Gå til innhold

Logitech Harmony --> 885 vs One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har personlig 885 og kunne godt ha tenkt meg å byttet til One (eller 585 for den saks skyld) da ergonomien på 885 er temmelig dårlig. Flere små, knotete knapper. Et typisk eksempel på hvor design har gått forran funksjon. Kompiser av meg som også kjøpte 885 samtidig føler det samme. Bortsett fra det, så er disse kontrollene glimrende.

Lenke til kommentar
Jeg har en One og er kjempefornøyd med den, spesielt etter å ha konfigurert og lekt seg litt. :)

 

Støtter One å sende signalene via RF ?

 

må ha en fjernkontroll som støtter dette .. og er det bare 895 og 1000 som støtter dette ?

 

og er 885 samma på design / ergonomi som 895 ?

 

 

mvh

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Støtter One å sende signalene via RF ?

 

må ha en fjernkontroll som støtter dette .. og er det bare 895 og 1000 som støtter dette ?

 

og er 885 samma på design / ergonomi som 895 ?

 

 

mvh

-Djgunnah

Så vidt jeg vet er det bare 895 og 1000 som støtter RF. Det spekuleres i om de vil komme med en One med RF, men jeg har ikke hørt noe konkret om det.

 

Jeg kjøpte 895 på timesalg på Netshop for noen uker siden, og jeg er strålende fornøyd. RF er veldig viktig for meg, siden hele anlegget mitt er skjult bak TV'en når jeg ser film/TV. Med RF trenger man ikke peke engang. Hører man på radio eller musikk er det jo greit å kunne justere volum uansett hvor man er i huset.

Lenke til kommentar
Er det noe spesielt som må gjøres for å få dette til å fungere? Programvare på PCen, innstillinger på fjernkontrollen etc.?

 

Du må ha en PC som du kan installere Harmony programvaren på. Om du gjør dette på HTPC'en eller en annen PC spiller ingen rolle. Det er denne programvaren som benyttes for å konfigurere alle enheter du har og kommandoer til de forskjellige enhetene, hvilke enheter som skal stå på hvilke inn/utganger ved forskjellige aktiviteter osv. Veldig selvforklarende og greit, men tar litt tid første gangen.

Lenke til kommentar

OK, så jeg legger til PCen min som en "Device", og setter opp en "Activity" basert på devicene PC og forsterker, enkelt og greit? Slik jeg har gjort med "Watch DVD", "Watch TV" og "Listen to CD", med andre ord. Genialt. Dette må testes. Jeg er ett steg nærmere en ordentlig HTPC-ordning! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...