Gå til innhold

50GB BD Not Enough For MGS4


dannad

Anbefalte innlegg

Hvis de bruker utelukket CG mellomsekvenser så synes jeg ikke synd på dem. Det aller beste er å bruke in-engien mellomsekvenser mye grunnet flyten og ikke minst plassbesparelsen.

 

Må være HD innholdet som tar det meste av plassen for det var sinnsvakt mye lyd, musikk, grafikk og dialoger i Mass Effect og jeg var ikke nødt til å skifte DVD plater 1 gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg står på det jeg sa. Vet ikke så mange tekniske begrep osv, men har sett grafikken til spillet selv. Og ja det er pent. Men ikke betydelig penere enn Gears (dette kan jo selvsagt ikke sies noe om før en faktisk har spilt spilelt) som kom på en DVD, og det med multiplayer. Selvfølgelig kan det være ukomprimert musikk som tar plass, men da vet ikke jeg hvem de prøver å fri til. Det er gamere som spiller MGS4, ikke lydfantaster med surround lyd for hundrevis av tusener.

 

Hvis noen etter spillet blir lansert kan bevise/overtale meg om at spillet virkelig trengte en hel blu-ray, feel free to quote! Tipper Konami tenkte at her var det mulighet for god PR og spare penger på lite effektiv koding eller whatever det kalles.

Vedkommende som får meg til å svelge min egen hatt, ikke bokstavelig talt selvsagt, skal få en meget smigrende setning øverst i signaturen min

Eksempel:

("X" er en sinnsykt dyktig kar, som virkelig vet hva han snakker om. Jeg derimot"

 

Dette kan bli spennende.

 

Føler jeg som kojima-fan blir provosert av å lese dette...

 

Metal Gear Spillene har alltid vært skremmende godt gjennomført og at kojima er tilbøyelig til å ta billige løsninger er direkte frekt å påstå. Spillene hans er alltid spekket med easter eggs og annet snadder. Tror ingen forlanger at han skal putte så mye tid, svette og arbeid i spillene som han gjør.

 

Han er en perfeksjonist til fingertuppene, og det reflekteres i spillene mener jeg.

Hvis man virkelig går inn for å lære om historien får man så mye igjen for det. Dette er litt av sjarmen med MGS spillene..

Føler jeg blir kvalm inni meg når jeg hører at folk sammenligninger det med halo3 og den slags.

 

MGS4 har minst 4 lokasjoner. En god del av innholdet er ukomprimert for å bevare kvaliteten. Dette tar mye plass. Er det så vanskelig å forstå?

Endret av daviik303
Lenke til kommentar
Hvis man virkelig går inn for å lære om historien får man så mye igjen for det. Dette er litt av sjarmen med MGS spillene..

 

Føler jeg blir kvalm inni meg når jeg hører at folk sammenligninger det med halo3 og den slags.

Hehehe.

 

Det jeg har boldet er i høyeste grad tilfelle med Halo også. Det er så mye små referanser og detaljer hele veien i Halo 3 at det blir en helt annen opplevelse hvis man gidder å gjøre litt innsats (og da mener jeg MINIMUM å spille igjennom 1'ern og 2'ern grundig) når det gjelder å lære seg (for)historien. Noe du tydeligvis ikke har gjort og dermed nedlatende antar at det bare er 'nok en FPS i verdensrommet'...

 

Artig at du som mener man bør bruke tid på å sette seg inn i historien for virkelig å nyte et flott og avansert spillunivers tar akkurat den samme holdningen mot Halo som de fleste som ikke har spilt MGS har mot MGS. For oss er nemlig ikke MGS noe spesielt i det hele tatt i forhold til mange andre FPS-spill. For dere som har spilt det derimot så er det tydeligvis noe som gjør at det skiller seg ut fra bermen av standardspill.

 

Men innlegget var stor humor da - det skal du ha :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Når du laster ned tv serier i HD ser du helt syk forskjell på 1,1GB episodene og 350MB episodene. Så at spillet tar 50GB har jeg ingen problemer med og tro. Og at det i tillegg ser betydelig mye bedere ut en om det hadde vært komprimert ned til feks en dvd er jeg og helt overbevist om!

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Når du laster ned tv serier i HD ser du helt syk forskjell på 1,1GB episodene og 350MB episodene. Så at spillet tar 50GB har jeg ingen problemer med og tro. Og at det i tillegg ser betydelig mye bedere ut en om det hadde vært komprimert ned til feks en dvd er jeg og helt overbevist om!

 

selvfølgelig er du overbevist om det.

og det film greiene kan ikke sammenlignes..

Lenke til kommentar
Hvis man virkelig går inn for å lære om historien får man så mye igjen for det. Dette er litt av sjarmen med MGS spillene..

 

Føler jeg blir kvalm inni meg når jeg hører at folk sammenligninger det med halo3 og den slags.

Hehehe.

 

Det jeg har boldet er i høyeste grad tilfelle med Halo også. Det er så mye små referanser og detaljer hele veien i Halo 3 at det blir en helt annen opplevelse hvis man gidder å gjøre litt innsats (og da mener jeg MINIMUM å spille igjennom 1'ern og 2'ern grundig) når det gjelder å lære seg (for)historien. Noe du tydeligvis ikke har gjort og dermed nedlatende antar at det bare er 'nok en FPS i verdensrommet'...

 

Artig at du som mener man bør bruke tid på å sette seg inn i historien for virkelig å nyte et flott og avansert spillunivers tar akkurat den samme holdningen mot Halo som de fleste som ikke har spilt MGS har mot MGS. For oss er nemlig ikke MGS noe spesielt i det hele tatt i forhold til mange andre FPS-spill. For dere som har spilt det derimot så er det tydeligvis noe som gjør at det skiller seg ut fra bermen av standardspill.

 

Men innlegget var stor humor da - det skal du ha :)

 

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! :thumbup:

 

Hvis du setter deg litt inn Halo så er det en utrolig spennende historie i et spennende univers :)

Lenke til kommentar

Uansett, historien til Halo kan ikke sammenlignes med MGS-serien. Har spilt alle Halo spillene og kan ikke si at jeg ble grepet av historien akkurat. Dessuten så er historien til MGS mye dypere enn Halo. Mann må lix ikke lese flere bøker for å få meg seg historien. I MGS så holder det å spille gjennom spilla for å få med seg historien.

 

Men uansett, hva har Halo med MGS å gjøre? Etter hva jeg har fått med meg så det to helt forskjellige spill, forskjellig sjanger, forskjellig konsoll...

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvorfor Halo og MGS blir sammenlignet, de er jo fundamentalt forskjellige spill. Ikke er de i samme sjanger, og der Halo sikkert har en storyline, er MGS i ekstremt mye høyere grad et fortellende spill. Introen til 3'eren var vel godt over halvtimen, og lange historiesekvenser spretter frem i hytt og pine.

 

Hvis de bruker utelukket CG mellomsekvenser så synes jeg ikke synd på dem. Det aller beste er å bruke in-engien mellomsekvenser mye grunnet flyten og ikke minst plassbesparelsen.

De bruker ingen CG-mellomsekvenser. Det er mulig de bruker pre-rendrede sekvenser fra spillmotoren, men jeg tviler på at de har plass til det. Uansett pleier vel serien å ha en del filmsnutter fra virkeligheten, og jeg ser ikke helt hvordan de skulle blitt gjort vha. spillmotoren.

Lenke til kommentar

Fikk ett fornuftig svar i dag. Ikke fra dette forumet, da fornuftige svar i denne delen forumet er umulig. Han trodde den enorme plassen har med Blu-Ray platene å gjøre. For å ikke få så lange lastetider så legger de samme teksturer osv flere steder på plata slik at PS3'en laster det fortere.

 

Det er i alle fall et rasjonelt og fornuftig svar, i motsetning til hva vi får her.

 

Geofrank: Hva sier du? At det ikke er cutscenes i MGS4? Hah, ikke vær latterlig. Hvor disse cutscenene er laget, om de er prerendra i en superPC eller hva faen er ikke interresant for denne diskusjonen. Spørsmålet er hvor mye plass de tar.

Lenke til kommentar
Føler jeg som kojima-fan blir provosert av å lese dette...

 

Metal Gear Spillene har alltid vært skremmende godt gjennomført og at kojima er tilbøyelig til å ta billige løsninger er direkte frekt å påstå. Spillene hans er alltid spekket med easter eggs og annet snadder. Tror ingen forlanger at han skal putte så mye tid, svette og arbeid i spillene som han gjør.

 

Han er en perfeksjonist til fingertuppene, og det reflekteres i spillene mener jeg.

Hvis man virkelig går inn for å lære om historien får man så mye igjen for det. Dette er litt av sjarmen med MGS spillene..

Føler jeg blir kvalm inni meg når jeg hører at folk sammenligninger det med halo3 og den slags.

 

Amen, Metal Gear Solid serien er den beste tvspillserien som er laget. Dette er rett og slett kunst i spillform. Mange som ikke skjønner dette, og tror at MGS-serien er et tvspill på lik linje med alle andre og med utelukkende hensikt å underholde. Selv har jeg tatt opp både eneren og toeren på DVD-opptageren og kan sitte å se det hele som om det var en film. Det sier vel sitt.

 

Er ikke lenge siden jeg kom borti en kar som mente at Mario Kart og MGS var like gode spill ... Det er vel også et klart tegn på folks missforståelse av det hele. Skal man få utnyttet MGS-spillene til det fulle og hele må man se alle mellomsekvensene og høre alle codec-samtalene, samt ta insiativ til codec-samtaler på egenhånd. Som du sier er eastereggs en viktig del av historien, hvilket betyr at spillet må utforskes ned til minste detalj. Og igjen, dette gjør en person som vet hva denne serien betyr. MGS-serien er et testamente som må tolkes ...

 

Må bare legge til at jeg her snakker om MGS 1 og 2. 3 ble for meg som for mange andre, kun et tv-spill. P-OPS er bare kommersielet ... Jeg håper derfor at 4ern skal gå tilbake til å være det 1 og 2 var - en moralsk pekefinger til dagens kyniske og uetiske samfunn :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke fra dette forumet, da fornuftige svar i denne delen forumet er umulig.

 

Geofrank: Hva sier du? At det ikke er cutscenes i MGS4? Hah, ikke vær latterlig. Hvor disse cutscenene er laget, om de er prerendra i en superPC eller hva faen er ikke interresant for denne diskusjonen. Spørsmålet er hvor mye plass de tar.

 

derfor kommer du med et veldig ufornuftig svar på Geofrank sitt innlegg selv =) Er vel innlysende at Geofrank er klar over at MGS4 har cutscenes (hvem tror de mangler?). Det også hvor cutscenesene er rendret har vel også noe å si på kvaliteten så vidt jeg har forstått og har da noe å si på plassen..

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
Fikk ett fornuftig svar i dag. Ikke fra dette forumet, da fornuftige svar i denne delen forumet er umulig. Han trodde den enorme plassen har med Blu-Ray platene å gjøre. For å ikke få så lange lastetider så legger de samme teksturer osv flere steder på plata slik at PS3'en laster det fortere.

 

Det er i alle fall et rasjonelt og fornuftig svar, i motsetning til hva vi får her.

 

Geofrank: Hva sier du? At det ikke er cutscenes i MGS4? Hah, ikke vær latterlig. Hvor disse cutscenene er laget, om de er prerendra i en superPC eller hva faen er ikke interresant for denne diskusjonen. Spørsmålet er hvor mye plass de tar.

 

Blu-Ray laster like raskt på hele discen, så dette med å legge teksturer på flere plasser på disken er ikke særlig brukt på Ps3.

 

Og om man ikke skjønner hva Geofrank sier så bør man kanskje være forsiktig med å kalle det han sier for latterlig.

 

Han sier at de ikke bruker CG-mellomsekvenser. Altså computer graphics mellomsekvenser. I Metal Gear Solid spillene har alltid 95 % av mellomsekvensene vært ingame. Noe som betyr at det eneste som egentlig tar plass i disse sekvensene er musikken, lydeffekter og stemmene. Derfor tar de veldig liten plass i forhold til CG cutscenes. Om MGS4 skulle ha brukt slike cg cutscenes ville spillet ha kommet på flere blu-ray skiver, da 1080P cutscenes med 7.1 PCM lyd ville tatt alt for mye plass til å få plass på bare en skive.

Lenke til kommentar

Cutscenene i MGS4 er ikke pre-rendret. Følger dere med på den 15 minutt lange MGS4 gameplay videoen

sies det "Here we've got a real-time cutscene" før scenen der Snake møter Metal Gear MK II.

Går utifra at dette gjelder alle cutscenes, så jeg tviler på det er disse som tar opp all plassen.

 

Tipper det er teksturer, lpcm audio etc. som står for mesteparten av plassbruken. :hmm:

Lenke til kommentar
De bruker ingen CG-mellomsekvenser. Det er mulig de bruker pre-rendrede sekvenser fra spillmotoren, men jeg tviler på at de har plass til det.
Dette tolket jeg som at han ikke trodde det hadde med Cutscenes fordi plata allerede er så stappa av annet dilldall.

 

Det er bare menneskelig å gjøre feil.

Lenke til kommentar
Cutscenene i MGS4 er ikke pre-rendret. Følger dere med på den 15 minutt lange MGS4 gameplay videoen

sies det "Here we've got a real-time cutscene" før scenen der Snake møter Metal Gear MK II.

Går utifra at dette gjelder alle cutscenes, så jeg tviler på det er disse som tar opp all plassen.

 

Tipper det er teksturer, lpcm audio etc. som står for mesteparten av plassbruken. :hmm:

 

Ja, og igjen før noen begynner med dette "hvorfor komprimerer de ikke bare teksturene slik at spillet får plass på floppy disk?". Teksturer og alt annet som skal streames inn i rammen må selvfølgelig være komprimert. Ps3 har begrenset med ram og utviklerene kan da selvfølgelig ikke bruke ukomprimerte teksturer. Men ukomprimert 7.1 soundtrack vil ta mye plass, men jeg gleder meg til den dagen jeg har kjøpt ny forsterker med HMDI slik at jeg får nyte MGS4 slik det skal nytes.

Lenke til kommentar
Men ukomprimert 7.1 soundtrack vil ta mye plass, men jeg gleder meg til den dagen jeg har kjøpt ny forsterker med HMDI slik at jeg får nyte MGS4 slik det skal nytes.
Når dette spille kommer har jeg akkurat oppdatert hjemmekinoen, så da skal det spelast.

 

Forsåvidt helt enig med deg ang komprimering osv, men det må da være lov til å snakke om dette uten at MGS spillerne tar helt av når noen sier de tror de sløser med plass.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...