Gå til innhold

Wow spillere = potensiele terrorister

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ifølge de utrolig smarte amerikanerne finnes det trolig potensiele terrorister blant oss wow spillere. De skal nå jakte på farlige personer i online spill.

Hele saken står her: wow terrorister

Måtte uansett le av hele greia :)

Edit: da skal den være i orden

Endret av C-Style
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ifølge de utrolig smarte amerikanerne finnes det trolig potensiele terrorister blant oss wow spillere. De skal nå jakte på farlige personer i online spill.

Hele saken står her: wow terrorister

Nåja. Hvem er det som er idioten her om jeg tør spørre?

Hvis man skal forhindre terrorisme så er det åpenbart at man må være på vakt på hva som skjer på nettsamfunn. Det er ofte langt vanskeligere for myndighetene å finne ut hva som skjer på disse samfunnene enn på e-post, irc, brevsform osv. Så jeg er ikke overrasket over at noen med urent mel i posen kan ha vurdert å kommunisere gjennom online-spill.

Når du har tenkt deg litt om, og den umiddelbare ideen din om at "amerikanere er tilbakestående" har modnet litt, så tipper jeg du innser at dette ikke er så korka som du gir inntrykk av.

Skrevet

Ikke overraskende at de prøver å dekke flest mulig områder.. I mean, det er potensielle terrorister overalt. Ikke for å være paranoid eller noe. ;]

Skrevet
Når du har tenkt deg litt om, og den umiddelbare ideen din om at "amerikanere er tilbakestående" har modnet litt, så tipper jeg du innser at dette ikke er så korka som du gir inntrykk av.

Vel, nå sa ikke jeg akkurat at de var tilbakestående heller. Selvfølgelig er jeg enig i at muligens "skumle" personer også kan bruke online spill til å diskutere evt. planlegge slike ting. Muligheten for at dette skjer tror jeg uansett er ganske liten, selv om man "kan" gjøre det.

Jeg synes det faktisk er verre at USA skal kunne overvåke alt mulig som foregår og skylde på terrorisme. Se f.eks på "USA patriot act" der det blandt annet står at man kan overvåke og anholde folk som de mistenker driver med terrorvirksomhet, uten å sikte de eller stille de for retten. Sannsynligvis vil dette, hvis det ikke allerede har gjort det, føre til at uskyldige personer fengsles.

Det er også skremmende at det faktisk finnes personer på denne kloden som synes det er greit at myndighetene kan overvåke alle i jakten på kriminelle/terrorister. Hører ofte slike folk si "Jeg har jo ikke gjort noe galt, så for min del gjør det ingenting". For min egen del er det ikke greit, siden jeg ikke støtter ideen om et overvåknings-samfunn.

Skrevet
jævlikjipt hvis du blir utlevert til USA for å ha sagt noe på wow da...

Får jo gratis tur til statene da. Har aldri sett det landet så kunne jo vært verdt en liten tur.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

Er jo bare 10 millioner som spiller. Ingen kan være terrorister :(

Skrevet

De valgte George W. Bush som president 2 ganger. Det sier alt..

Joda, det er veldig mange dyktige folk på mange områder i USA, men de kommer litt i skyggen av alle tullingene som faktisk holder til i det landet, i hvert fall for min del.

Og jeg må si at Bush & Co. har fått maks ut av 9/11 og vettskremte amerikanere. De gjør jo omtrent hva de vil, og dette er jo bare et resultat av det.

Skrevet

"De kulturelle og oppførselsmessige normene i virtuelle verdener og i spill er generelt ustuderte."

Haha, jeg kan med en gang si at folk generelt sett oppfører seg som noen idioter på WoW. Det kommer til å være mange "terrorister" og lumske folk i følge det programmet! ^^

Skrevet

Vel ikke så ulurt faktisk, onlinesamfunnene har jo chat innebygget, og en uskyldig guild bestående av terrorister vil si en guild chat der de kan planlegge terrorangrep.

Ser ikke humoren i dette, det er et såpass alvorlig tema og det er fint at alle kanaler blir undersøkt. Hvem vil vel ha en World trade center igjen?

Skrevet

Vel, mener at Blizzard ikke har lov til å logge/lagre eller om det var lese private meldinger/mail og whisper.

Nå skal ikke jeg si noe helt sikkert, da. Men mener jeg har hørt noe om dette, har begrenset med tilgang, websense.

Skrevet

Det er flere som dør i bilkræsj enn av terrorisme hvert år, og istedenfor å gjøre bilene sikrere med lovpåslag osv (ja, det er mulig å gjøre biler sikrere), så bruker dem milliarder av kroner og ressurser på noe som dette. Dette kan bare være ren idioti og ingenting annet enn Big Brother, det kalles hysteri og tyranni, ikke frihet og demokrati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...