Gå til innhold

Mitt prosjekt: DIY Digital fotoramme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først og fremst: STILIG!

 

Styrer du den via trådløst nettverk, eller kobler du til mus og tastatur for å bytte ut bilder osv? Syns den rammen kunne vært bedre, men jeg ser du har bestilt en annen ramme, så da blir jo det bra!

 

Goscinny ;)

 

hei og takk for kommentar :) jeg gjør det så simpelt at jeg bare har ei delt mappe på bilderamma ... den får jeg tilgang til fra hvor som helst. Jeg testet akkurat det å oppdatere bildene som vises på screensaveren, det var ingen problem å slette alt, (fila som vises er selvfølgelig skrivebeskytta og lar seg ikke slette) men det er jo bare å slenge inn et par nye bilder, så slette den som var skrivebeskytta...

 

ja, den blir mye penere med ei skikkelig ramme, og hvit paspartou som dekker metallet på lcd'en og rammen jeg har laget... glass vil det også komme forann.

 

- Richard

Lenke til kommentar
Fantastisk! Ved et eventuelt strømbrudd (eller barn som drar ut stikkontakten), hva er fremgangsmåten for å få alt opp og kjøre da?

 

Goscinny ;)

 

Da er det bare å boote opp og vente 1 min til screensaveren slår seg på :p går rammen i bakken er det takk for farvel regner jeg med :p

 

 

appropos Goscinny, jeg har fått reflektert litt over spørsmålet ditt. Det er et problem jeg forsatt har, og det er å få maskinen til å automatisk starte opp ved tilkoblet spenning. BIOS`en mangler "resume on powerloss", så jeg må manuellt trykke på knappen ved strømbrudd osv... er det noen som vet om en fiffig krets jeg kan mekke for å simulere knappetrykk når maskinen får spenning?

 

- Richard

Lenke til kommentar
Det er et problem jeg forsatt har, og det er å få maskinen til å automatisk starte opp ved tilkoblet spenning. BIOS`en mangler "resume on powerloss", så jeg må manuellt trykke på knappen ved strømbrudd osv... er det noen som vet om en fiffig krets jeg kan mekke for å simulere knappetrykk når maskinen får spenning?

Bruk ett rele, motstand samt en kondis. Så e du igang.

 

http://www.the12volt.com/relays/page5.asp

 

Ellers knall bra prosjekt old man :p Blir det bruskies i helgå? Forresten, når får du overlegg rammen til prosjektet?

Lenke til kommentar
Det er et problem jeg forsatt har, og det er å få maskinen til å automatisk starte opp ved tilkoblet spenning. BIOS`en mangler "resume on powerloss", så jeg må manuellt trykke på knappen ved strømbrudd osv... er det noen som vet om en fiffig krets jeg kan mekke for å simulere knappetrykk når maskinen får spenning?

Bruk ett rele, motstand samt en kondis. Så e du igang.

 

http://www.the12volt.com/relays/page5.asp

 

Ellers knall bra prosjekt old man :p Blir det bruskies i helgå? Forresten, når får du overlegg rammen til prosjektet?

 

Takk for linken Ølberg, jeg har sett på lignende kretser på mp3car.com men de bilreleene er fryktelig store i størrelsen da? :) Hadde håpet en bitte, biittteliten krets kunne gjøre jobben... Hadde vært digg med noe bruskies i helga ja :)

 

Rammen er nok ferdig om ca 1,5 - 2uker .. rett før påske fikk jeg vite.

 

-Richard

Lenke til kommentar
Helt utrolig, skal se om jeg skal gjøre et lignende prosjekt når vi kvitter oss med den bærbare om ikke så lenge.

 

 

Det anbefaler jeg :) lykke til! Takk for alle kommentarene! Forøvrig har jeg fått et par 1000uF kondensatorer, fikk testet RC - Relè kretsen som skal slå på laptoppen automatisk ved tilført spenning, og det virket :) nå må jeg bare få det lille relè ifra Elfa. Legger ved bilder når det er montert

 

Richard

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stilfult design, men det hele skjemmes litt av ledningen som henger i friluft ned. Ta den ut på høyre side istedet og strekk den inntil utsiden av vinduskarmen istedet. Da ser det hele mye mer ryddig ut. Du kunne jo også vurdere å skaffe deg en hvit ledning.

Jeg har ikke før nå sett behovet for en slik ramme, men denne ser ut knall ut :-)

Lenke til kommentar
Stilfult design, men det hele skjemmes litt av ledningen som henger i friluft ned. Ta den ut på høyre side istedet og strekk den inntil utsiden av vinduskarmen istedet. Da ser det hele mye mer ryddig ut. Du kunne jo også vurdere å skaffe deg en hvit ledning.

Jeg har ikke før nå sett behovet for en slik ramme, men denne ser ut knall ut :-)

 

Hehe, var akkurat det samme dama sa. Jeg vurderer å mekke en hvit kabel som går i ett med veggen.

 

-Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...