Gå til innhold

cpu og gpu klokking


Anbefalte innlegg

Skjermkortet klokker du enkelt med Rivatuner og ATI tool( ja det fungerer på Nvidia også)For i ATI tool kan du scanne for Artifacts.

 

Print screen knappen på tastaturet- åpne paint- CTRL+ V- Dermed har du limt inn et bilde av skrivebordet ditt.

 

Har prøvd rivatuner men den skjønte jeg ikke meteren av, parametere osv.

Kjenner ati tool kanske godt da siden jeg var en ati fan før jeg oppdaget 8800gt kortet.

At ati tool fungerer med Nvidia også viste jeg ikke...takk for tipse:)

Her er en Veldig kjekk guide til temperaturstyrt vifte på GPU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten_navn.bmp2.bmp

ligger nå stabilt på 3.6ghz og fsb på 1590mhz.

3dmark score 12290.

Da gjenstår det å klokke minne og graffik kortet:)

 

ps. alt på luft:)

 

wow, imponerende! Kan vi få screenshot av cpu-z eller noe sånt? Har du endret spenningene på cpu'en, eller ram?

 

Enten er det jeg som knoter eller så funker ikke prtscn knappen min....men men.

 

Måtte sette ned cpu til 3510mhz og fsb til 1580 pga maskinen likte ikke 24 timer med full load med tallknuser programmet mitt+sol inn i stua mens jeg var på jobb.

Spenningen ble satt på 1.330v cpu og 2.150v på minne, kjørte da 400x9 på cpu.

 

Klokket minne automatisk med cpu så det er ikke bare cpu jeg har klokket som jeg har skrevet i mine andre poster(er newbee clocker:))

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar bilde av skrivebordet mitt og sette det inn her? kremt...

 

 

 

 

bilde innsettningen hvar ikke helt vellykket nei....

Lenke til kommentar

rivatuner er jo lett å bruke.. hadde ikke peiling på klokking av skjermkort så gikk inn på produsentens hjemme siden å sammelingnet hastigeheter med tilsvarende kort og fikke en rimelig bra klokk tilslutt..

 

syns du kansje hadde litt lav på 3dmark06? eg har 14500 ++ huske ikke nøyaktig nu ka eg fikk.. har systemet i sigen min.. tror ikke de 2 ekstra kjærnene har noe å si i 3dmark06?

Lenke til kommentar
rivatuner er jo lett å bruke.. hadde ikke peiling på klokking av skjermkort så gikk inn på produsentens hjemme siden å sammelingnet hastigeheter med tilsvarende kort og fikke en rimelig bra klokk tilslutt..

 

syns du kansje hadde litt lav på 3dmark06? eg har 14500 ++ huske ikke nøyaktig nu ka eg fikk.. har systemet i sigen min.. tror ikke de 2 ekstra kjærnene har noe å si i 3dmark06?

 

Tror de 2 kjærnene hjelper litt, og du har jo et G8800ultra kort som sikkert er litt klokket også? Jeg har et uklokket G8800gt kort og det er mye å hente bare på GF-kort og dertil klokket:)

Lenke til kommentar
rivatuner er jo lett å bruke.. hadde ikke peiling på klokking av skjermkort så gikk inn på produsentens hjemme siden å sammelingnet hastigeheter med tilsvarende kort og fikke en rimelig bra klokk tilslutt..

 

syns du kansje hadde litt lav på 3dmark06? eg har 14500 ++ huske ikke nøyaktig nu ka eg fikk.. har systemet i sigen min.. tror ikke de 2 ekstra kjærnene har noe å si i 3dmark06?

 

Tror de 2 kjærnene hjelper litt, og du har jo et G8800ultra kort som sikkert er litt klokket også? Jeg har et uklokket G8800gt kort og det er mye å hente bare på GF-kort og dertil klokket:)

 

 

 

Nå har jeg klokket cpu til en ny personlig rekk og har nå klokket GF-kortet litt,

blir spennende å se 3dmark06 scoren nuuh:)

post-42807-1204135283_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Pen klokk det der.. More to go, du klarer 4?

 

Takk takk.

Fikk 13999 assa...knakk ikke 14000...bleh.(3d06)

ligger nå på 3780mhz ca og 1690R-fsb stabilt og det er på luft assa(litt stolt som en newbee klokker:))

Ligger på 61-62C på begge cores på full load...skulle gjerne ligget under 60C,

får se om jeg finner en bedre luft kjøler etter jobb imorgen!:)

Lenke til kommentar

Om du skal kjøpe deg ny kjøler og investere noen lapper så vil jeg varmt (kaldt?) anbefale Noctua NH-U12. Bare les testen, knall gode temperaturer!

En annen jeg også kan anbefale er Thermalright ULTRA120 Extreme. Felles for de to er at de kjøler ekstremt bra og de er passive. Så det er ett must med en vifte i tillegg.

 

Edit: en ting til, de er noen svære jævler på over 700gram, så pass på at du har god plass rundt CPU sokkelen, spesielt med tanke på hvor rammen står.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...r=&sm=10861

 

Har denne men den jeg har er av massivt kobber også sokelen og 120mm vifte,

Problemet med vannkjøling er at jeg napper med meg pc`n til lan partys av og til...dritt med slanger og towers(tank) da.

Prøvde meg på 4148mhz nå...neeei, omsstart omstart og sleng på en reboot hehe.

fikk den opp til halveis stabilt til 3895, programmer begynte å fryse og sånt!?! 14590 3dm06:)

 

Ps:Fikk se fps knekke 3 fps på cpu test 1 og 2 for stakarslige 2-3 sec hehe

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar
Om du skal kjøpe deg ny kjøler og investere noen lapper så vil jeg varmt (kaldt?) anbefale Noctua NH-U12. Bare les testen, knall gode temperaturer!

En annen jeg også kan anbefale er Thermalright ULTRA120 Extreme. Felles for de to er at de kjøler ekstremt bra og de er passive. Så det er ett must med en vifte i tillegg.

 

Edit: en ting til, de er noen svære jævler på over 700gram, så pass på at du har god plass rundt CPU sokkelen, spesielt med tanke på hvor rammen står.

 

Hadde først bestemt meg for Noctua-en men etter å ha lest enn del tester fant jeg ut at TRUE var hakket kvassere og kjøpte denne heller.. den er bare konge syns jeg! men de 2 her er vel de klart beste på markede og jeg trur TRUE går av med en liten marginal seier.

Lenke til kommentar
Hadde først bestemt meg for Noctua-en men etter å ha lest enn del tester fant jeg ut at TRUE var hakket kvassere og kjøpte denne heller.. den er bare konge syns jeg! men de 2 her er vel de klart beste på markede og jeg trur TRUE går av med en liten marginal seier.

 

Jepp, bare les testen av TRU120E på Anandtech. Jeg syns Anandtech er en veldig god side med seriøse tester, verdt å sjekke ut!

Lenke til kommentar

Det der var no monster av kjøle ribber det der.

Skal bestille meg en sånn en, skal prøve meg på 4ghz nå men er det noen av dere som har erfaring når spenningen begynner å bli farlig for min E6600 cpu.

Eller er det faktisk varmen som "svir" av cpu`n?

 

Edit: ligger på 1.4050v nå

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar
Det der var no monster av kjøle ribber det der.

Skal bestille meg en sånn en, skal prøve meg på 4ghz nå men er det noen av dere som har erfaring når spenningen begynner å bli farlig for min E6600 cpu.

Eller er det faktisk varmen som "svir" av cpu`n?

 

Edit: ligger på 1.4050v nå

 

Spenningen kan være farlig for cpu'en om den blir for høy. Nøyaktig når den er for høy blir vasnklig å si. Når det kommer til varme så vil PCen mest sannsynlig slå seg av før varmen rekker å ødelegge noe. Men prøv hvertfall og ikke gå over 1.5V på cpu'en, er min erfaring hvertfall. Bare å teste med å skru den opp gradvis til det blir stabilt, men som sagt, prøv å ikke gå over 1.5V

 

edit: Presiserer meg litt her. Du bør ikke gå over 1.45V til 24/7 klokk da dette vil påføre mye varme og senke levetiden på CPUen. Om du bare skal teste går det greit å presse opp til 1.5V. Skal du dog over 1.5V bør du virkelig vite hva du driver med ;)

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...