Gå til innhold

Kjøpt Canon 30D på Japan Foto


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe 40D men fant ingen gode argumenter på å bruke 5000 kr mer på 40D enn 30D. Live View-funksjon på 40D er en vits, virker ikke som jeg ønsker, den er treg, man må ha manuell fokus etc. Men jeg har virkelig tro på at det i fremtiden blir bedre på nye camera.

Har testet ut Camera inne og ute i skogen i dag. Virker raskt nok for meg og ligger godt i handa, litt mindre enn 40D. Det gir også skarpe bilder, selv med høy ISO. Må teste det mer for å få et helhetlig vurdering av camera. Menyene er også lettforståelige og er på Norsk. Jeg vil anbefale camera til de som har tenkt å kjøpe 400D eller 450D, her har du flere muligheter til å styre manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også hoppet på samme tilbudet. Gikk med planer om å kjøpe speilrefleks til sommeren, når skatteoppgjør, overtidsoppgjør og feriepenger beriker kontoen.. Følte at tilbudet var så bra at jeg ikke kunne vente.

 

Hva slags objektiv bruker dere til EOS 30?

 

Gratulerer med valg av et meget godt kamera! Jeg benyttet et Canon 17-40 f/4 L på mitt 30D, og var veldig fornøyd med det. Men det koster litt da!

Lenke til kommentar
Der var 30D bestillt, men nå har jeg en 350D til overs som akkurat er året gammelt.:-(

Da har du flere muligheter:

Beholde 350D som reservehus - det skal jeg gjøre.

Du kan selge den.

Du kan gi den til samboer/kone/venn/bror/søster/barn som ønsker å begnne å fotografere.

 

Tom

 

Må nok selge ja, må ha penger til ny objetiv:)

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe 40D men fant ingen gode argumenter på å bruke 5000 kr mer på 40D enn 30D. Live View-funksjon på 40D er en vits, virker ikke som jeg ønsker, den er treg, man må ha manuell fokus etc. Men jeg har virkelig tro på at det i fremtiden blir bedre på nye camera.

Har testet ut Camera inne og ute i skogen i dag. Virker raskt nok for meg og ligger godt i handa, litt mindre enn 40D. Det gir også skarpe bilder, selv med høy ISO. Må teste det mer for å få et helhetlig vurdering av camera. Menyene er også lettforståelige og er på Norsk. Jeg vil anbefale camera til de som har tenkt å kjøpe 400D eller 450D, her har du flere muligheter til å styre manuelt.

 

Garatulerer med flott kamera.

Selv gikk jeg fra 10D til 30D som var en flott oppgradering og hoppet dermed over 20D.

Velger derfor å hoppe over 40D slik at neste kamera sikkert blir "50D" , på denne måten får man utnyttet det kameraet man har lengre samt at oppgraderingen til nytt kamera blir større.

Lenke til kommentar
Hva slags objektiv bruker dere til EOS 30?

 

For meg er 30D backupkmera for 5D, så det blir ulike fullformatobjektiver, først og fremst 16-35mm f2.8 II, men evt 50mm f1.4 til portretter og 70-300mm DO IS om jeg skulle trenge ekstrem tele, evt 70-200 f2.8L IS med 1,4x telekonverter.

 

Har vurdert om jeg skulle kjøpe en 24mm eller 28mm som fast normalobjektiv til 30D'n, men alt koster pæng, så greit å holde meg til det jeg har sånn foreløpig. Skal jo ha råd til 5D MkII til høsten også... :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte sigma 18-200 f:3,5-6,3 med optisk stabilisator 3999,-kr hos foto og vido i møllergata i oslo. Er overbevist om at det er et objektiv jeg kommer til å bli fornøyd med, er foreløbig fornøyd. Det er mange gode meninger om lyssterke og dyre objektiver og at dette er et must med flere dyre objektiver. Tror du virkelig at du kommer til å se så enorm forskjell. Utenom dette hadde det vært greit med makro, portrett objektiv. Her kan man kjøpe sigma 70mm f2,8 med makro eller canon 50mm f1,8 til portrett. Med andre ord bare fast optikk utenom sigma 18-200. Da får jeg virkelig god og lyssterk optikk ved valg av fastoptikk og fleksibilitet ved en stor zoom.

Lenke til kommentar
Hva slags objektiv bruker dere til EOS 30?

 

For meg er 30D backupkmera for 5D, så det blir ulike fullformatobjektiver, først og fremst 16-35mm f2.8 II, men evt 50mm f1.4 til portretter og 70-300mm DO IS om jeg skulle trenge ekstrem tele, evt 70-200 f2.8L IS med 1,4x telekonverter.

 

Har vurdert om jeg skulle kjøpe en 24mm eller 28mm som fast normalobjektiv til 30D'n, men alt koster pæng, så greit å holde meg til det jeg har sånn foreløpig. Skal jo ha råd til 5D MkII til høsten også... :)

Bytte stuff? :ph34r::dribble:

Lenke til kommentar

Trenger vi virkelig flere av disse trådene? Hadde du lett litt, hadde du funnet følgende tråder:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=908445

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907057

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=910915

 

Samt at det er beskrevet i de fleste tråder som omhandler 30D og/eller 40D. Det er bedre å fortsette diskusjonen i en av disse :)

 

Denne tråden stenges da den er overflødig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...