Gå til innhold

Halvdød ipod - mulig å få liv i den?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel og halvdød 4. gen ipod (den med clickwheel uten farger).

Den lever når den vil, og akkurat nå har den visst lyst, så jeg prøver å fikse på den.

 

Den "døde" for 2-3 år siden, etter å ha installert en oppdatering på den.

Stresset en del med den da dette skjedde, og da klarte jeg å putte inn en gammel oppdatering på den, som den virket en stund på, før den døde IGJEN, og etter det ble den gitt opp.

Så tror det kan være harddisken som er gåen...

 

I skrivende stund er ipoden koblet til PC-en, og den kommer opp i min datamaskin, men iTunes finner den ikke (installerte iTunes'en som fulgte med ipoden) og hvis jeg prøver å gå inn på den via min datamaskin henger det.

 

Er det noen som har hatt samme problem og vet hva som er galt, eller i det minste vet om det er noe mulighet om hvordan jeg kan få kommet inn på den og sett hva som ligger inne på den?

 

Tar gjerne imot forslag til steder som kan fikse problemet også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok være interne komponenter. Men det vet en jo ikke. Kanskje bare trøbbel med firmwaren.. Antar du har restarten hele iPod? Vet ikke hvordan man gjør på de gamle, men på de nye holder man inne Menu og velg knappen i midten. Dette kan du lese på nettet i tilfelle, og har sikkert gjort det.

Sjekk ut iPodBatteri.no dersom du tenker reparering o.l.. Apple har for stive priser på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...