Gå til innhold

cpu og gpu klokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCI-E skal stå på 100. Du klokker skjermkort via driver med f.eks Rivatuner.

 

Hvilket hovedkort har du?

 

Du må fortsette å øke FSB. Prosessoren "støtter" bare 2,4GHz. Du må nesten regne med å overklokke hovedkortet også, ikke bare prosessor.

 

1:1 er laveste divider på intel brikkesett. Ved 1600 FSB vil du trenge 800MHz minne(PC6400)

Lenke til kommentar
PCI-E skal stå på 100. Du klokker skjermkort via driver med f.eks Rivatuner.

 

Hvilket hovedkort har du?

 

Du må fortsette å øke FSB. Prosessoren "støtter" bare 2,4GHz. Du må nesten regne med å overklokke hovedkortet også, ikke bare prosessor.

 

1:1 er laveste divider på intel brikkesett. Ved 1600 FSB vil du trenge 800MHz minne(PC6400)

 

har et abit ip35 pro kort.

ligger nå på 3150ghz med 350x9 og fsb ligger nå på 1400mhz tempen ligger under 60

 

ps har ikke no tuning program til mitt asus geforce 8800bt kort

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

På et urørt system fikk jeg 10344 3dmark poeng.

på cpu clock fikk jeg 11989 poeng.

Har et geforce asus 8800gt kort...kan dere anbefale et bra clocke program til dette, fulgte med smartdoctor og ntune til kortet men det bare forverret scoren i clocket tilstand??

Lenke til kommentar
Fikk en litt ufrivillig omstart på disse instillingene....har sjekket temp og core temp programmet sier cpu ligger på 55C under load....er det et program som viser temp på chipsettet under load også? Er takknemlig for svar og linker:)

 

HK temp er vel det samme som chipset, ser ikke noe andre steder som er vits i å vise temp på ett HK ;) Last ned speedfan, bra program du kan stille inn på viftehastigheter, volt og se temps. Du finner det på Download.com

Lenke til kommentar
ligger nå stabilt på 3.6ghz og fsb på 1590mhz.

3dmark score 12290.

Da gjenstår det å klokke minne og graffik kortet:)

 

ps. alt på luft:)

 

wow, imponerende! Kan vi få screenshot av cpu-z eller noe sånt? Har du endret spenningene på cpu'en, eller ram?

 

Enten er det jeg som knoter eller så funker ikke prtscn knappen min....men men.

 

Måtte sette ned cpu til 3510mhz og fsb til 1580 pga maskinen likte ikke 24 timer med full load med tallknuser programmet mitt+sol inn i stua mens jeg var på jobb.

Spenningen ble satt på 1.330v cpu og 2.150v på minne, kjørte da 400x9 på cpu.

 

Klokket minne automatisk med cpu så det er ikke bare cpu jeg har klokket som jeg har skrevet i mine andre poster(er newbee clocker:))

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar bilde av skrivebordet mitt og sette det inn her? kremt...

Lenke til kommentar
Skjermkortet klokker du enkelt med Rivatuner og ATI tool( ja det fungerer på Nvidia også)For i ATI tool kan du scanne for Artifacts.

 

Print screen knappen på tastaturet- åpne paint- CTRL+ V- Dermed har du limt inn et bilde av skrivebordet ditt.

 

Har prøvd rivatuner men den skjønte jeg ikke meteren av, parametere osv.

Kjenner ati tool kanske godt da siden jeg var en ati fan før jeg oppdaget 8800gt kortet.

At ati tool fungerer med Nvidia også viste jeg ikke...takk for tipse:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...