Gå til innhold

AC/DC i studio i Mars! ?


boogiesg84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detta er en av de beste nyhetene så langt i år. Gleder meg virkelig som en drittunge før sin første julaften. Selv om turne-planer ikke er spikret syns jeg det vill være veldig rart om ett nytt album ikke etterfølges av verdens turne. Da må jeg se dem, gjerne flere ganger. Hvertfall Sverige og Norge konsertene. Onkelen til fruen så dem live og han sa det var uforglemmelig, heeeelt sykt (Husker ikke hvilken turne da men...).

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Digger så å si alle ACDC albumene, og er helt sikker på at de ikke skuffer med denne plata. Det at folk sier at Back In Black er en middels god plate, er noe av de dummeste jeg har hørt. Det blir like dumt som å si at Master Of Puppets er ei middels god plate.

 

Men nå skal det også sies at folk har forskjellig musikksmak da. :p

Lenke til kommentar

Jeg elsker AC/DC, men Back In Black er ikke så episk som alle skal ha det till (les: Min mening). Joa, med Brian så er det den absolutt beste. Uten tvil. Men albuma med Bon er mye bedre (les: Min mening). Bon er den beste og jeg syns hans album er mye bedre enn de med Brian. Selvsagt har du album som jeg syns er på samme nivå som de med Bon, men de klarer aldri og overgå. Ingen over ingen ved siden av, Bon er den beste og albuma med han som sanger er de beste.

 

Selv er jeg litt nervøs da jeg syns det har gått i sakte nedoverbakke etter "For Those About To Rock". De har klart og lage kvalitets album (og enkelte sanger er jo geniale), men det har ikke holdt samme nivå som tidligere. Ingen AC/DC album er dårlige. Men når man hører ett album så sammenligner man jo med de andre utgivelsene og det er enten bra eller dårlig, sammenlignet med det andre de har gitt ut.

 

Men jeg gleder meg til den kommer og håper de klarer og komme tilbake med ett genialt album og en turne som beviser at de gamle er best. Og vise det ikke bare er Rolling Stones som kan levere live.

Lenke til kommentar

Litt morsomt at veldig mange sier Bon Scott er den beste vokalisten fordi han var den første, men han var faktisk den andre vokalisten. ;)

 

Gleder meg til neste album. Metallica endret stilen totalt og ga ut Load og ReLoad, før de misset totalt og ga ut St Anger. Kiss har innrømmet flere ganger at de gikk over til mer disco-lignende musikk for å tjene mer penger (og hvor mange ganger har de egentlig vært på avskjedsturné?), men AC/DC har holdt det gående i samme spor i alle år. Synd Bon Scott døde, men personlig synes jeg Brian Johnson er minst like bra. Han har litt forskjellig stil fra Bon Scott, men det er en bra ting. For øvrig synes jeg Stiff Upper Lip er en av de beste albumene de har gitt ut noensinne. Ballbreaker var heller ikke så verst.

Lenke til kommentar
Litt morsomt at veldig mange sier Bon Scott er den beste vokalisten fordi han var den første, men han var faktisk den andre vokalisten. ;)

 

Gleder meg til neste album. Metallica endret stilen totalt og ga ut Load og ReLoad, før de misset totalt og ga ut St Anger. Kiss har innrømmet flere ganger at de gikk over til mer disco-lignende musikk for å tjene mer penger (og hvor mange ganger har de egentlig vært på avskjedsturné?), men AC/DC har holdt det gående i samme spor i alle år. Synd Bon Scott døde, men personlig synes jeg Brian Johnson er minst like bra. Han har litt forskjellig stil fra Bon Scott, men det er en bra ting. For øvrig synes jeg Stiff Upper Lip er en av de beste albumene de har gitt ut noensinne. Ballbreaker var heller ikke så verst.

 

Jeg er fullstendig klar over at Bon ikke er den første. Men ja, mange tror han er det, ikke så veldig rart egentlig. Dave var ikke lenge i AC/DC (73 - 74), har aldri sunget på noen av studio albuma og blir vell så godt som aldri nevnt i sammenheng med AC/DC... Men en liten ting med Brian og Bon som jeg syns var interesant og lese var at ett av de første banda som Bon var med (som byttet navn til Fang når de flyttet til England) var support for Geordie som Brian var med i. Det var under en turne i England i 72 (husker jeg ikke feil)... Uansett. Bon byttet plass med Dave pga Young brødrene ønsket seg ny frontmann. Bon var i utgangspunktet ikke førstevalget pga aldersforskjellen. Men Bon klarte og overtale dem til og gi han en sjanse, han sa blant annet at han ville gjøre en mye bedre jobb en Dave...

 

Men det har ingenting med at Bon er den første langvarige frontmannen til AC/DC. Den første vokalisten som synger på studio albumene dems... Utover det gidder jeg ikke og forsvare og forklare hvorfor jeg foretrekker Bon... Men ikke misforstå. Ingen kan overgå Brian som erstatter for Bon. Han har den riktige stilen og passer glimrende som frontmann. Jeg vill absolutt ikke at noen skal ta hans plass... Hvis han forsvinner fra bandet så tror jeg helt ærlig ingen kan ta hans plass.

 

Jeg har stor respekt for at AC/DC kjøre den samme stilen som alltid og ikke tilpasser seg trender for og tjene mer... De er også blant de mest-selgende banda med 130Mill solgte plater.

Lenke til kommentar
Dave Evans var aldri den "offisielle" sangeren da han som sagt ikke spilte inn noen plater, men han har faktisk spilt inn en singel med AC/DC med sangene "Can I sit next to you, girl" og "Rocking in the parlour". ;)

 

Det var jeg ikke klar over nei... Han blir kanskje ikke regnet som den offisielle sangeren, men han var fortsatt den originale vokaliste/frontmannen. Selv om han ikke er på studio albuma.

 

Ja det blir spennende og se hva de klarer og produsere. Bare håper det ikke blir utsettelser.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Sangen er rett og slett jævli bra. Får frysninger. Sangen er over all forventing. Gledet meg til albumet, selv om "Stiff Upper Lip" ikke akkurat er ett mesterverk (tittelsangen er bra da), men nå ser jeg virkelig frem imot og få albumet med ett smil og ikke skepsis. Jada, jeg vet at resten av sangene kan være dårlige. Men sangen gir meg en sånn god gammel AC/DC følelse :new_woot:

 

Eneste negative nå er at siden jeg har hørt den første singelen, flere ganger, vil resten av ventetiden bli veldig vanskelig. Er jo så altfor lenge igjen. Viste jeg skulle latt vær og gi etter for fristelsen :wallbash:

 

 

Youtube

-

har du siste versjon av flash installert? Kan være en årsak. Eller har du instalert flashmute?

 

Flash er oppdatert ja. Flashmute har jeg ikke installert. Men takk for hjelpen :)

 

Fant link til deres myspace side. Den ligger der også.

 

EDIT: Kanskje legge ved linken også da.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...