Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 vet noen hvordan jeg kan legge til en ekstra disk inn i et raid 5 oppsett. er 3 disker i raid oppsettet men trenger 1 til pga liten plass.
Wattengård Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Uten at jeg kan si det for sikkert så tror jeg ikke du kan gjøre dette... I R5 så er paritetsdataene fordelt jevnt over alle diskene. Noe som gjør at å bare putte inn en ny disk ikke er mulig. Det er mulig det fins programvare eller funksjoner i raid-kontrollerne som lar deg putte inn en ekstra og migrere om all data. Dette vill da sannsynligvis ta noe inni gampen lang tid. -C-
asuspc Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Det er avhengig av raid-controlleren, sjekk dokumentasjon på nettet. Noen RAID-Controllere kan legge til en eller flere disker til disk-arryet og synkronisere, med andre må starte på nytt. Merk at selv om du skulle kunne legge til en ny disk, vil du ikke kunne utvide størrelsen på diskene i windows uten bruk av programvare (partitionmagic e.l.).
cdr Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Det skal være fult mulig å både fjerne og legge til disker, så lenge det er ledige porter på kontrollerkortet - eller på HK'et, i tilfellet du kjører software. Greieste måten å finne dette ut, er ved å bruke internett/manualen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå