Gå til innhold

Meningen med livet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reprodusering er meninga, ja.. men det folk sannsynligvis er ute etter her er grunnen til det. Hvorfor vi er satt på en planet i et endeløst univers for å kun reprodusere :|

Det er ingenting som indikerer at vi er "satt" her av noen. Med mindre liv har kommet hit eller oppstått flere ganger, er vi bare en gren av en 3,7 milliarder år lang rekke med organismer som har reprodusert. Hvis en eneste av organismene som kom før deg hadde dødd før den fikk reprodusert seg hadde du ikke vært her.

Lenke til kommentar
Meningen med livet er å gjøre ting som ikke gir mening. Disse tingene som ikke gir mening vil til slutt gi deg en mening som vil bli meningen med livet.

 

Dette går jo uansett ut på å gi livet mening i det store og hele, så hvorfor gjøre det mottsatte først? Hvorfor ikke prøve å gi livet mening med en gang? Det er åpenbart veldig hardt for en del mennesker å innse at vi faktisk IKKE har noen høyere mening med livene våre enn i hovedsak å føre slekten videre. Jeg vet ikke hva de flyr rundt og tror de er, men de tror åpenbart at de må være noe langt større og mer betydningsfullt enn andre skapningener som har levd på denne jorden, noe de altså ikke er. At de tror de er det er en sak, at de ikke er det en annen. Lure seg selv heter dette. Døden er helt smertefri den og er ingenting å være redd for. Det er HVORDAN vi dør som burde bekymret folk. Bare tenk om du blir liggende på et gamle hjem i flere år med vanvittige smerter i kroppen før du er så heldig å få dø....

 

Har selv vært i en del situasjoner der jeg med 100% sikkerhet trodde jeg ville dø, at det ikke gikk an å overleve osv og når man har vært der, i bunnen i dødens dal for å si det metaforisk, og overlevd er man ikke lenger redd for døden. Ikke det at jeg ønsker på noen måte å dø, jeg har seks barn og en kone jeg elsker over alt på jord, men døden skremmer meg ikke lenger. Jeg HAR reprodusert meg, (litt for mye ville kanskje noen si :) ) og har i den forbinnelse gjort nytten min her nede, men kan livet har jo en mening for det. Hva folk mener er mening med livet spriker antageligvis mye, men det er jo opp til hver enkelt å finne ut av det... Bare tenk om dere hadde vært født som slaver og ikke selv fikk bestemme hva dere ville fylle livet deres med?

 

Så jeg er glad for hver dag, jeg lever dagene til fulle og koser meg over de små tingene i livet! De store også såklart, men de som går og kun venter på de store tingene å glede seg over har det ikke så greit tror jeg.... Kjenner en del av dem som ikke klarer å glede seg over en vakker sol oppgang, en majestetisk elg i skog kanten, en liten mus i sneen, barn som ler, voksne som prater sammen, god musikk... dere skjønner hva jeg mener, de små tingene i livet. Norge er nemlig ikke nødt til å vinne VM i fotball for at jeg skal ha noe å glede meg over, det er bare en bonus på alt det andre... Tror veldig mange mennekser glemmer de små tingene i livet deres.. De har liksom ikke plass. Men neste gang du ser en sol oppgang eller en elg eller en mus eller ... så stopp litt og gled deg over akkurat det! Og du vil ha en MASSE og glede deg over :D

 

Livet er for herlig til å søle bort! :D

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Fy faen så ensporet dere er. Det der er hva dere gjør med livet, ikke hva som er meningen med livet.

Ja helt enig. Virker som alt for mange søker identitet med framtid. Lev heller i nået.

Det vil fortsatt være noe du gjør med livet, og ikke meninga med livet.

Meningen med livet er å gjøre noe med det, eller ikke noe i det hele tatt. :p

 

Kort og godt så tror jeg ikke på noen bestemt mening i den forstand som det spørres etter, men så kan en jo spørre om alt annet her i verden. Hvilken mening ligger det bak en meteoritt? Denne meteoritten fra månen er sannsynligvis et resultat av et kometnedslag eller et sammenstøt med en asteoride som så forårsaket at deler av månen ble slynget ut i verdensrommet som til slutt traff jorden etter å ha blitt fanget opp av jordens gravitasjonsfelt, får man kanskje til svar. Ja, men hvem plasserte den der? Og så kan vi sitte og fundere over meningen med en meteoritt og aldri bli enige, akkurat som med meningen med livet. Hvilken mening er det bak det evige spørsmålet om meningen med livet? Er vi sikre på at vi har de samme forutsetningene for spørsmålet? Hvis ikke så gir vel hverken spørsmål eller svar en fullgod mening for noen av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...