Gå til innhold

Hvilken Vista anbefales?


Anbefalte innlegg

Når sant skal sies er det visse restriksjoner på disse billig-lisensene (OEM-lisens) som står forklart i denne tråden. Men om man ikke skal oppgradere PCen i noe særlig grad, og har heller ikke behov for support hos Microsoft (hva har man ikke forum til?), så er OEM-lisens et ypperlig alternativ til de svindyre retail-lisensene. Sitter selv med OEM-lisens nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva anbefaler dere når det gjelder partisjoner og vista X64? en partisjon kun for operativsystemet og en for program/spill eller en stor partisjon for alt osv.. hvordan har du delt opp harddisken din hvor operativsystemet ligger?

Jeg har en for operativsystemet og programmer på 100gb, og en annen for spill og filmer og så videre på 400gb.

Vista krever en del plass. Men det er ikke noe spesielt med vista 64 bit som tilsier at en spesiell fordeling vil være bedre enn på 32 bit, de er jo helt like i "overflate"funksjonalitet.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Minimum får vista er ein partisjon på 15 GB, på den stasjonære eg har kjøyre eg Vista på ein eigen disk på 200GB og har 4 stk på 500GB til anna diverse ting. Men du bør ha ein eigen partisjon/hd til og kjøyre systemet på. Men du klare deg fint med ein OEM versjon av vista

Lenke til kommentar

er det noen fordel å ha spill på en annen partisjon enn vista da? har igrunn mest lyst å satse på harddisk.1 for vista/programmer/spill i en felles partisjon + harddisk.2 for bilder/musikk/filmer/div inndelt i par-tre partisjoner, men hvis det er mer effektiv/hensiktsmessig å dele harddisk.1 også inn i flere partisjoner så gjør jeg det(kansje enklere ved reformattering?)...

 

takker for hjelpen folkens og beklager at det blir litt "teskje" :blush:

Endret av sageman
Lenke til kommentar
er det noen fordel å ha spill på en annen partisjon enn vista da? har igrunn mest lyst å satse på harddisk.1 for vista/programmer/spill i en felles partisjon + harddisk.2 for bilder/musikk/filmer/div inndelt i par-tre partisjoner, men hvis det er mer effektiv/hensiktsmessig å dele harddisk.1 også inn i flere partisjoner så gjør jeg det(kansje enklere ved reformattering?)...

 

takker for hjelpen folkens og beklager at det blir litt "teskje" :blush:

Den eneste grunnen til at jeg installerer spillene på en annen partisjon er at jeg ikke liker å ha de sammen med program-mappene, da jeg har en tendens til å rote rundt i mappene til diverse spill. Men det er jo en helt personlig preferans.

Lenke til kommentar

Har ny pc (se under) med Vista Ultimate 64Bits. Etter noe knoting går den nå som fy.. Noen drivere som krangler litt og ekelte programme som ikke følger med, men håpe det løser seg med sp1 eller evt oppdaterte drivere osv.. Er storfornøyd og er ferdig ved xp. Tar noe tid å bli kjent med vista, men det er verd det..

Lenke til kommentar
er det noen fordel å ha spill på en annen partisjon enn vista da? har igrunn mest lyst å satse på harddisk.1 for vista/programmer/spill i en felles partisjon + harddisk.2 for bilder/musikk/filmer/div inndelt i par-tre partisjoner, men hvis det er mer effektiv/hensiktsmessig å dele harddisk.1 også inn i flere partisjoner så gjør jeg det(kansje enklere ved reformattering?)...

 

takker for hjelpen folkens og beklager at det blir litt "teskje" :blush:

 

Ser egentlig ingen grunn til å ha så mange partisjoner. Har selv bare en egen partisjon (50 GB) for OS, og resten av disken som 1 partisjon. De 2 gjenværende diskene har bare 1 partisjon hver. Tidligere hadde jeg opptil 3-4 partisjoner pr disk, men fant ut at alt ble mye enklere uten alle disse tullete partisjonene, siden noen partisjoner gikk fulle, olg stadig vekk trengte utvidelse. Sorterer heller i mapper istedenfor. Men det er vel en smaksak.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...