Gå til innhold

Utdanne seg til arkitekt.


Soulwax

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke en del på hva jeg ska utdanne meg som når jeg er ferdig med VGS (almenn, 2 året nå) og ser at det heller mot arkitekt. Det jeg lurer på er hva som trengs og hvor vanskelig det er å komme inn på disse studiene. Jeg har S-matte (den lette realfagmatten) og IT-fag, men ellers ingen andre realfag. Kommer antagentligvis til å gå ut av VGS med 4,2-4,4 i snitt, så er ikke så alt for god når det gjelder dette. Lurer på om jeg skal ta opp noen fag også, men hvilke trengs for å utdanne seg som arkitekt? Er dårlig å tegne, noe som jeg hører er viktig. Er dette håpløst da? Karakterene sier fattern er viktig, er jeg på villspor når jeg tror jeg har sjangs med 4,3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer helt an på hvor du vil inn, hvilken "type" arkitekt du vil bli. Du har ikke sjans å komme inn på arkitektstudiet på NTNU (du trenger r-matte og fysikk 1), de andre skolene vet jeg ikke. Tror arkitektskolen i Oslo opererer med opptaksprøver og intervju.

jah, det er sant. Husker ikke helt hva linja bruttern går på, men det er no fremtidsretta, sånn energi besparende boliger osv...

Lenke til kommentar

Lusken: Det kan være EMIL (Energi og Miljø), og da blir han på ingen måte arkitekt. NTNU har bare ett arkitektstudie, og det er "sivilarkitektstudiet". For å komme inn der måtte du i fjor ha i overkant av 62 konkurransepoeng rett ut fra videregående, hvilket tilsier 5,5 i snitt om du har fordypning i tre realfag.

Lenke til kommentar
Lusken: Det kan være EMIL (Energi og Miljø), og da blir han på ingen måte arkitekt. NTNU har bare ett arkitektstudie, og det er "sivilarkitektstudiet". For å komme inn der måtte du i fjor ha i overkant av 62 konkurransepoeng rett ut fra videregående, hvilket tilsier 5,5 i snitt om du har fordypning i tre realfag.

joda han blir arkttekt, jeg aner ikke hva han går, nye ord hele tia..,. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...