og MTU, når egne MTU-eide butikker fraråder MTU.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Æsj, så mistet jeg hele det lange innlegget mitt pga. at nettverket falt ut når jeg klikka på svar-knappen...

 

 

Den ekstreme kortversjon er at Telebutikken som eies av MTU ikke vil selge MTU abbonnement ennå, selv om de nå kan gjøre det. Telebutikken ønsker ennå ikke å selge en såpass ustabil tjeneste, pga. de klager og merarbeid misfornøyde kunder vil påføre butikkenes kundetillit.

Dette er jo et sterk signal både til kunder og MTU, når egne MTU-eide butikker fraråder MTU.

 

Hehe..kjedelig når det der skjer :p

 

Kom nettopp hjem fra Telebutikken med nytt FriHet abonnement og nytt nr også siden det gamle er hjemsøkt av diverse Inpoc etc etter mange år på baken. Så får jeg heller ta den helsikes jobben og gi alle mitt nye nr :)

 

Jaja, satser på mer stabile tider nå for min del.

Lenke til kommentar
Jeg har iallefall ikke hatt noen problemer etter at jeg byttet til MTU. Deilig å være fri fra alle problemene jeg hadde hos onecall...

 

Uten at jeg kan noe om dette... Problemer og ustabilitet er kanskje ulikt avhenig av hvor i landet dette er ? -Selv om det er merkelig.

 

På dekning har jeg fått følgende svar:

Det er foreløpig ingen planer om å bygge ut nett i Fredrikstad. Oslo, Drammen, Stavanger og Bergen vil bli prioritert først. Deretter vil man bygge ut i forhold til hvor man har stor og stabil kundemasse.

 

PS: Jeg har ingen intensjon om å henge ut MTU.

Jeg ønsker MTU velkommen dersom det ikke er nok et selskap som spekulerer i å få en viss kundemasse, som senere skal selges til annen operatør, med god gevinst til eierene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...