Gå til innhold

Ang. norske WoW spillere, + 2.4 whines.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Søppel tråd

Orddelinger, anyone?

Vanskeligheter for å skille mellom engelsk og norsk, noen? :)

Haha. Og trådstarter er heller ikke noe unntak....

Skrevet

Jeg synes synd på dere, hvis dere mener det er verdens undergang at andre spillere kan, gjennom en ufatterlig tragisk og kjedelig prossess, oppnå nesten det samme gearet som dere..

Desuten.. spillere som ikke allerede raider flere timer i uka er nok ikke like "devota" haha, som dere uansett, så tviler på at mange gidder å farme badges uansett.

Skrevet
PvP er ikke skillbasert så lenge man ikke spiller på samme premisser. DVS ALLE MÅ HA LIKT GEAR! EOD!

Da, kamerat Zepticon.

Jepp funker dårlig med VM på ski hvis noen må bruke truger :p

Skrevet (endret)

Men så har han ski, dog de er dårligere smurte. Skal alle gå rundt med dårlig smurte ski fordi én ikke har gått til anskaffelse av bedre smurte ski?

Endret av Lycantrophe
Skrevet
Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet.

Hence hvorfor jeg foreslo 2% isteden for 10%. Kanskje lese hva jeg skriver og tenke litt før du svarer?

Hvordan skal en som PVPer skaffe penger? Hvis man raider i en guild, dropper hver enkelt mob man dreper cash som ofte gjør opp for det man må betale i repairs. Kan jo ''skinne'' hver enkelt spiller i PVP da, men for 10 copper? Hva med drops som Heart of Darkness og Sunmotes, skal spillere også kunne finne disse i Arena/BG slik at de også kan betale repairs fra arena matchene sine? Skal man kunne få drops man kan finansiere enchants med også nå når du først er i gang? Epix kanskje? Nei, kort og godt. PVP og durability er latterlig å kombinere.

Er uansett på tide at en admin kommer og rydder opp her nå, altfor mye usaklig tull på de siste sidene. Rapporterer denne tråden nå.

Skrevet
QUOTE(heppa @ 04/03-2008 : 03:16) *

Til OP :

Først, ja jeg skjønner hva du sier angående "easy epics" etc, og er til en viss grad enig - er lettere skeptisk til itemlvl på det som ser ut til badge-loot i 2.4. MEN husk SWP ble laget som et alternativ til "high-end" raiders, og så langt virker det forholdsvis lovende.

Når det gjelder fjerning av attunments : helt supert. Nå får de fleste spillere muligheten til å "ta en titt" og sjekke litt av end-game content før WotLK - det er noe jeg unner alle som er opptatt av WoW og som liker spillet og lore'en uten at de nødvendigvis er så forbanna "hardcore". Å tro at det vil flyte over med spillere som løper rundt i BT-gear pga det, er vel rimelig naivt - synes du ikke?

Men nå er det jo slik at det er minst 2-3 måneder minst til Northrend kommer ut, og de fleste noenlunde kompetente guilder vil pisse på Illidan på en ukentlig basis til da. De vil praktisk talt ha det samme gearet du har, bare uten effort.

Siden du ettersigende har clearet alt dette content'et selv, er du vel også klar over at flere encounters der ikke akkurat er en "walk in the park" for å si det sånn. Enkelte encounters kan man sikkert få ned uten altfor mye pes, men det er fortsatt bosser som krever både skills, gear, og godt teamwork. Dermed blir det neppe slik du er så redd for, nemlig at "alle n00bsa" har sutra seg til like bra gear som deg... Uansett hva du fjaser om kommer ikke guilds til å gå fra Kara til MH/BT og cleare dem sånn rett opp og ned.

På de månedene det tar til Northrend kommer ut, er det fullt mulig. Teron Gorefiend tror jeg vil være det største cockblocken, siden den faktisk krever litt individuell skill. Med mindre Blizzard fjerner sacrifice.

Anyways, den andre løsningen er å innføre et 2% durability loss på items når du dør i PvP combat.

Dette løser hvilket problem på hvilken måte?

Les opp.

Den andre er å tillate flasks/elixirs/pots/oils/world buffs osv i arenaer. PvP er jo competetive, og når teams når en viss rating blir det nødvendig å potte opp.

.........ser du ikke selv hvor usannsynlig teit du fremstår når klarer å hoste opp ting som det der???

Nei? I mean, hvorfor ikke? Hvorfor skal PvP være så jævla annerledes? Effort-wise, tenker jeg.

I tillegg burde tapende lag ikke gaine honor points/arena points. Vinnende lag får alt. Slik vil antallet spillere med S2/S3 gear minke betraktelig, og PvP ville blitt mye mer respektabelt.

Nå får jo ikke tapende lag "arena-points" da... Når det gjelder honor, blir det vel litt i drøyeste laget å bare gi "the winning team" honor-points? Jeg kunne fint levd med det, men jeg skjønner i det minste at det ville vært så "anti-casual" at det er helt tullete.

Nei, men det ville istedenfor belønne gode spillere mer enn dårlige. Den eneste forskjellen idag er at dårlige spillere må vente noen uker lengre før de får det samme gearet. Sucky lag får ikke 2 S3 armor pieces og S3 våpen.

Sum :

Måten du fremstår på i den opprinnelige posten du skrev, godt fulgt opp av "pvp-analysen" din - gjør at du i alle fall ikke bør bli furten dersom folk blir provosert. Du fremstår jo rett og slett bare som en litt "tilbakestående utgave" av de folka som hs'er til IF etter siste BT-raid og poster gems som "WTS Crystal Spire of Karabor omg, lololol" i trade-chat.

Jeg er ikke overrasket over at folk her inne blir provosert nei. Ei heller furten. Til siste delen foreslår jeg bare at du leser resten av denne posten. Jeg beskrev hvorfor dette ikke handler om elitisme i en annen post.

/pat

/violin

Nice try - prøv istedet å FORKLAR HVORFOR du mener de tingene jeg stilte spørsmålstegn ved.Ikke henvis til andre innlegg du har skrevet som IKKE forklarer det jeg spør om.

Du må gjerne valse inn her og forsøke deg med "omg, I teh HOTSHOT of teh intarweb"-innstilligen din - det går ikke utover andre enn deg selv. Du skjønner det lille venn - dersom du slenger dritt om en stor andel brukere her, skryter av deg selv etc - for deretter å avlsutte med "ja, nå håper jeg ikke noen tar dette personlig eller oppfatter posten som negativ assa" - så skjønner jo folk at du lyver^^ Dersom du ikke mente å fremheve deg og disse andre her inne ville du jo ikke formulert innlegget slik du gjorde "in the first place". Slutt å lyv på deg intensjoner du ikke har, og i det minste, vis oss hvor "skilled og smart" du er da - ved å svare saklig og utdypende på spørsmålene/kritikken som blir stilt.

Godt mulig du er "kjempeskilled" og har clearet alt end-game-content hver uke siden september - men da bør du seriøst tenke over hvordan du fremstår her - for det er svært lite i dine innlegg som skulle tilsi at du særlig mer oversikt over ting enn folka du slenger dritt om

flesteparten her på dette forumet er totale noobs.
Det virker liksom ikke som om dere akkurat har noen jævlig reflekterte budskap å komme med.

Og med tilnærmet gode spillere snakker jeg ikke om PvP horer

finnes det noen gode spillere her inne som jeg faktisk kan diskutere med uten å bli direkte ydmyket?

Nei tror egentlig ikke det, ser ut som du blir ydmyket hele tiden^^

For å gjøre alt dette lettere fordøyelig for dere noobs, har jeg tatt meg bryet med å liste opp alle forkortelser i denne teksten.

Newb - Ny spiller som ikke er helt kjent med spillet og sin egen klasse sine mechanics.

BT - Black Temple, 25 man tier 6 level TBC instance.

MH - Mount Hyjal, eller Hyjal Summit, 25 man tier 6 level TBC instance.

TBC - The Burning Crusade, også omtalt som "free loot chapteret" i World of Warcraft, grunnet den altfor enkle tilgangen til epic items. Er World of Warcrafts andre expansion pack. Eller utvidelsespakke om du vil.

2.4 - Den aktuelle oppkommende patchen til World of Warcraft. Denne spesifikke patchen blir ofte omtalt av gode spillere som "Epix spoonfeedin" time."

Lvl - Betyr level, beskriver en spillers level i spillet.

PvP - Player versus Player combat, Spiller mot spiller på godt norsk.

....amazing. Legger til en definisjon til jeg :

LNF - Liten Narsistisk Fjortis(henviser som regel ikke til faktisk alder) Spiller som bygger sitt selvbilde, både i spillet og IRL, på å forsøke å latterligjøre andre personer og andre personers meninger for å fremheve seg selv. Ofte godt(?) kamuflert bak et skalkeskjul av at man liksom skal ha en "seriøs diskusjon" som bare de "seriøse spillerene" skjønner dybden av etc.

Uansett, enig med de som synes dette er/har blitt en søple-tråd - så dette får bli mitt siste bidrag.

For ordens skyld, du er ikke den eneste her inne som har cleara end-game content forresten...

Skrevet
Grunnen til at det ikke er durability loss i pvp er jo såre enkel. Du dør kansje 30 ganger i løpet av en battleground om du er dårlig gearet.

Hence hvorfor jeg foreslo 2% isteden for 10%. Kanskje lese hva jeg skriver og tenke litt før du svarer?

Hvordan skal en som PVPer skaffe penger? Hvis man raider i en guild, dropper hver enkelt mob man dreper cash som ofte gjør opp for det man må betale i repairs. Kan jo ''skinne'' hver enkelt spiller i PVP da, men for 10 copper? Hva med drops som Heart of Darkness og Sunmotes, skal spillere også kunne finne disse i Arena/BG slik at de også kan betale repairs fra arena matchene sine? Skal man kunne få drops man kan finansiere enchants med også nå når du først er i gang? Epix kanskje? Nei, kort og godt. PVP og durability er latterlig å kombinere.

Er uansett på tide at en admin kommer og rydder opp her nå, altfor mye usaklig tull på de siste sidene. Rapporterer denne tråden nå.

Nei, mobs dropper ikke nok cash til repairs. Og HoD's går til resistance gear, og når ingen spillere trenger mer resistance gear, har man som regel downa Illidan. Og har man downa Illidan, er det ok for meg hvis den generelle raider faktisk "tjener" på å raide. Selv om dette nesten aldri er tilfellet. Farmer man Illidan, kan man tjene på raiding, å gjøre seg klar for patches/expansions. Og igjen, antallet % var hypotetisk, make it 1% eller 20%, personlig gir jeg faen. Alt jeg vil er at PvP skal bli litt mer kostbart, som PvE. Ihvertfall i arena er jeg sikker på at durability burde uten tvil implementeres.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Folk som betaler penger for spillet og fremdeles ønsker å spille det, enten de er casual eller hardcore, har minst like stor rett til å spille som alle andre.

Enten man er dårlig i PvE, PvP eller man egentlig tar spillet for det, det er; Nemmelig bare et spill.

Enig i at Blizz har gjort spillet mye lettere for såkalte "dårlige" spillere med tanke på å skaffe bra gear og jeg savner litt tiden før patch 2.0 (Before the Storm).

Men uansett så koser jeg meg med spillet. Enten jeg bruker lengre tid med PvE en kveld eller at jeg koser meg litt med PvP en annen kveld.

PS med tanke på at TS nekter å ta til seg noen av motargumentene h*n får servert:

argue.jpg

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet

Jeg synes blizz burde buffet alt av thrash og bosser i instanser tilbake til startnivå og så gitt dem en ytterligere kraftig buff. De kunne med fordel buffet sunwell hardt også, slik at man er helt sikker på at ingen tar alt der den første dagen/uka/måneden.

Reduser endgame raidere fra 1% til 0.1%. Det vil øke e-peen for de få som klarer å ta Sunwell en kraftig buff.

La casual raidere som begynte ssc/tk for 1/2/3 måneder siden få en enda hardere attunement slik at vi er sikre på at de aldri kommer seg videre.

La casual players slite i normale 5-manns frem til neste ekspansjon. Mange av disse har jo gjort dette allerede i et år nå, så hvorfor skal de ikke kunne ha glede av å gjøre de samme instansene de neste 6-9 månedene ? Hvorfor i alle dager skal casuals få nytt innhold for ?

Casuals er jo tross alt noobsa som ikke alt har tatt alt i BT, helst før første nerf. Når de startet raiding har ingenting å si her.

Nei, jeg synes faktisk blizz har gjort det meste, om ikke alt rett i TBC. Om noe så kunne jeg tenkt meg flere instanser, store og små.

Om det er noe jeg ikke liker med TBC, og her har blizz liten eller ingen skyld, så er det at generell folkeskikk er tildels helt forsvunnet. Før kunne man slåss med en mob ved en vein feks og den ble ikke minet av en annen spiller som kom til før man evt hadde klarert om den som var der først var miner eller ikke.

Ekspansjonen gir jeg egentlig f... i. Tenker jeg slutter med wow når den kommer til fordel for SC2.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...