Gå til innhold

Blitt innkalt til 2. Bataljon på Skjold - Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Iflg flere jeg kjenner som tjenestegjør på Skjold, så er det ca 5 min til nærmeste hus. Da er det kjekt at nærmeste hus tydeligvis er puben ;)

 

edit: ved nærmere kontrollering er det brakt på det rene at "pub" ikke regnes som hus

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Sikkert noe sånt ja, det virket bare så mye lengre for oss da.

Har fortsatt mareritt, og det begynner å bli endel år siden (93/94) :)

 

Langt å gå til de borterste skytebanene, men den absolutt verste bakken er i starten. For alt jeg vet blir de vel kjørt helt fram idag... Jeg var der før hele greia ble mekanisert.

Lenke til kommentar
Sikkert noe sånt ja, det virket bare så mye lengre for oss da.

Har fortsatt mareritt, og det begynner å bli endel år siden (93/94) :)

 

Langt å gå til de borterste skytebanene, men den absolutt verste bakken er i starten. For alt jeg vet blir de vel kjørt helt fram idag... Jeg var der før hele greia ble mekanisert.

 

Til info, så går vi fortsatt opp til mauken hver gang vi skal dit. :(

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å bekymre deg for å være den som sliter kallstrom.. Fylla to-tre ganger i uken og heftig røykekondis gjør ikke formen min bedre for å si det sånn.. Klarer nesten ikke vente til august :thumbup:

Endret av plonc
Lenke til kommentar

Jeg skal også inn til 2. Bataljon i August. Har begynt med forsiktig trening denne uken, med hele to joggeturer. Det verste er at jeg synes jeg merket en forbedring allerede andre joggetur, noe som sier litt om formen min.

 

Det blir nok spennende, men jeg tviler på at man skjønner hvor hardt det kan være i militæret før man faktisk er der.

 

Men, er det noen som vet om man risikerer å havne på kjip kontortjeneste hvis man ikke henger godt nok med fysisk? Eller er dette noe som kommer av seg selv?

 

Vurderer å søke på FMS da målet mitt er å bli journalist, men et år i 2. BT virker ganske fristende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men, er det noen som vet om man risikerer å havne på kjip kontortjeneste hvis man ikke henger godt nok med fysisk? Eller er dette noe som kommer av seg selv?

 

Nei. I de fleste sammenhenger er alle med på FYFO økter uansett form. Målet med treningen som er lagt inn i timeplanen er at alle skal komme på et relativt likt nivå og dermed prestere bedre som et lag i felten (type lange marsjturer o.l.).

 

Skal man få kontortjeneste søker man på div. assistent stillinger om man vil det istedet, selv foretrekker jeg å heller slite litt i skauen med dårlig vær og dritt fremfor å sitte fremfor en PC når jeg befinner meg i kongens klær.

Lenke til kommentar
Til opplysning så droppet endel av de på jegerkompaniet ut i september, og ble overført til vakt og sikring der jeg er nå.

 

Hmm, er vakt og sikring en slik tjeneste hvor man må sitte i en liten bu og åpne/lukke bom? Noe á la de disse tullingene driver med: http://www.youtube.com/watch?v=RuSZz5rQ0ok...feature=related ?

I så fall virker det ikke særlig fristende.

 

Mener også å ha lest et sted (antakeligvis milforum) at de som ikke "passer inn" i 2. BT blir overført til Setermoen. Noen som har noe mer info om dette, eller er det uoffisielt?

Lenke til kommentar
Til opplysning så droppet endel av de på jegerkompaniet ut i september, og ble overført til vakt og sikring der jeg er nå.

 

Hmm, er vakt og sikring en slik tjeneste hvor man må sitte i en liten bu og åpne/lukke bom? Noe á la de disse tullingene driver med: http://www.youtube.com/watch?v=RuSZz5rQ0ok...feature=related ?

I så fall virker det ikke særlig fristende.

 

Mener også å ha lest et sted (antakeligvis milforum) at de som ikke "passer inn" i 2. BT blir overført til Setermoen. Noen som har noe mer info om dette, eller er det uoffisielt?

 

Misforstår jeg, eller er 2bt en "bedre" avdeling enn pbn. Hvis man f eks sammenlikner 2 bn, men en av stormeskadronene. Gir begge to like bra utdanning? Er det slik at mange foretrekker 2bn bare fordi de har inrykk i august eller rett og slett fordi man blir "bedre" soldater.

Lenke til kommentar
Hmm, er vakt og sikring en slik tjeneste hvor man må sitte i en liten bu og åpne/lukke bom? Noe á la de disse tullingene driver med: http://www.youtube.com/watch?v=RuSZz5rQ0ok...feature=related ?

I så fall virker det ikke særlig fristende.

Ja, stort sett. Vi går streifpatrulje innimellom, og har litt andre oppgaver, men det er ihvertfall vår primære jobb. Det er ganske kjedelig ihvertfall i forhold til hva man forventer seg når man rykker inn, men man får mye fri og utdannelsen er dritkul.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...