Gå til innhold

Microsoft kutter ut HD DVD


Anbefalte innlegg

Kommer an på. HDDVD er/(var?) mer åpen, og hadde ikke soner, men nå har bare ca 30% av BD-filmene soner.

At kun 30% av BD-filmene så langt har vært sonelåste, er nok dessverre kun på grunn av formatkrigen og lave salgstall (ikke noe vits å ha to produksjonslinjer for en film som uansett bare vil selge noen tusen eksemplarer), det er vel ikke særlig mye tvil om at det nå blir slutt på sonefrie BD-filmer rimelig kjapt.

For amerikanere hadde forsåvidt formatkrigen lite å si, de får filmene først og billigst uansett, men for europeere er det nok ikke noen fordel at BD vant. Så vidt jeg har forstått er formatet dessuten laget blant annet for å hindre at det kan lages sonefrie spillere, slik vi så med DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ble noen spillere sonefrie da ?

 

nå er det bare å vente til neste fase i i denne hd krigen hvis det stemmer at det er flere hd formater på gang

Det har jeg faktisk ikke fått med meg, forsøkte å finne noe mer informasjon om sonefrie BD-spillere, men klarer ikke å finne frem noe. Har du en link?

Lenke til kommentar
hvorfor ble noen spillere sonefrie da ?

 

nå er det bare å vente til neste fase i i denne hd krigen hvis det stemmer at det er flere hd formater på gang

Det har jeg faktisk ikke fått med meg, forsøkte å finne noe mer informasjon om sonefrie BD-spillere, men klarer ikke å finne frem noe. Har du en link?

for å unga misforståelser :

hvis det var meningen at vanlige dvd spilere egenlig ikke skulle være sonefrie , hvorfor ble de det da ?

noen som presset det gjenom ?

Lenke til kommentar

Det ble sluppet både spillere med sonesperrer som ikke fungerte og spillere med sonesperrer som var lette å låse opp. Sony har i alle fall sagt at de skal sørge for at det ikke skjer med BD-spillere. Det er jo allikevel lov å håpe at noen gjør en feil et eller annet sted, selv om sjansen nok er mindre enn den var med DVD..

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Jeg visste helt fra starten av, innerst inne, at Blu-ray ville vinne! :D

Rettet: "Jeg gjettet/håpte helt fra starten av, innerst inne, at Blu-ray ville vinne!" :D

 

Ingen viste noe som helst sikkert i starten. Ikke for 2 måneder siden heller for den saks skyld.

Jeg hadde det på følelsen, og visste det innerst, innerst inne, da. ^^

 

Jeg vet at det har vært konkurranse og slikt hele tiden, men det var vel når Warner bestemte seg for kun å satse på Blu-ray, at det ble ordentlig svart for HD DVD. Correct me if I'm wrong.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar
Det ble sluppet både spillere med sonesperrer som ikke fungerte og spillere med sonesperrer som var lette å låse opp. Sony har i alle fall sagt at de skal sørge for at det ikke skjer med BD-spillere. Det er jo allikevel lov å håpe at noen gjør en feil et eller annet sted, selv om sjansen nok er mindre enn den var med DVD..

Nok en detalj jeg ikke har fått med meg, man viderefører altså sonetullet fra DVD? Jeg har enda ikke forstått poenget med sonesperre, hvorfor bryr Warner seg om jeg kjøper en film i USA eller Europa? Rart at de får lov til å selge spillere med denne type begrensninger i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det finnes allerede Blu-ray spillere som man kan endre sone på. Der kan man gå inn i menyen og endre mellom sone A og B så mange ganger man ønsker...

 

Warner seg om jeg kjøper en film i USA eller Europa? Rart at de får lov til å selge spillere med denne type begrensninger i det hele tatt.

Warner bryr seg ikke om dette, derfor er de ett av selskapene som ikke bruker soner på Blu-ray platene.

Lenke til kommentar
Warner seg om jeg kjøper en film i USA eller Europa? Rart at de får lov til å selge spillere med denne type begrensninger i det hele tatt.

Warner bryr seg ikke om dette, derfor er de ett av selskapene som ikke bruker soner på Blu-ray platene.

OK, men hvorfor bryr noen seg? Det er flott at Warner har sluttet med dette. Selv har jeg reist endel og kjøpt DVDer forskjellige steder, noe som selvfølgelig resulterer i at jeg må ha sonefri DVD spiller.. det samme gjelder alle som låner av meg også :) På PCen har dette blitt noe dritt.

Lenke til kommentar

Det finnes allerede Blu-ray spillere som man kan endre sone på. Der kan man gå inn i menyen og endre mellom sone A og B så mange ganger man ønsker...

Funger den på både PAL og NTCS? Har du en link? Finner ikke noe om dette gjennom google eller liknende, Sony benekter jo at det er mulig på de offisielle sidene, men det trenger jo ikke bety noe.. Vil veldig gjerne ha en slik spiller..

Lenke til kommentar
Warner seg om jeg kjøper en film i USA eller Europa? Rart at de får lov til å selge spillere med denne type begrensninger i det hele tatt.

Warner bryr seg ikke om dette, derfor er de ett av selskapene som ikke bruker soner på Blu-ray platene.

OK, men hvorfor bryr noen seg? Det er flott at Warner har sluttet med dette. Selv har jeg reist endel og kjøpt DVDer forskjellige steder, noe som selvfølgelig resulterer i at jeg må ha sonefri DVD spiller.. det samme gjelder alle som låner av meg også :) På PCen har dette blitt noe dritt.

 

Det går vel stort sett på filmselskapenes bekymring for masseimport av filmer fra land hvor disse generelt er mye billigere, f.eks Asia etc, til Europa/USA, hvor de stort sett er mye dyrere.

Lenke til kommentar
Det går vel stort sett på filmselskapenes bekymring for masseimport av filmer fra land hvor disse generelt er mye billigere, f.eks Asia etc, til Europa/USA, hvor de stort sett er mye dyrere.

Ville heller bekymret meg for piratkopiering og heller tilbudt samme lave prisen overalt, så få de garantert bukt med mye av piratkopieringen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...