Gå til innhold

3D Head tracking spilling for Playstation 3 !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med IR-dioder fungerer det helt ypperlig ja, men med facetracking blir det fort litt verre.

 

Skal ikke rare kameraet til for å registere hvor 2 stk lysende punkter befinner seg tross alt. :)

 

Men hovedproblemet for facetracking-teknologiens del er nok ikke selve kameraet sånn sett, men snarere at programvaren som tar seg av bildeanalyseringen blir forvirret av forstyrrende elementer, som f.eks. av typen dårlige lysforhold i rommet, andre personer som befinner seg i kameraets synsfelt etc.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

For meg gir Headtracking mye mer mening med Wii.

Grunnen er at når du peker på skjermen med wiimoten og samtidig beveger på deg/hodet ditt så føles det mer ekte ut enn når du beveger hodet ditt og holder en PS3 kontroller.

 

Begge utnytter ideen, selv mener jeg at Ps3 utfører ideen mye bedre enn Wiien, men Wiien har mer mening i det enn det Ps3en har.

Lenke til kommentar

Tror du misforstod hva jeg mente.

Jeg snakket om selve illusjonen av headtrackingen.

At du føler deg mer involvert når du bruker wiimoten ovenfor DualShock3/SIXAXSIS kontrollen.

Kulene kommer jo også mot deg på Wiien også da :p

 

Mange sa at wiien er utdatert osv.

Hvorfor kommer det da et spill med headtracking til wii før det gjør til Ps3?

 

Boom Blox heter spillet, lages i samarbeid med Steven Spielberg og EA games. headtrackinga er et easter egg så det er ikke hovedfokuset, men det viser at Wiien ikke er utdatert til dere som har hodet oppi ræva :)

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar

Joda forstod deg godt, men tenk deg headtracking i Boom Blox vs. Headtracking i f.eks Resistance 2. Tror nok Resistance ville vært det bedre spillet.

 

Det at Wii kommer med headtracking først er vel fordi headtracking bruker akkurat samme prinsippet som Wiimoten bare at du har 2 "wiimoter" på hodet isteden for en i hånden, mens på Ps3 bruker du et kamera og et eget program.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis at headtracking i Resistance 2 hadde vært bedre enn headtracking i BoomBlox. Hvem vet. Men som jeg skrev i posten over, det er bare et Easter Egg og blir dermed ikke hovedfokuset av spillet.

 

Jeg kan se for meg Resistance.2 eller hvilket som FPS spill ha headtracking men det kommer ikke til å bli utnyttet på samme måte som i ja Boom Blox.

Saken er at du utforsker brettet i boom blox som et rom med headtrackinga (akkurat som de målskivene i videoene linket her) Men i Resistance 2. må headtrackinga bli mindre fritt til la oss si dukking.

Men igjen Boom Blox har det bare med som et easter egg. får håpe flere tar dette i bruk :)

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar

Når det gjelder innlevelse vil jeg legge vekten min på Wii. Det å faktisk bevege hodet når man skal se seg rundt, strekke litt hals for å "se bak" eller "se rundt" en kasse mens du holder noe som faktisk kjennes ut som en pistol i handa, den rene opplevelsen får du ikke på PS3 grunnet PS3 har ikke Wiimoten's fantastiske egenskaper.

 

Eller det å "sitte" bak en kasse mens kulene suser rundt deg og du kan faktisk stikke hodet rundt kassen ved å lene deg selv ut fra ditt skjulested bak sofaen for deretter å gripe rundt pistolen og skyte som F for å overleve.

 

Er det noe Wii har lært meg er det at innlevelse ved hjelp av Wiimoten er forbanna smittsomt. Etter noen timer med Link skulle jeg en liten tur til Kratos igjen for å rive hodene av et par stykk. Fant meg selv sittende, slik jeg gjorde i mine yngre barnedager, med å vippe PS2 kontrollen opp når jeg hoppet. Har jeg ikke gjort siden jeg var barn.

 

Så jeg holder fremdeles en knapp på Wii versjonen. Den generelle opplevelsen og innlevelsen i spillet tror jeg blir mye bedre med Wii kombinasjonen enn hva PS3 noen gang får til, alt takket være et IR kamera og 4 små IR LEDs.

Lenke til kommentar

Til Bear:

Nå er det også litt snakk om grafikk her og hva vær enkelt konsoll er istand til å gjøre, jeg kan se for meg at på Ps3 kan det bli mye kraftigere visuelt i motsetting til Wii, ikke pga. måten konsollene headtracker, men hva de er kapable til med tanke på grafikk. Jeg ville tro(uten noen beviser for det enne eller det andre) at Ps3 kan skape en mye sterkere følelse av å bli skutt på enn på Wii.

 

Det er sant som du sier Wii har pistolgrep. Men se for deg dette senarioet:

 

Du sitter å spiller Killzone 2(vi går ut ifra at det er like pent som det som er blitt vist til nå skulle tilsi og alle problemer vi har sett er borte), sammen med noen på laget ditt(offline) løper dere rett inn i et bakhold(eller enn annen situasjon hvor du trenger og dukke ned bak en vegg) først nå slår headtrackingen inn og mens du dukker ned må du ta hodet til en retting som forteller spillet at du ser opp fra gjemmestedet ditt, plutselig bryter helvete løs og minst 90% av din 42" blir fylt med kuler som ser ut som de kommer rett mot deg... Ville ikke dette vært veldig imponerende med den grafikken?

Lenke til kommentar

Det finnes flere scenarier man kan drømme om både på Wii og PS3 og de høres interesange ut alle som en. Nå kan forøvrig ikke mennesket se en kule i fart så om det skjer på PS3 så vil følelsen være borte for min del :)

 

Wii er forøvrig i stand til å vise meget god grafikk til tross for sin slunkene HW, ikke så bra som PS3 men vil ikke klassifisere det som engang mindre pent på Wii.

Lenke til kommentar
Det finnes flere scenarier man kan drømme om både på Wii og PS3 og de høres interesange ut alle som en. Nå kan forøvrig ikke mennesket se en kule i fart så om det skjer på PS3 så vil følelsen være borte for min del :)

 

Wii er forøvrig i stand til å vise meget god grafikk til tross for sin slunkene HW, ikke så bra som PS3 men vil ikke klassifisere det som engang mindre pent på Wii.

Ikke for å skape mer krangel men gå inn på http://www.youtube.com og søk på ''Gt pro Wii''.

Meget god grafikk pøh den klarer bare å levere Gamecube grafikk fra forrige årtusen.

(Sorry på forhånd for det jeg skriver, blir ganske revet med .)

Lenke til kommentar
Ikke for å skape mer krangel men gå inn på http://www.youtube.com og søk på ''Gt pro Wii''.

Meget god grafikk pøh den klarer bare å levere Gamecube grafikk fra forrige årtusen.

(Sorry på forhånd for det jeg skriver, blir ganske revet med .)

 

Hehe, er ikke akkurat GT5 tilstander på det spillet nei. Men det er da det absolutte skrekkeksempel også. Du vet jo tydeligvis selv at Wii klarer mye bedre.

Lenke til kommentar

Wii har jo bare barne spill i pene farger så tviler sterkt på at head tracking kommer til å slå noe særlig ann på Wii. Bare se hvor få fps spill det er til Wii....og dem som evnt er til Wii er jo så elendig gfx messig.

 

PS3 derimot ER en nextgen maskin og målgruppen større...headtracking på PS3 hadde nok blitt en hit.

Lenke til kommentar
Tror du misforstod hva jeg mente.

Jeg snakket om selve illusjonen av headtrackingen.

At du føler deg mer involvert når du bruker wiimoten ovenfor DualShock3/SIXAXSIS kontrollen.

Kulene kommer jo også mot deg på Wiien også da :p

 

Mange sa at wiien er utdatert osv.

Hvorfor kommer det da et spill med headtracking til wii før det gjør til Ps3?

 

Boom Blox heter spillet, lages i samarbeid med Steven Spielberg og EA games. headtrackinga er et easter egg så det er ikke hovedfokuset, men det viser at Wiien ikke er utdatert til dere som har hodet oppi ræva :)

Hmmmmm, la meg tenke PS3 teknologien er vanskligere(seriøst) og det tar jo ikke :roll: lengre tid å lage spill i High Defenition...(Ironi)

Endret av Paystation Home
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvor det er du vil med dette Paystation Home, det forsøkes å diskuteres på en sakelig måte men du drar diskusjonen ned med usakelighetene som du kommer med.

 

Vil dog og anbefale at tråden overføres til Felles ettersom det ikke kun er PS3 ekslusivt det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...