vikingkylling Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg fikk Crysis i dag og sliter, for å si det mildt. Fiendene er langt tøffere enn hva jeg er vant med, og ammoen er nesten borte hele tiden. Har dere noen tips til hvordan man i det hele tatt overlever? Jeg spiller på nest enkleste vanskelighetsgrad, men har ikke tenkt å gå ned til den nederste. Det blir for pinlig. Hva er for øvrig best av maskingeværet man har i starten og maskingeværene fiendene slipper? Jeg byttet ut det man starter med ganske tidlig, så det er nok borte for godt, antar jeg.
avRack Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 (endret) I mesteparten av spillet er det AK-liknende automatgæveret best, sammen med shotgunnen! I starten er det viktig å plukke opp alt av ammo som dine fiender dropper frå seg, i tillegg kan da vera lurt å sjekka alle leirar og campar for alt av ammo. Du har også mulighet til å køyra bil ein del med MG på taket, ikkje nål med å bruka den. I starten har du i grunn ganske begrensa med ammo følte eg også, så det er greitt å bruka den.. Og utnytt NANO-suiten din!! Bruk maximumspeed til å koma heilt opp til ein fiende og skyt den med eit eller to skudd med shotgunnen, so søke du dekning til du har fått opp igjen poweren til nano-suiten, så kan du gjere det same mot ein ny fiende. Elles så kan du berre vera defensiv og gjemme deg til fienden kjeme heilt bort til deg så du kan skyta dei med shotgunnen. Shotgunnen er konge på nært hold, men sug på langt hold. Edit: Du veit du kan ha 2 våpen samtidig ? 3 faktisk:p 2 hovudvåpen og 1 sidevåpen (pistol). Eg ville klart valgt å hatt Shotgunn og den KF-71 trur eg den AK-liknande saken som primary weapon, også pistol som secondary.. Føler sjølv også det er vanskeleg å drepe fienden på langt hold utan å sikta seg fiiint inn på hovudet og plaffra av eit par skudd. Så det kan vera greitt å prøva å komma så nærme du kan. Granatar er jo også alltids kjekt ! Endret 28. februar 2008 av avRack
vikingkylling Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Skrevet 29. februar 2008 Takk for tips. Jeg har ikke brukt nanospeed noe særlig da jeg synes den bruker opp energien for fort, og jeg liker bedre å ta det rolig med nanocloak uansett. Mot en og en fiende er det ikke så vanskelig. Problemet er når det er mange, som i basene og ved veisperringer. Jeg har prøvd de bilene, og de fungerer ganske utmerket med mindre man blir skutt på eller kræsjer for mye. Problemet er at geværene på bilene går varme for fort, og fiendene tåler veldig mye. Jeg foretrekker å bare kjøre over fiendene. Forresten fant jeg en kul taktikk når det gjelder de bilene (og vanlige biler, for den saks skyld). Bare skyt løs eller kræsj til den begynner å brenne, og så kjør den rett mot en fiendebase. Om du hopper ut i fart vil bilen selvsagt rulle rett frem inn i basen, så ganske ofte fortsetter fiendene (eller du selv) å skyte på den til den eksploderer. Ganske morsomt, i grunnen.
avRack Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Hahah, den taktikken var ny! Men funker sikkert fint den då! Nano-suiten er genial i grunn, om du bruka den rett.. køyr på maximum Armor til vanlig, men bruk maximum strength, speed o.l. når du føle da passa seg.. Og du rekke jo fint å springa bort til ein fiende på ein opplading av maximum speed lissom.. Men bra du har funne din eigen taktikk:) Men du vil snart sjå at da ikkje e så mange bilar igjen å ta av:p litt OT: skjermkort har du ? bra grafikk på det eller ? Crysis er heilt konge om du har DX 10 og bra skjermkort
vikingkylling Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Skrevet 29. februar 2008 Det jeg liker med Crysis er at det er så lett å gjøre hva man vil, selv om det er ganske lineært. Du vet nøyaktig hvor du skal, men velger selv hvordan du vil komme dit og hva du gjør der. Jeg kjører Crysis på en Dual Core 3GHz, 2GB RAM og nVidia 8500 GT på 23" widescreen skjerm. Kortet støtter også DX10, skjønt ikke akkurat like bra som de nye kortene, selvsagt. Jeg må være forsiktig med shaders, AA og den volumetric greia, men ellers er alt på High eller Very High. Det ser utrolig vakkert ut. For øvrig kan du holde tre våpen pluss to pistoler, ikke bare to. Jeg har to pistoler (samtidig, selvfølgelig), et maskingevær, en hagle og en missile launcher.
avRack Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Ja, sånn special weapons ja, so kan du ha fleire ! Stemmer det, men det finner du ikkje før etter å ha spelt nokre timar vel. Har ikkje fått testa Crysis på DX 10 ennå då eg ikkje har Vista (og ikkje vil ha Vista). Har berre sett bilder frå forskjellane på 9 og 10, og dei er ganske så ekstreme syns eg! spesielt på bilder av sjøen, såg myyye penere, vakrere og betre ut på 10 enn 9.
Bark1Steinar Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Taktikken min er å lage litt bråk for å få fiendenes oppmerksomhet. Deretter cloaker jeg meg og sniker meg bak dem og plaffer ned alle. Maximum strength funker også fint til å ta ut en hel klynge med folk. Bare grab en av de og kast ham på de andre. Funker hver gang:P Men det absolutt gøyeste er jo egentlig bare å lage et inferno av en skuddveksling:P Fin deg en stein eller lignende og gjem deg bak og hopp fram og skyt når du føler du har nok energy til det. Ang. våpen er SCAR-en bare til å bruke opp i starten. Etter det er det bare å kjøre FY-71 og shotgun/smg som avRack sier. Hvis du har muligheten, er DSG1 (sniper-rifla) alltid en kjekk ting å ha i baklomma.
vikingkylling Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Skrevet 1. mars 2008 Jeg fant en sniperrifle, men måtte bytte ut enten maskingeværet eller haglen for å få den? Får vi sniperrifle senere som et fjerde våpen? For tiden sitter jeg fast i skolen. Har en tanks å ødelegge, noe som i seg selv kan bli et problem (selv med raketter). Men i tillegg er det en drøss folk rundt den og så mye skog at det var vanskelig å se dem før jeg er helt innpå dem. I tillegg vises fiendene nesten aldri på kartet før de blir virkelig sinte, så det hjelper ikke engang å sjekke der hvor de er. Noen tips hvordan man overlever noe slikt?
arthoz Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Beste hadde vært å drepe de først Ellers fungerer det fint å gjemme seg på taket og få ned 2-3 før de ser deg. Jeg kjører alltid cloak og silencer, er fiendene nære er det best med dual pistols synes jeg, gjemme seg best mulig og lengst unna gjør at de ikke ser deg (som regel) men løper rundt som noen tullinger og du kan få ned flere av de, spotter de deg er det jo bare å få på cloak og finne nytt fint sted. ^^
Broseph Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg bruker cloak veldig ofte, prøver å eliminere en og en fiende av gangen, og "blir borte" i mellomtiden. Ammo droppes alltid av koreanerne, så lenge du husker å plukke opp pleier det ikke være noe problem. Jeg har egentlig ikke opplevd noen forskjell på SCAR og FY-71, men jeg liker SCAR best av en eller annen grunn. Uansett er det ikke ofte det droppes ammo til SCAR, så jeg byttet den ut med sniper- eller Gaussrifla. Jeg bruker ikke shotgun, er jeg nærme nok holder det med et skudd i hodet på de aller fleste vaktene. Når det gjelder skolen tok jeg en rakettkaster, løp opp på taket og cloaket til en tank var i skuddlinjen, fyrte av alle skuddene, løp ned og tok en ny rakettkaster, snek meg ut og sprengte den andre. Så la jeg på sprang videre med maximum speed. Endret 1. mars 2008 av Emoelg
Patrick de Maar Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 (endret) Gauss er epic. Lista meg(på et map jeg lasta ned) helt opptil et vindu fordi jeg så at det stod en cloacked dude der, spratt opp, og *poff* midt i trynet på han. Ikke bare fløy han, han fløy og tok med seg deler av huset noen meter. :!: Endret 1. mars 2008 av Ryuk
Matsemann Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ta av cloak øyeblikktet før du skal skyte, da mister du ikke energi, og kan ta den på med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå