Gå til innhold

50GB BD Not Enough For MGS4


dannad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sant det. Men er irriterende med så sinnsykt mye uvitenhet. Og når folk begynner å sammenligne historien i Halo3 og MGS så tar det helt av. Er som å sammenligne LOTR med historien i Rambo. Men uansett, har egentlig ikke følt at noen har tatt helt av i denne diskusjonen. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men ukomprimert 7.1 soundtrack vil ta mye plass, men jeg gleder meg til den dagen jeg har kjøpt ny forsterker med HMDI slik at jeg får nyte MGS4 slik det skal nytes.

 

Samme her dude, samme her! :fun:

Håper HDMI 1.3a / 7.1 lpcm kompatible forsterkere synker en smule i pris snart, så skal en i hus uten tvil. ;)

Skrevet (endret)

Lakus: Grunnen til at du misforstod er nok fordi jeg sa at jeg ikke trodde de hadde plass til pre-rendrede cutscenes fra spillmotoren. Man har altså grovt sett tre typer:

 

* CG, som i stor grad er lagd fra scratch, som en animasjonsfilm.

* Real-time, cutscenes rendres direkte vha. spillmotoren og scripting.

* Pre-rendered fra spillmotoren. Altså samme spillmotor, bare kjørt på en kraftigere maskin og lagret som film. Gir større rom for anti-aliasing og visuelle effekter, men krever utrolig mye mer plass, og tillater ikke utskiftning av ting som klær og spillobjekter dynamisk.

 

Jeg tror ikke den sistnevnte teknikken er så mye i bruk lenger.

Endret av Geofrank
Skrevet
Lakus: Grunnen til at du misforstod er nok fordi jeg sa at jeg ikke trodde de hadde plass til pre-rendrede cutscenes fra spillmotoren. Man har altså grovt sett tre typer:

 

* CG, som i stor grad er lagd fra scratch, som en animasjonsfilm.

* Real-time, cutscenes rendres direkte vha. spillmotoren og scripting.

* Pre-rendered fra spillmotoren. Altså samme spillmotor, bare kjørt på en kraftigere maskin og lagret som film. Gir større rom for anti-aliasing og visuelle effekter, men krever utrolig mye mer plass, og tillater ikke utskiftning av ting som klær og spillobjekter dynamisk.

 

Jeg tror ikke den sistnevnte teknikken er så mye i bruk lenger.

 

I Uncharted var faktisk cutscenes pre-rendret av spillmotoren, men uten noen effekter lagt til. Men rett å slett for å skjule loadingen som foregår i bakgrunnen.

Skrevet

Dette viser bare hvor stor plass fremtidens spill vil ta. BR er fortsatt under utvikling og vi vil nok se enda større lagring på BR-plater i fremtiden. Er glad sony valgte BR :)

Skrevet
I Uncharted var faktisk cutscenes pre-rendret av spillmotoren, men uten noen effekter lagt til. Men rett å slett for å skjule loadingen som foregår i bakgrunnen.

Det er jo faktisk et lurt bruksområde. Lurer på om Heavenly Sword gjør det på samme måte.

 

Men teknikken forutsetter i alle fall at spillet ikke har alt for mange og lange cutscenes, samt at de skal være statiske.

Skrevet
Sant det. Men er irriterende med så sinnsykt mye uvitenhet. Og når folk begynner å sammenligne historien i Halo3 og MGS så tar det helt av. Er som å sammenligne LOTR med historien i Rambo. Men uansett, har egentlig ikke følt at noen har tatt helt av i denne diskusjonen. ;)

 

Dette bare viser hvor lite du har spillt Halo.

Det er en ganske omfattende historie i Halo.

Og for oss som da i tillegg har lest bøkene, er det litt provoserende å lese om folk som påstår at det ikke fins noen historie i Halo...

 

Men jeg er helt enig at det er helt på jordet å sammenligne MGS og Halo da det er to vidt forskjellige spill og du vil nok få oppleve en mye dypere historie ved å spille MGS spillene.

 

Dette kommer fra en som er fan av både Metal Gear Solid og Halo :)

 

 

Og en ting til...

Hvorfor diskuterer vi egentlig Halo i denne tråden? :hmm:

 

p.s

Jeg gleder meg helt villt til Metal Gear Solid 4! :thumbup:

Skrevet (endret)
Sant det. Men er irriterende med så sinnsykt mye uvitenhet. Og når folk begynner å sammenligne historien i Halo3 og MGS så tar det helt av. Er som å sammenligne LOTR med historien i Rambo. Men uansett, har egentlig ikke følt at noen har tatt helt av i denne diskusjonen. ;)

 

Dette bare viser hvor lite du har spillt Halo.

Det er en ganske omfattende historie i Halo.

Og for oss som da i tillegg har lest bøkene, er det litt provoserende å lese om folk som påstår at det ikke fins noen historie i Halo...

 

Men jeg er helt enig at det er helt på jordet å sammenligne MGS og Halo da det er to vidt forskjellige spill og du vil nok få oppleve en mye dypere historie ved å spille MGS spillene.

 

Dette kommer fra en som er fan av både Metal Gear Solid og Halo :)

 

 

Og en ting til...

Hvorfor diskuterer vi egentlig Halo i denne tråden? :hmm:

 

p.s

Jeg gleder meg helt villt til Metal Gear Solid 4! :thumbup:

 

Synes sammenligningen blir tåpelig fordi historien i HALO vs MGS ikke kan sammenlignes. Har spilt gjennom Halo 1 ja. Og historien i MGS blir fortalt gjennom spillet og ikke gjennom noen spinnoff bøker.

 

Ja, gleder meg sinnsykt til MGS4 jeg også ;)

Endret av UrgeLoL
Skrevet

Du har spilt ett av tre spill ja. Da kan du jo hele historien inn og ut. :innocent:

 

Men kan alle holde kjeft ang Halo? Halo har ikke en dritt å gjøre i denne tråden.

Skrevet
Synes sammenligningen blir tåpelig fordi historien i HALO vs MGS ikke kan sammenlignes. Har spilt gjennom Halo 1 ja. Og historien i MGS blir fortalt gjennom spillet og ikke gjennom noen spinnoff bøker.

 

Ja, gleder meg sinnsykt til MGS4 jeg også ;)

 

Bøkene er ikke spinoff ei heller forteller de historien i Halo universet, det legger heller opp bakgrunns informasjon om karakterene og hendelsene mellom spillet.

 

Har ikke MGS noen bøker? Ville gjerne likt å lese om tidligere ting Solid Snake drev med, de gamle metal gear spillene holder jeg ikke ut for alt i verden :p

 

Og at MGS4 trenger mer enn 50GB høres like lite kjøpt ut som Kaizers uttalelse om at statoil fat var det eneste som var verdt å spille på. Mener i alle fall det var statoil, skyt meg om det er galt.

Skrevet
Har ikke MGS noen bøker? Ville gjerne likt å lese om tidligere ting Solid Snake drev med, de gamle metal gear spillene holder jeg ikke ut for alt i verden :p

 

Eneste bok om MGS som jeg vet om er en som følgte med Special Edition av Snake Eater i Japan. Den er omtrent en historiebok som tar for seg den kalde krigen, bare iblandet informasjon om Big Boss og hva han gjorde. Altså skrevet som om Big Boss var en ekte person. Dog, så vidt jeg vet, så er den ikke oversatt. Den er også like vanskelig å lese som alt annet Kojima skriver, altså kan man ikke flytende japansk så er det helvete å komme seg gjennom... Tro meg, jeg har prøvd :p

Skrevet
Har ikke MGS noen bøker? Ville gjerne likt å lese om tidligere ting Solid Snake drev med, de gamle metal gear spillene holder jeg ikke ut for alt i verden :p

 

Eneste bok om MGS som jeg vet om er en som følgte med Special Edition av Snake Eater i Japan.

Det finnes offisielle tegneserier for både MGS og MGS2, men de forteller ikke noe annet enn det man får vite i spillet...og slik syns jeg det bør være.

Skrevet (endret)

Jeg anbefaler Metal Gear Solid Digital Graphic Novel (PSP) til alle som har lyst til å nærmest studere hva som har skjedd til nå i Metal Gear Solid historien.

 

Da jeg var ferdig med "spillet" hadde jeg bygget opp et sykt stort nettverk over hele greia. Er sikkert noen hint om hva som vil skje i

MGS4 der en eller annen plass, men det er vanskelig å si. :D

 

(Bildet er hentet fra den japanske utgaven. Var det eneste jeg fant som viser "leksikonet")

solid9_qjpreviewth.jpg

Endret av XDamage
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...