Gå til innhold

Children of Bodom - Blooddrunk


MovieGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt igjenom albumet 4 ganger nå . Jeg må si det ble for slitsomt , for mye prog tendenser . Og det er vel en bevist bortgang fra tidligere Bodom sound. Synes riffene blir kjedelige og ensformige etter låt nummer 3 lobodomy.

 

Klarer klart og høre igjen veldig mye likt i låtene.

 

En kjip og stressa skive , noe av grunnen kan jo være at jeg forguder de andre platene fram til Follow The Reaper

 

Skal gi den noen sjangser til på anlegget , men jeg tviler denne plata blir mye spilt

Lenke til kommentar
fargoth: Hvis du med "prog" og "thrash" mener metalcore.

 

Ikke at det er så mye bedre...

Jeg skal villig inrømme at jeg til tider er ganske løs med sjangerbegrepene; spesielt innenfor sjangre jeg ikke hører mye på. Jeg har tendenser, spesielt i dagligtalen og sammen med personer som vet hva jeg mener, mot å bruke begrepene prog og trash for å definere elementer i enkeltsanger/hele CD-er eller band som er liknende det COB tydelig beveger seg mot. Dog skal det nevnes at etter å ha hørt gjennom "Blooddrunk" ville jeg kanskje formulert meg litt annerledes. Jeg vil uansett overlate sjangerplaseringen til de som virkelig brenner for denne typen metal (COB ligger ihvertfall i metal-mappen min..), så skal jeg holde meg i folk/pagan-hjørnet mitt. :fun:

 

Hvis vi sier at vi kan kjenne igjen elementer i de to siste platene som man ikke distinktivt kan kjenne igjen i de fire første, (Personlig mener jeg omveltningen startet å spire i Hate Crew Deathroll) omgår vi hele definisjonsspørsmålet. Det er disse elementene jeg ikke liker, og jeg synes ikke vokalen passer med den nye stilen. For å ta en sammenlikning ut av hatten som jeg synes, til tross for totalt ulik sjanger, klarte overgangen fra en en ganske unik og distinktiv lyd bra, kan jeg nevne finntroll med Ur Jordens Djup. (Beklager for den siste avsporingen der, men så mange av de fjellsolide bandene fra min tidlige musikkoppdagelse har prøvd å gå nye veier at det bare måtte nevnes.) COB blir nok aldri det samme, så vi får kose oss me de gamle schlagerene istedenfor. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...