Gå til innhold

Får ikke spilt av blu-ray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først beklager dersom dette er feil forum og om det er flere poster om emnet.

Jeg er noob, men har fått en kompis til å bygge pc til meg. Skjermkortet skal være oppdatert igår.

Jeg har installert en kombinert blurayskriver og hd-dvdspiller i den (

LG GGW Blu-Ray skriver og HD-DVD leser)

.

Problemet er at jeg ikke får spilt av blu-ray. Jeg kommer inn i hovedmenyen, men kommer ikke videre.. Jeg leser på cyberlink sine sider at en løsning kan være å oppdatere skjermkortet. MEn jeg tør ikke og det skal jo ha blitt gjort. Jeg vet at kompisen min så blu-ray før jeg overtok pcen.

HD-dvd fungerer fint. Jeg har sjekket at den er stilt inn i riktig sone.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd flere Blu-ray-disker, og var det samme tittel han som bygde den sjekket?

Beklageligvis er det slik at det per i dag er problemer med alle de 4 avpillerne på markedet (PowerDVD, WinDVD, Nero Showtime, Arcsoft), alle har problemer med noen disker i noen set-ups som i utgangspunktet er godt over anbefalte spesifikasjoner.

Det at du kommer til menyen men ikke lenger kan tyde på at maskin+software sliter med å spille av kodeken brukt til selve filmen (det har vært en del rapporter om det), men kan også være noe helt annet.

Skrevet

Hei. Nei, han spilte av en annen tittel. Jeg har idag 3 Blu-ray titler.

Ratatouille

Shoot em up

Superbad.

Alle er kjøpt fra play.com og er europeisk sone. Shoot em up starter og går fint. Superbad fikk jeg først ikke bilde i hele tatt, men nå kommer jeg inn i hovedmenyen. Ratatouille, kommer jeg inn i hovedmeny, men der stopper alt opp..

Argh, nå skjønner jeg hvorfor de fleste mener Hd-dvd er bedre.. Hva skal jeg gjøre da? Vente til powerdvd får fiksa codecen?

Skrevet

Ok...

Hvilket skjermkort har du, og hvilken versjon av driveren bruker du?

Regner med at du har lagt inn siste oppdatering av PowerDVD?

Har selv Blu-ray spiller på min HTPC, og har ikke problemer med noen filmer.

Skrevet
Veit ikke om man kan spille av Blu-ray på VLC men du kan jo prøve og windvd.

VLC støtter ikke AACS eller BD+...

Så det fungerer ikke hverken for Blu-ray eller HD-DVD

Skrevet

Jeg gjentar, det er kun 4 avpillere av Blu-ray på markedet for PC: PowerDVD, WinDVD (kun en OEM-versjonav WinDVD8, + WINDVD9 som kun er sluppet i Japan foreløpig), Nero Showtime, Arcsoft.

I tillegg kan man visstnok bruke Media Player Classic med plugins og filtre fra noen av de ovennevnte med litt (mye) fikling.

Skrevet

jeg har dette skjermkortet, og nyeste driver er installert:

ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz (EN8800GT/G/HTDP/512M).

Har også oppdatert cyberlink med den oppdateringen fra 25/2.

Skrevet

Jeg tror problemet er at nyeste oppdatering ikke vil bli installert (trodde først jeg fikk det til). NÅr jeg forsøker å oppdatere får jeg feilmelding. Ingen som har forslag? :wallbash:

Skrevet

vurdert firmware-oppdatering av Blu-ray/hd-dvd-spiller'n? kanskje det har kommet oppdatering for Blu-ray 1.1 ellerhvadetnåheter...

pleier å løse noen problemer.

du sier at du fåren feilmelding når du prøver å oppdatere PowerDVD.. kanskje det er problemet..? kan prøve å avinstallere programmet og installere nyeste versjon, så slipper du å oppdatere den...

Må si at jeg er gla for at Blu-ray vant. navnet er mye kulere. slitsomt å si hd-dvd. dessuten har jeg ps3 som spiser Blu-ray. har ingen Blu-ray-filmer da...

Skrevet

Det er jo nyeste versjon.. Får kanskje prøve å avinstallere, ellers kan jeg forsøke nero. Legger merke til at alle ps3 fans digger Blu-ray, selv om de ikke har noen filmer.. Ikke har de forsøkt hd-dvd heller...

Me luv hd-dvd!!

Skrevet

er faktisk ikke ps3fan, det var faktisk et spørsmål om støy og holdbarhet. syns det blir uakseptabelt når xbox bråker like mye som støvsugern. og får redringofdeath utrolig ofte..

så da ble det ps3. billig var den også. 2990, det er en fin pris. i tillegg hadde den Blu-ray-spiller=)

dette ble litt off-topic men..

Skrevet

De nye 40gb versjonen bruker 65nm på cpu og utvikler lite varme. På min begynner vifta å gå etter noen timer med spilling (3-4 timer), men til vanlig hører jeg den nesten ikke. Veldig lite feil på PS3, værtfall sett i forhold til xbox360. Blu-ray spilleren er av høy kvalitet også, og du kan jo legge inn linux på den :thumbup: Men 360 kan man jo cracke og har jo en veldig god mediaplayer del. Nå har jo ps3 også kommet med divx støtte så det begynner å komme seg på den siden også, men har vel litt igjen for å nå opp til 360. Kan fint streame musikk og film fra pcen , men bruker mye heller mediasenteret til den slags. Bruker den bare når jeg skal slappe av å spille godt tilbakelendt/liggende i sofaen.

Skrevet

Finnes ikke feil på den nye 360ene.... Min elite går så det tjomer, og lyden plager meg ikke i hele tatt. Skrur bare opp lyden på surroundanlegget mitt.. MEn dette er veldig offtopic..

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke kommet noe oppdatering siden sist og får fremdeles ikke spilt av disse jævla filmene.. Tør liksom ikke kjøpe flere blurayfilmer heller. Noe forbanna drit:( Nå har jeg jo haugevis av hd-dvd å se på så lenge, men vil at det skal funke. Ingen som kan hjelpe?

Ikke kommet noe oppdatering siden sist og får fremdeles ikke spilt av disse jævla filmene.. Tør liksom ikke kjøpe flere blurayfilmer heller. Noe forbanna drit:( Nå har jeg jo haugevis av hd-dvd å se på så lenge, men vil at det skal funke. Ingen som kan hjelpe?

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...