Gå til innhold

Ang. norske WoW spillere, + 2.4 whines.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hai 2 u, fellow gamers.

Etter å tatt nærmere en times tid og lest igjennom en del poster virker det rett og slett som om flesteparten her på dette forumet er totale noobs. Mener ikke å generalisere her, men hvor mye tid devoter dere til spillet? På en daglig basis? Det virker liksom ikke som om dere akkurat har noen jævlig reflekterte budskap å komme med.

Og med tilnærmet gode spillere snakker jeg ikke om PvP horer, jeg snakke om dedikerte end-game raiders som faktisk vet hva de driver med. Man må ærlig innrømme at dette forumet minner om det norske offisielle forumet hvorav de fleste er i levelling processen ennå.

Jeg mener, ta hunter forumet. En typisk tittel på ein post kan være: "Wher do i get god pet 4 lvl 39? Hilsen jan erik 94"

Denne posten er ikke ment for å krenke noen, og jeg ønsker på ingen måte å starte en total ukonstruktiv flamewar her. Men honestly, finnes det noen gode spillere her inne som jeg faktisk kan diskutere med uten å bli direkte ydmyket?

Virker som om Norge, i motsetning til söta bror og våre danske venner ligger ganske langt tilbake i gjennomsnittlig individuell spiller kompetanse. Noen enige her?

En annen ting jeg ville skrive om i denne posten gjelder patch 2.4. Hva er deres syn på 2.4? Jeg tenker da selfølgelig på easy PvP belønninger og den nye badge looten. Og ikke minst Karazhan/BT/MH attunement liftings. Dette betyr at det ikke lenger er noen krav til attunements igjen i TBC content. Jeg solgte nylig hunteren min på grunn av dette. Jeg ser ingen belønning i spille lengre. Spillet har blitt så jævlig nerfa til helvete, og generelt "dumbed down" slik at en hvilken som helst prepubertal tolvårig apekatt kan spille spillet uten problemer. (Beklager språkbruken, men Blizzard har i det siste gjort meg mildt sagt fly forbannet.) Ikke bare uten problemer, men en orangutang kunne i teorien spilt spillet fullt ut.

Og ikke misforstå meg, jeg forstår faktisk på en måte hvorfor Blizzard gjør dette. World of Warcraft har til dags dato en spillerbase på svimlende nesten 10 millioner spiller. Naturlig nok er "casuals" den største spillerbasen World of Warcraft har. Ved å amputere spillet til den grad de har gjort nå, gjør de den ene parten, "casual" parten glade, mens de spillerne som faktisk har tid og skills til å spille spillet slik det burde bli spilt blir regelrett voldtatt av Blizzard. Alt det gearet mange spillere har spilt så lenge for, blir erstattet av badge loot som er tilgjengelig for Badges of Justice som dropper i heroics og Karazhan, og i 2.4 også av 25 man raid bosser. I teorien, hvis man tenker ItemID, kan man ved å farme Karazhan og heroics noen uker bli halvveis geara opp i Black Temple quality gear. Og dere vet like godt som meg at det gir mer enn nok grunnlag til å skippe Kael'Thas, som virkelig krevde konsentration og effort. Mange guilder vil nok bare gå rett til verks med å farme de 3-4 første "free loot" bossene i Mount Hyjal, i tillegg til Naj'entus og Supremus i the Black Temple.

Jeg linker mer enn gjerne items som beviser dette. Ta først en titt på: Legionkiller

Crossbow, droppes av Supremus, andre boss i the Black Temple.

Ta deretter en titt på: Crossbow of Relentless Strikes

Crossbow tilgjengelig i patch 2.4 for 150x Badges of Justice

Det vil si at clearer du Karazhan 4-5 ganger + noen heroics ved siden av, har du i løpet av en snau måned farmet opp en crossbow på lik linje med den som dropper i BT.

Og jeg forstår også Blizzard's intensjoner om å la så mange spillere som mulig få see Black Temple/Mount Hyjal får Northrend blir utgitt. (World of Warcrafts neste planlagte expansion pack.)

Man husker jo hvordan noobs whina på grunn av at de aldri så Naxxramas før The Burning Crusade. Den feilen, så langt det kan kalles en feil, vil naturligvis ikke Blizzard begå igjen.

Konklusjonen er at jeg skjønner hva Blizzard driver med, men de tar bare alt for hardt it. Spillet er som sagt, til den grad "dumbed down" at en jævla apekatt med dysleksi kan spille det. Forhåpentligvis fortsetter ikke dette i Northrend. Vel, de av dere som faktisk spiller for teamwork, progress, og utfordringer bør ikke håpe Blizzard tar med seg denne uvanen. Personlig tror jeg at Blizzard røyker pot på jobb.

/rant over.

For å gjøre alt dette lettere fordøyelig for dere noobs, har jeg tatt meg bryet med å liste opp alle forkortelser i denne teksten.

Newb - Ny spiller som ikke er helt kjent med spillet og sin egen klasse sine mechanics.

BT - Black Temple, 25 man tier 6 level TBC instance.

MH - Mount Hyjal, eller Hyjal Summit, 25 man tier 6 level TBC instance.

TBC - The Burning Crusade, også omtalt som "free loot chapteret" i World of Warcraft, grunnet den altfor enkle tilgangen til epic items. Er World of Warcrafts andre expansion pack. Eller utvidelsespakke om du vil.

2.4 - Den aktuelle oppkommende patchen til World of Warcraft. Denne spesifikke patchen blir ofte omtalt av gode spillere som "Epix spoonfeedin" time."

Lvl - Betyr level, beskriver en spillers level i spillet.

PvP - Player versus Player combat, Spiller mot spiller på godt norsk.

- Original.

Endret av Original
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du registrerte deg altså her for å si at vi er noobs, før du kommer med en meningsløs sytepost, hvor du attpåtil dobbeltposter med vilje. Jeg er imponert.

Skrevet

2 ting, hvorfor quote deg selv?

2.4 har gjort ting lettere for de som raider på bt hyal nivå, å geare alts.

Siden samtlige som raider relativt aktivt har mer en 1 karakter på 70.

Selv raider jeg som warlock, og gruer meg litt til life tap nerfen...men regner med jeg kan tilpasse meg den slikt som andre nerfer.

Jeg må dog inrømme at jeg bare skummet gjennom teksten din.

Skrevet
Du registrerte deg altså her for å si at vi er noobs, før du kommer med en meningsløs sytepost, hvor du attpåtil dobbeltposter med vilje. Jeg er imponert.

Godt å høre at du har tatt dette til deg da:)

En ting, though, kunne du tatt deg to minutter til å utdype om hvorfor 'syteposten' var meningsløs? I mean, syteposter var aldri meningsløse da Blizzard lifta attunements for casuals sin skyld?

hvorfor quote deg selv?

Antall posts jeg har sier vel litt om hvor kjent jeg er med disse forumene, det var et uhell : <

Skrevet
Blizzard gjør vel sitt får å beholde spiller-basen sin.

Velkommer til forumet, Original!

Thank you, young padawan.

Skrevet (endret)

Kort oppsummert er du en hardcore raider som er bitter over at casual gamers kan få like bra gear som deg, slik å forstå? Hvorfor i alle dager bry seg om hva slags gear andre har? Tilbringer du/dere timesvis hver uke KUN for gear? Det må da være noe mer som driver dere til å holde på. Finn den gleden og la oss andre få farme heroics til døde.

Endret av RuneM-
Skrevet (endret)

Fjerning av MH/BT attunements ser jeg på som både bra og dårlig. På den ene siden slipper man å attune nye members(jeg vet om guilds som har disbandet pga det ble for mye stress) og alts. Men på den andre siden så kan guilds som sitter fast på Vashj/Kael bare hoppe over de, drepe de tre første bossene i MH/BT for phat lewt og gå tilbake å drepe Vash/Kael senere.

Fjerning av Karazhan attunement er bare positivt.

Badge looten er det jeg synes er mest negativt med denne patchen. Ja, det vil ta en liten stund å skaffe så mange badges, men det er rett og slett feil at det er på lik kvalitet med BT gear og at noen av delene er bedre enn T6.

Dog, ikke noe som gjør meg sinna nok til å selge paladinen min og slutte. :)

Synes ikke det er så mange flere nordmenn som suger balle enn det er "SWE??" eller "Hunterdkdk" spillere.

Endret av TomFu
Skrevet

Herregud OP, det som skjer nå er akkurat det samme som skjedde like før lanseringen av TBC: Blizzard vil ha flest mulig folk med seg videre, og det får de gjennom å belønne alle på likt nivå. Nemlig ved å gi hardcore raidere en ny instance og ved å gi casuals enkle epics. Synes du ikke dette minner veldig om de siste månedene før TBC? (Naxxramas og Gratis rank 14 gear anyone?)

Skjønner ikke hvorfor du er bitter egentlig, de fleste som driver med PvE på et høyt nivå gjør det ikke bare for å få epics, nei det ligger en slags prestisje i å konkurrere om world first/server first/faction first/etc. Det er følelsen av å oppnå noe som et lag som driver de fleste. For det er nettopp det high end PvE handler, om å fungere som en enhet, et lag (samme gjelder vel egentlig high env PvP, men på en mindre skala).

Jeg lurer på om du faktisk har cleara BT selv? Eller om du kanskje føler deg elite pga du klarte å downe Kael'Thas før du slutta?

Ville ikke rekruttert deg til guilden min hvis det eneste som står i hodet ditt er å skaffe epics for å heve deg over "casuals" i spillet. Virker som du lider av noen mindreverdighetskomplekser nesten.

Skrevet (endret)
Kort oppsummert er du en hardcore raider som er bitter over at casual gamers kan få like bra gear som deg, slik å forstå? Hvorfor i alle dager bry seg om hva slags gear andre har? Tilbringer du/dere timesvis hver uke KUN for gear? Det må da være noe mer som driver dere til å holde på. Finn den gleden og la oss andre få farme heroics til døde.

Ja, egentlig. Ta min Winterspring Frostsaber mount som et eksempel. Den farma jeg 100% legit, pre-TBC. Dette tok meg omtrent 12 dager /played, på en måneds tid. Hardcore grinding. Direkte oversatt: Devotion. Imo skal ikke MMO's bare være masse gulrøtter og ingen pisk. Du skal jobbe hardt, du skal slite for å få noe virkelig sjeldent som ingen andre, eller få spillere eier. Jeg gjorde 540 single quests for den mounten.

So, etter TBC bestemte Blizzard seg for å nerfe den til helvete og tilbake i tillegg. Reputation gained per quests blei raisa til 250, isteden for det gamle, som va r 75 reputation per quest. Den ble nå 3-4 ganger enklere å farme. At Blizzard nerfer fremtidige features er en ting, men når de nerfer eksisterende ting på den måten der er helt uakseptabelt. Dette var et realt spark i nøttene.

Jeg blanda inn Wintersaberen slik at dere ser hvor lite Blizzard bryr seg om spillerne, alt de tenker på er penger. Forståelig nok, men allikevel ikke nok grunnlag til å drive på som de gjør. Patch 2.4 kan sammenlignes med dette. Alle spillere som faktisk var i BT/MH før 2.4 må bare lene seg bakover å se på mens guilder rusher MH og får epicsene du jobbet for. Hvor er logikken? Rettferdigheten? Blizzard straffepuler sitt eget spill til fordel for casuals, og jeg er lei. Luta lei. Hence why I quit.

Endret av Original
Skrevet (endret)

Ang første del kan du abre dra deg til helvette men den jævla overlegne holdningen din. ALLE spiller fordi det gir dem noe igjen for det. enten det er en 12 år gammel "hunter" eller 34 år gammel BT raider.

I steden for å lage enda en 10mans instance gjør dem heller MH og BT mer casual. Enkelt og greit.

Neste del avslører ganske enkelt at du er lootwhore. Og at alt du bryr deg om er å stå utfor banken og flexxe din enorme E-peen for å kompensere for manglende fysiske utrustning.

for å sitere: Alt det gearet mange spillere har spilt så lenge for

Så kan du ta å spørre folka i Nihilum, Death & Taxes osv hvorfor dem spiller? FORDI DET ER GØY Å KLARE TING! ikke fordi dem får gear fra det.

Så STFU wannabe "hardcore" raider. Du raider for loot, og er herved eid. Hadde lett kikca deg fra guilden min siden alt du bryr deg om er purple pixels. Har spillt med 10åringer som har mer innsikt en deg.

Endret av Zepticon
Skrevet
Herregud OP, det som skjer nå er akkurat det samme som skjedde like før lanseringen av TBC: Blizzard vil ha flest mulig folk med seg videre, og det får de gjennom å belønne alle på likt nivå. Nemlig ved å gi hardcore raidere en ny instance og ved å gi casuals enkle epics. Synes du ikke dette minner veldig om de siste månedene før TBC? (Naxxramas og Gratis rank 14 gear anyone?)

R14 gear kan ikke sammenlignes med dagens PvP gear, and you know it. S2/S3 er far more viable i PvE sammenheng enn R14 gear noen gang var.

Skjønner ikke hvorfor du er bitter egentlig, de fleste som driver med PvE på et høyt nivå gjør det ikke bare for å få epics, nei det ligger en slags prestisje i å konkurrere om world first/server first/faction first/etc. Det er følelsen av å oppnå noe som et lag som driver de fleste. For det er nettopp det high end PvE handler, om å fungere som en enhet, et lag (samme gjelder vel egentlig high env PvP, men på en mindre skala).

Hvordan rettferdiggjør det easy epics? Jeg ser ikke sammenhengen her. Guildene som faktisk sikter etter server firsts osv, ligger der de er, fordi de faktisk hadde lagarbeidet som skulle til for å nå så langt. Det rimer ikke at Blizzard nerfer nesten hver eneste encounter i spillet for casuals. Dette betyr at casual guilds trenger mindre lagarbeid for å oppnå det samme som guildene som cleara bossene før dem selv. It. Does. Not. Make. Sense.

Jeg lurer på om du faktisk har cleara BT selv? Eller om du kanskje føler deg elite pga du klarte å downe Kael'Thas før du slutta?

Cleara Kael'Thas pre-nerf, og drepte Illidan 9. September.

Ville ikke rekruttert deg til guilden min hvis det eneste som står i hodet ditt er å skaffe epics for å heve deg over "casuals" i spillet. Virker som du lider av noen mindreverdighetskomplekser nesten.

Nei, nei, og atter nei. Dette handler ikke om elitisme. Det handler om spillere som simpelthen får gear foret til dem på spiseskje, og som langt ifra fortjener det.

Skrevet (endret)

Herregud, Crestfallen, you ignorant tool. Casuals i WoW har lett fått enkle epics: Karazhan/arena/Stå og hoppe i AV.

Rank 14 gearet var ALDRI even close til Naxxramas-loot. Vi som raidet Naxx trengte aldri å føle at random casuals hadde like bra gear som oss for halve efforten.

Det er ikke at dette er noe nytt som er problemet. Det er i hvilken grad de gjør det.

Endret av Magorian
Skrevet
I steden for å lage enda en 10mans instance gjør dem heller MH og BT mer casual. Enkelt og greit.

?? Didn't really grab that..

for å sitere: Alt det gearet mange spillere har spilt så lenge for

Så kan du ta å spørre folka i Nihilum, Death & Taxes osv hvorfor dem spiller? FORDI DET ER GØY Å KLARE TING! ikke fordi dem får gear fra det.

Jeg ser at du har drevet grundig research og sånn for å hevde dette? Spillere i Nihilum og resten av eliten spiller for å være best i verden.. De syns nok absolutt at det de driver med er moro, men i utgangspunktet går det ut på å være best.

Så STFU wannabe "hardcore" raider. Du raider for loot, og er herved eid. Hadde lett kikca deg fra guilden min siden alt du bryr deg om er purple pixels. Har spillt med 10åringer som har mer innsikt en deg.

Du argumenterer som en prepubertal scrub, og er herved butfucked. Original hadde antakelig aldri vært i guilden din, siden han probably er lei av Karazhan/ZA allerede.

EDIT:

Aranashi the Warlock @ Spinebreaker

Ananchel the Paladin @ Spinebreaker

Naebliss the Warlock @ Shadow Moon (retired)

Nuff said..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...