Gå til innhold

Beste harddisk fra 500GB til 1000GB (pris, ytelse, støy)

2bb1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal kanskje gå til innkjøp av en ny harddisk nå, men er veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Det viktigste er at disken er støysvak(!) og yter bra.

Seagate 7200.10 ser jeg mange har skrevet at både bråker og blir varm, så den blir det i alle fall ikke. Er 7200.11 drastisk forbedret?

Western Digital har jeg kun hatt én disk ifra (ekstern). Denne bråker litt, men er da også ganske gammel. Har WD noen konkerransedyktige disker å stille opp med mot Samsung og Seagate, eller er de rett og slett et dårlig kjøp i dag?

Samsung er trofaste disker, og de aktuelle for meg blir da "F1 750GB" eller "HD501LJ 500GB". Hvordan er disse med tanke på støy og ytelse i forhold til konkurrentene fra Seagate og Western Digital?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk sett gjennom alle de :)

Samsung F1-diskene og Seagate 7200.11-diskene scorer veldig bra i det meste. Men hva med støy? Om en disk støyer, så er det ikke verdt den lille ytelsen den er bedre enn andre disker.

Så er litt ute etter brukererfaringer også :)

Skrevet

Har 2 samsunger på den jeg sitter på nå, begge støyer lite og ikke noe å si på støyen, ytelsen er perfekt for mitt bruk :)

Mine ligger nå på 25-27 grader.

Skrevet

Jeg har et par Barracudadisker, (ES 500 32mb, og 320.10 16mb) ingen av disse verken bråker eller blir varme. Jeg har en vanlig 80mm vifte i kabinettet som blåser rett på.

Mindre støy enn feks WD Mybook.

De er ikke så gamle, så det kan jo hende det blir mer støy etterhvert?

Espen

Skrevet
Noen andre som har harddisk-anbefalinger å komme med? Maks 900kr :yes:

Hvis du kan strekke deg litt så kan du få en WD 750GB til rett over 1000,-

Sjekker du tester på nettet så ser du at den er av de absolutt bedre diskene man får kjøpt pr.idag uansett størrelse og er i tillegg faktisk meget stillegående.

• 2 uker senere...
Skrevet

Samsung F1 1000GB blir nok i dyreste laget da jeg får 2x 750GB til samme pris.

Samsung F1 750GB derimot var bedre pris på, så blir vel den jeg ender på (skal kjøpe hos Netshop på TG) :)

Skrevet (endret)

Samsung F1 står bare til å anbefale, men jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag. Har P120, T166, F1 - har hatt en WD og en Seagate (~200GB) - men de har jeg gitt bort. Samsung diskene har gitt bare glede og deilig stillhet. Når jeg anskaffet F1 750GB(100GB C:drive/ resten D:drive), fikk jeg opp Vista experience index opp til 5,9 over hele fjøla (hadde 5,7 på disk med T166).

..ok, det siste kan ha hatt med at jeg fikk AHCI opp å stå på F1 disken før installasjonen av Vista og hurra for det - menmen..

Endret av khaakon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...