Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)


Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt lei av folk som sa at jeg var avhengig og at de skjønte at jeg røyka fordi jeg var jo avhengig og jeg ville sikkert tenkt meg om to ganger hvis jeg visste det jeg ville i dag. Og når jeg motsa dem, og sa at jeg faktisk VILLE røyke, så fikk jeg beskjed om at det var avhengigheten som snakket. Jeg sluttet på dagen, holdt meg unna nikotin i en uke, og begynte igjen, nøyaktig en uke etterpå. Ingen abstinenser. Jeg var litt irritabel de første dagene, men det var mest fordi folk kom med teite spørsmål. Jeg tror mye av viljen til å slutte går på det faktum at man som oftest ikke slutter for seg selv, men fordi andre maser på deg om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har klart å slutte jeg :)

 

Har ikke egentlig noe lyst til og slutte. Hadde jeg prøvd, hadde jeg gjort det på dagen. (Jeg har testet)

 

Men hvorfor slutte når man liker snus? Økonomien? Vel, da er det jo slutt uansett hva faen. Om du mener at du må slutte med snus fordi du ikke har råd, hva faen liksom.

 

Slutte med snus, jeg har ikke råd? Du har ikke penger, hva er det og snuse da?

Lenke til kommentar
ingen som kunne tenke seg og anmelde noen nye og noen gamle snustyper da?

 

Synes det bare er tørrprat for tiden

Nå må du jo huske på at 150+ sider med krangling om hvilken snus som er best, og om N&J er sterrrrrrrrrrk eller om den bare heter det!

 

Anywho! Jeg prøvde meg litt på skruf løs heromdagen, og har forelsket meg i den, porsjon er fortsatt det det går mest i, men til koz etc så er den utrolig digg : D

 

10/10 (sett at den ikke er en gammel boks) fikk en helt splitter fersk boks, og den var helt fantastisk, aldri opplevd sånn "bakeevne" eller holdbarhet, lemping gikk tilogmed bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Anywho! Jeg prøvde meg litt på skruf løs heromdagen, og har forelsket meg i den, porsjon er fortsatt det det går mest i, men til koz etc så er den utrolig digg : D

 

10/10 (sett at den ikke er en gammel boks) fikk en helt splitter fersk boks, og den var helt fantastisk, aldri opplevd sånn "bakeevne" eller holdbarhet, lemping gikk tilogmed bra.

 

 

Skruf orginal løs har en helt utrolig bakeevne, den er syykt lett og bake og blir ikke "suppe" (general) etter en time, smaken er også helt rå, definitivt en av de beste bakesnusene.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Har begynt å bruke general løs. Lurer på hvorfor den begynner å renne så fort? Baker jeg den feil, i så fall hvordan bør jeg bake den? :)

General løs var ikke saftig som den er nå. Virker som den har mer vann. Den er for myk på en måte. Det var ikke slik tidligere. Merket forskjellen etter at de begynte å ha 45 gram istedet for 50gram de hadde tidligere. Virker som de sparer på kostnadene..

 

Skruf løs er fremdeles 50gram, og synes den er mye bedre enn general. Jeg snus fast Skruf istedenfor General som jeg gjorde trofast i mange år..

 

Snus er best når man lemper den oppi =) Smaker bedre og varer lengere ;)

Lenke til kommentar

Ettan

 

Moget etterlyste anmeldelser, så jeg tenkte en godanmeldelse av Ettan ville være passende :-)

 

Ettan er en av de eldste snusene som fremdeles er på markedet, med gode 186 år bak seg. Den inneholder kun vann, salt og tobakk, som den eneste på markedet per i dag. Oppskriften har ikke vært endret siden 1822, så det er et lite stykke historie du putter under leppa, ikke noe drit.

 

 

Siden Ettan ikke inneholder noen smakstilsetninger er oppbevaring utrolig viktig. Snuser du Ettan fast smaker du om den er oppbevart riktig. Porsjon er best de to siste måneden før utløpsdato har jeg erfart, fersk Ettan smaker ikke like godt, så hvis du har vært i Sverige anbefaler jeg at du legger stokken din i kjøleskapet og kjøper noe annet godt mens den "modner".

 

Smak

 

Ettan har en utrolig god smak, og er helt særegen. Ren tobakksmak, rett og slett! :-) God Ettan kan kjennetegnes ved smålig hvite poser, riktig dato og ereksjon ved lukting. Smaker best hvis du klemmer den svakt sammen til den er ca. 2 mm tykk og legges på siden. Trykk på den med fingrene med jevne mellomrom så den renner. Dette anbefales på det sterkeste!!!

 

9/10 (Smaken på Ettan når den er perfekt er full score, men siden smaken er så forskjellig fra hver boks blir det 9).

 

Lukt

 

For å si det sånn, så er jeg underholdt i en time kun ved å lukte på den. Utrolig deilig lukt!

 

10/10!!!

 

Styrke

 

Hvis du bryr deg, kjøp Skrüf Stärk.

 

Generelt

 

Ettan, for meg, er en smakssnus. Jeg hadde snust den om den så var nikotinfri, for å si det sånn. Det er godiset mitt. Den er definisjonen på snus. Den er fullkommen.

 

Porsjon har er mye mer "direkte" smak enn løs. Desverre smaker ikke Ettan løs like mye som porsjon, så jeg snuser den ikke like mye. For å få en maksimal smaksopplevelse av løs burde du "lempe", som det visst heter her på forumet, og spise små smuler av den til den enten er borte eller tom for smak.

 

Konklusjon

 

For meg er det utenkelig å gi noe annet en 10/10 her og :-) Beste snusen som finnes, i mine øyne (leppe?).

10/10!

 

ETTANFUCKYEAH.jpg

Lenke til kommentar

Du kan ikke gi 10 av 10 om ikke snusen scorer 10 av 10 på alle punktene dine :roll:

 

Ettan porsjon er ikke mer enn en helt okey posesnus. Hakket over Gen. porsjon, men ikke noe særlig mer. Kanskje rundt samme nivået som Grovsnus porsjon. Ettan løs derimot. Det er god snus. Lett å bake, god lukt, god smak, enkelt og greit en god snus. Den er litt i overkant fuktig til tider, og kan bli litt løs under leppa, men det er bare å passe litt på så går det fint.

 

edit:

Jeg får finne fram noen av de eldre anmeldelsene mine og kanskje skrive noen nye. Har ikke noe bedre å gjøre for øyeblikket.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Anmeldelse av General Løs

 

swm851.jpg

 

Utseende:

Som mange husker byttet General sin design for noen år siden og mange var småmisfornøyde med det nye designet. Jeg var en av disse, men får nå spise ordene mine. Nå som jeg er vandt med det nye designet har det gått opp for meg at det er et flott og tideløst design. En av de bedre designene på snusmarkedet.

8/10

 

Lukt:

General løs lukter snus. Lukten har ikke noen skikkelig særpreg, men er rund og helt grei. Lukten de fleste forbinder med snus er nok General-lukten.

6,5/10

 

Smak:

General løs har en av de bedre snussmakene på markedet. Smaken er ikke for bitter, for sur, for søt, eller for besk. God snussmak.

8,5/10

 

Konsistens:

Løssnusen til General har god konsistens og jeg ser på den som en av de bedre typer snus pga dette. Den er lett å bake, men likevel er den ikke falleferdig. Konsistensen og bakeevnen kan sammenlignes med Knox løs, selv om Knox mulig er hakket kvassere.

8,5/10

 

Effekt:

General løs er ingen sterk snus. Det er en fin snus om en skal sette seg i godstolen for å lese en bok eller se på tv. Nikotinsjokket er langt unna og distraherer ikke. Om det er denne styrken en ønsker er general kurant.

5/10

 

Total:

General løs er en god løsnus, dog ikke noe fast innslag her i heimen. Heller noe som blir kjøpt før fisketur eller grilling på stranden.

7,3/10

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Knox Løs

 

knox-loose.jpg

 

Utseende:

Knox løs har et fint design på sine bokser. Designet stikker seg ikke ut blant mengden, men er stilfullt og fint.

8/10

 

Lukt:

Lukten til Knox løs er god. Sterkt og fin tobakkssmak, som passer godt til den mørke snusen.

10/10

 

Smak:

Knox har en litt grovere smak enn f.eks General løs, men den er veldig god og kraftig. Ikke like besk som broren Skruf løs.

9,5/10

 

Konsistens:

Konsistensen til Knox løs er litt grovere enn General løs, men bedre å bake. Fast og fin å forme, samt den holder seg slik den skal være under leppa. Når jeg tar ut en Knox løs har den samme form som den hadde da jeg satt den inn.

10/10

 

Effekt:

Knox er god og sterk snus. Akkurat hvor mye nikotin det er i denne snusen i forhold til N&J, Skruf sterk eller General sterk vet jeg ikke, men for meg kan den virke på samme nivå som N&J løs eller Skruf sterk løs.

9,5/10

 

Total:

Knox løs har klatret forbi mange snustyper i kampen om Nyhus sin gunst, og er for øyeblikket på toppen av løssnushaugen. I mine øyne finnes det ikke bedre løssnus enn Knox løs.

9,5/10

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Kronan Porsjon

 

kronan-portion.jpg

 

Utseende:

Boksen til Kronan porsjon ser ut som en helt vanlig snusboks. Grønn med hvit skrift, ikke noe fansy i det heletatt. En helt grei boks.

6/10

 

Lukt:

Lukter tobakk, men ikke spesielt sterkt. Helt normal snuslukt.

6/10

 

Smak:

Smaker tobakk, heller ikke noe spesielt her. Er en billigsnus, så den har ingen nevneverdige tilsetningsstoffer.

6/10

 

Konsistens:

-

 

Effekt:

Styrker er ca. den samme som general porsjon. Helt grei styrke.

 

Total:

Helt grei snus med helt grei styrke til en god pris. Om en ikke er prippen, kan enhver snuselsker fint overleve på Kronan om det blir litt tynt med penger. Eller fordi en liker anonym snus uten masse mig blandet med tobakken.

6/10

Lenke til kommentar
Har begynt å bruke general løs. Lurer på hvorfor den begynner å renne så fort? Baker jeg den feil, i så fall hvordan bør jeg bake den? :)

General løs var ikke saftig som den er nå. Virker som den har mer vann. Den er for myk på en måte. Det var ikke slik tidligere. Merket forskjellen etter at de begynte å ha 45 gram istedet for 50gram de hadde tidligere. Virker som de sparer på kostnadene..

 

Skruf løs er fremdeles 50gram, og synes den er mye bedre enn general. Jeg snus fast Skruf istedenfor General som jeg gjorde trofast i mange år..

 

Snus er best når man lemper den oppi =) Smaker bedre og varer lengere ;)

 

Men er dette grunnen? Da mener jeg at det er kjedelig at snusen begynner å renne ned fra leppa etter 20min likssom. Hvilke triks skal til for å ha den oppi i 1 til kanskje 1 og en halv time? Er nybegynner, skjønner dere... :)

Lenke til kommentar
Har begynt å bruke general løs. Lurer på hvorfor den begynner å renne så fort? Baker jeg den feil, i så fall hvordan bør jeg bake den? :)

General løs var ikke saftig som den er nå. Virker som den har mer vann. Den er for myk på en måte. Det var ikke slik tidligere. Merket forskjellen etter at de begynte å ha 45 gram istedet for 50gram de hadde tidligere. Virker som de sparer på kostnadene..

 

Skruf løs er fremdeles 50gram, og synes den er mye bedre enn general. Jeg snus fast Skruf istedenfor General som jeg gjorde trofast i mange år..

 

Snus er best når man lemper den oppi =) Smaker bedre og varer lengere ;)

 

Men er dette grunnen? Da mener jeg at det er kjedelig at snusen begynner å renne ned fra leppa etter 20min likssom. Hvilke triks skal til for å ha den oppi i 1 til kanskje 1 og en halv time? Er nybegynner, skjønner dere... :)

 

Vel. Det har nok noe med bakemetodene dine. Enten, kan du kjøpe portion, hvis ikke kan du kjøpe deg en selv-baker. En duppeditt du dytter ned i snusboksen som former og baker snusen av seg selv.

 

Men, jeg tror nok du burde bake den litt hardere og plasere denn mer nøyaktig.

 

Prøv og bake den tønneformet, da renner den minst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

swm891.jpg

 

 

Førsteintrykket: Boksen er svært kul spør du meg. Svært lik General Portion-boksen bare at det som er sølv der, er rødt/lilla på Maxi Portion. Som fleste general-bokser er den veldig stilren. Sort, sølv og lilla. En liten ulempe var at den lå på øverste hylle i kjølern, noe som gjorde at den lå veldig nære lampen som der igjen gjorde snusen litt varm. Men jeg skal ikke la det dømme snusen generelt da dette har noe å gjøre med den akutelle butikken. (8/10)

 

Lukt: Vel, den lukter snus. Det er ikke en slik lukt at jeg sitter å sniffer den, men så er det veldig få general-portioner jeg synes lukter veldig godt. Dog skal det sies at den lukter bedre enn General Portion. (5/10)

 

Smak: Smaken derimot helt grei, ikke noe spesielt ved den. Som regel viker jeg unna all portion da jeg for det meste snuser løs. Men her fant jeg virkelig en pose-snus som nærmer seg skruf portion Posen er svær, den smaker godt og renner omtrent like bra som general løs, noe jeg ikke liker. Dette er vel definitivt en av de beste pose-snusen jeg har smakt. Det skal sies at det bare er min mening. De fleste jeg kjenner synes den smaker dritt. Men smaken er forskjellig. (8/10)

 

Effekt: Jeg har snust en del, så det finnes ikke mye jeg kjenner effekt av lenger. Foreløpig opplever jeg bare effekt av Skruf Stärk portion. Men her fikk jeg fin effekt. Fikk mer effekt en vanlig general portion, men ikke så mye effekt at det går rundt for meg. Effekten er helt perfekt tilpasset mine behov ihvertfall! (9/10)

Utseende: 8/10

Lukt: 5/10

Smak: 8/10

Effekt: 9/10

Samlet: 7,5/10

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Men er dette grunnen?

Da mener jeg at det er kjedelig at snusen begynner å renne ned fra leppa etter 20min liksom. Hvilke triks skal til for å ha den oppi i 1 til kanskje 1 og en halv time? Er nybegynner, skjønner dere... :)

 

Er vel ikke noe triks, kan jo prøve å bake den litt hardt, å ikke stikke tunga så mye opp i leppa, det er en av hovedgrunnene har jeg erfart ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...