Gå til innhold

Ny 24" LCD skjerm til Film og speling!


Elendil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, dette valget blir bare vanskeligere og vanskeligere :S

 

Jeg sitter nå å vipper mellom LG-skjermen som The Ghost anbefaler, og BenQ G2400W. Jeg er ikke sikker på om LG er verdt over 1 000 kroner mer enn BenQ skjermen.

 

Noen som har noen formeninger? Husk at jeg skal ikke se filmer eller noe lignende i det heletatt på den, ettersom jeg har 32" HDTV på rommet som blir brukt til det.

 

EDIT: Godt svartnivå og lite baklys er viktig for meg. Farger er også viktig.

 

Sånn som jeg tenker nå, så tenker jeg å prøve en BenQ G2400W, og hvis jeg ikke liker den, så får jeg heller benytte meg av angrerett og bestille LG, med mindre noen kommer med et komprimiss. Noe i 3000-3500 kronersklassen som er så god som mulig hadde passet bra.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Min LG Flatron L245WP-BN er jeg meget fornøyd med, sort er sort i opplyst rom, lite fargeforvrenging ved endret innsynsvinkel og skjermen er den mest lyssterke jeg har sett. Lite lekkasje fra baklys, men det er godt merkbart hvis det er mørkt i rommet. Panelet i denne er såvidt meg bekjent ett S-VPA-panel. Denne har pivot-funksjon.

 

Var å så på "lillebroren" LG Flatron L246WH-BN, og der var insynsvinkelen heller sparsom i forhold, samt baklyset mer gjennomlysende. Og husker jeg ikke helt feil har denne ett TN-panel. Denne har såvidt jeg har notert meg, ikke pivot-funksjon.

Endret av Knut_Inge
Lenke til kommentar

Har du sett den med og tatt på den ?

 

Denne "lillebroren" er nemlig en del år nyere, ikke lenge siden den kom ut og innsynsvinkelen er god, men om du prøver å se fra 180o så er det jo fortårlig.

Tror ikke den har PIVOT heller, men den har ikke noe særlig lekking av baklys iværtfall ikke modellen min, når jeg ser på filmer hvor det det er svart over og under kan ejg såvidt se at det er litt lysere 1-2mm helt nederst, ikke noe mer enn det !

Den har TN panel som de fleste under 5000,- har ....

S-PVA, S-IPS og andre lignende paneler har ofte også mye høyere etterslep.

Hadde heller prøvd LG'n først og evnt. benyttet deg av angrerett om du synes den er fordårlig, evnt. dra til en butikk å se om de har utstilling av begge eller en av modellene å se, selv så jeg på G2400WA (samme model som G2400W bare uten DVI og HDMI) som var på Elkjøp, så på den i et lyst lokale og da så den dårlig ut, dårlige farger hadde den og ikke så alt for godt sortnivå, synes nå jeg når jeg så den i et lyst lokale, glad jeg gikk for L246WH fra LG, den er så utallig mange ganger bedre og en annen ting emd den er at den har en skjermflate som ikke reflekterer så det er mulig å bruke den i full sollys ;)

 

Men er jo opp til dere ;)

Lenke til kommentar

ja, det er opp til hver enkelt :D

 

Normalt vil jeg gå for en LG, men den er rett og slett på grensen til å være for dyr.

 

Warning: Medfølger 17-årings økonomi under ^^

 

Per i dag har jeg ca. 1500 kroner å bruke, og rundt den 25 mars får jeg rundt 5500 til. Av disse totalt 6500-7000, skal 2900 gå til skjerm (om jeg velger G2400W), 1000 til BSU og 1700 til nytt HK (Foxconn Mars)

 

Da har jeg da ca. 1400 kroner igjen som skal vare resten av måneden (jeg bor hjemme og får dekket alt, men 1400 er på grensen til 1 mnd)

 

Hvis jeg går for LG, så har jeg plutselig 400 kroner å rutte med ...

 

Uansett, blir bra med nytt hovedkort. I første omghang kjøper jeg det og selger mine to EVGA 680i A1 kort (kanskje et av dem må inn til NetShop, det oppfører seg rart, det andre er helt fint), og regner med å få minst en tusenlapp for hvert av dem.

 

Så det går vel opp i opp sånn totalt sett, og da har jeg jo fått dekket utgiftene for hovedkortet.

 

Men for meg blir det nok BenQ først, så får vi se.

 

Forresten, kan en webshop nekte å ta imot retur på angrerett hvis det er pixelfeil på skjermen?

Lenke til kommentar
Forresten, kan en webshop nekte å ta imot retur på angrerett hvis det er pixelfeil på skjermen?

Ja de kan nekte deg reutr og du må ha mer enn 8 defekte pixler eller færre om de er nerme hverandre, men om du tar retur på andgrerett (at du selv betlaer frakt tilbake) så kan de ikke nekte deg det de førate 14 dagene etter at varen er mottatt ...

 

Warning: Medfølger 17-årings økonomi under ^^

Ser ikke helt problemet :tease:

Se på HW'n min i profilen min og se på alderen min :p

skjønenr ikke åssen jeg har fått rådt til alt det det kun er mine pegner som er blitt brukt :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Vel, jeg er jo ganske lik deg der :p Siden høsten 2006, så har vel jeg brukt rundt 30 000 på hw. En del har blitt solgt, noe har blitt lagt på hylla, noe har blitt kastet (orginalvannkjølingen i Kandals-kabinettet er vel det eneste som har blitt kastet) osv.

 

Men du overgår meg lett med din QX9650 :D

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

For å si det sånn så er det lett å si noe er det beste du noen sinne har hatt og er det himmel og jord ..

Men ser du noe ebdre så er det gamle søppel og den nye/andre er himmel og jord :p

 

Hadde sikkert synes sånn om min skjerm fremfor en enda bedre enn, men har vært så heldig at jeg ikke har sett en bedre en med egene øyne ....

 

Så amnge kan synes G2400W og 245B er gode til de ser noe bedre og med tid så ignoreres de negative perspektivene ved skjermen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...