Gå til innhold

Program for filsynkronisering

DJViking

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært veldig fornøyd med et filsynkroniseringsprogram kalt Allway Sync, men den har noen begresninger. Man får ikke synkronisert mer enn 20000filer i en 30 dagers periode.

Jeg trenger å få synkronisert mellom 2 harddisker og det er opp mot 80000 filer. Noen som vet om et lignende eller bedre program som Allway Sync ?

Edit: Har nettopp prøvd SyncToy. Den er grei å bruke, men gir meg ikke så veldig mye informasjon om filene som Allway Sync gjør. Hvilke filer som er forandret, som eksisterer på den ene siden og ikke den andre.

På en stickytråd her ble SyncBackSE anbefalt som et bedre alternativ til SyncToy, men det koster penger. Det er flere synkroniseringsapplikasjoner som går ut for å være gratis, men legger begrensinger på antall filer/kataloger.

Endret av DJViking
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tydeligvis et emne veldig få vet noe om. Har spurt på flere fora og ingen svar. Har søkt flerfoldige ganger på google, men de fleste slike programmer som dukker opp er enten dårlige, med begrensninger eller koster penger

Et problem jeg også har merket er at noen synkroniseringsprogrammer kan være dårlig på ytelse.

Allway Sync som jeg likte veldig godt bruker kort tid på selve analyseringen, rundt 5 min, mens et annet åpent kildekodeprogram JFileSync brukte omtrent 1 time på samme mengde filer. Ytelse er viktig, men også stabilitet og sikkerhet.

Endret av DJViking
Skrevet

rsync.

Ser på download-siden der at det finnes en versjon for Windows. Den har jeg ikke prøvd, men det fungerer utmerket i linux/unix ihvertfall. Helt gratis, kjapt og enkelt, har selv brukt det til å synce en musikksamling på ~150GB.

Er ikke GUI, dog, så du bør ikke være redd for kommandolinjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...