Gå til innhold

Blitt innkalt til 2. Bataljon på Skjold - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder vakt og sikring på Skjold, så sitter du ikke inni en bu engang. Du står foran et skildrehus med feltuniform og AG'n i beredskapsstilling. Blir bra kaldt om vinteren. Suger maksimalt når det er 30 minusgrader. :p

 

Dessuten så går man streifvakt på de store områdene til Skjold et par ganger i døgnet. Ellers roteres vakta på Skjold som oftest mellom kompaniene. Det er kun hvis man har overflødig personell man lager en V&S-tropp tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal dit og, men vurderer å prøve å nytte til sambandstjeneste her i Bergen elns.

Frister sykt lite den turen som det var snakk om lengre oppi tråden her :ermm:

I tillegg har jeg ikke hatt annen trening en gymmen på skolen siden 9.klasse da jeg spilte fotball, så er nok litt utav form :p

Etter det jeg har hørt kommer man i form fortere enn man tror når man først er inne. Men at det blir hardt, det tviler jeg ikke på.

 

En ting jeg forøvrig lurer litt på er mulighetene for å havne på en CV 90 som skytter.

Hvordan går jeg frem og må jeg ha lappen for å bli det?

Lenke til kommentar

Jeg vil også inn i 2. bn. Jeg er innkalt til samband nå i høst, men prøver å få meg flyttet til en litt mer stridsrettet tjeneste. Aller helst skulle jeg dratt til finnmark, men der har de ikke plass til meg. Så vidt jeg har forstått har de ikke plass til meg i 2. bn. heller, dessverre. Suger å være ett år yngre, jeg kom meg ikke på sesjon før i år.

Lenke til kommentar
Jeg vil også inn i 2. bn. Jeg er innkalt til samband nå i høst, men prøver å få meg flyttet til en litt mer stridsrettet tjeneste. Aller helst skulle jeg dratt til finnmark, men der har de ikke plass til meg. Så vidt jeg har forstått har de ikke plass til meg i 2. bn. heller, dessverre. Suger å være ett år yngre, jeg kom meg ikke på sesjon før i år.

 

Hva med å prøve å komme deg over til panserbataljonen da?

Lenke til kommentar
En ting jeg forøvrig lurer litt på er mulighetene for å havne på en CV 90 som skytter.

Hvordan går jeg frem og må jeg ha lappen for å bli det?

 

Usikker på om det krevast sertifikat for å vere skytter på CV90. Logikk tilseier at det ikkje er nødvendig, sjøv om eg er usikker på om skytterane får vognførarutdanning òg. Sjansane er der. Om ikkje sivilt sertifikat er eit krav er det berre å søke seg til den stillinga når stillingane blir utlyst i troppen etter rekrutten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...