Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert XP etter endt formatering?


Anbefalte innlegg

prøv med kun et ram brikke installert.

 

Før hadde jeg to 512 MB minnebrikker i pcen men nå har jeg kjøpt to like brikker i 1 GB for å få en mer stabil PC. Og dermed hadde jeg 3 GB ram (1 GB hver brikke) og av disse tok jeg i dag ut en brikke med 1 GB, så nå har jeg stående to minnebrikker med 1 GB hver på, 2 GB Minne nå. Så bootet jeg pcen med XP CD-en, så prøvde jeg å formatere harddisk enda en gang og så etter det gikk den rett inn i installasjonen av Windows og Windows XP Home.

 

Så driver nå å installerer, ingen feil- eller stoppmeldinger hittil.

 

Hovedkortet mitt har stående 3 hele slots til rambrikker men tydeligvis takler ikke hovedkort å ha alle disse opptatt med 3 GB eller mer. Så nå har jeg kun to brikker med 2 GB ram til sammen. :)

 

På den nye skjermen jeg har nå: BenQ G2400W 24" LCD skjerm. Så har jeg både D Sub (analog) og DVI (digitalt) uttak. Men nå bruker jeg analog. den blå ledningen. Men jeg har lyst å koble til DVI kontakten. Hørt det er så mye bedre.

 

hva blir bedre?

 

Mitt skjermkort: ASUS GeForce N6600 GT 128 MB har både analog og DVI uttak bak pcen.

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Noe ganger det blir slik.....

 

Men hvis du har Vista plate, boote fra den, velg... repair my comuter.., velg ..command prompt...,

skrive ..Diskpart.., skrive ..select disk 0... (hvis du har bare en disk i maskinen, hvis ikke du må velge riktig disk nr, med å utføre ...list disk... før select disk commando)

skrive ..clean.. , for så å prøve igjen med xp plate.

 

 

clean vil fjerne alle partitioner. Ikke utføre det hvis du har noe du skal ta vare på disken.

 

Hei, jeg prøver å installere XP etter vista installasjon, og jeg har akkurat samme problem, bare at jeg har vista CDen. Jeg gjorde akkurat det som stod her, og det sto at det var vellykket. Men samme feilmelding kom opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...