Gå til innhold

Garanti Microsoft / Elkjøp


Shtian

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For to år siden kjøpte jeg en Xbox fra Elkjøp stormarked på Vinterbro. For å være sikker tok jeg med en 2-års forsikring på maskinen. Den siste måneden har jeg hatt problemer med maskinen ved at den bl.a har ripet opp et spill. Maskinen fungerte enda, men for sikkerhets skyld sendte jeg den inn til Microsoft for en reparasjon ettersom jeg hadde garanti på maskinen enda. Da jeg fikk den tilbake fikk jeg med et ark hvor det sto at de hadde reparert den og byttet hovedkortet, men nå fungerer ikke maskinen i det heletatt. Jeg sendte dem en mail og fikk et fullstendig likegyldig svar tilbake. Da fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve å bytte den på Elkjøp siden 2-års-forsikringen og garantien enda var gyldig.

 

Jeg dro ned dit i går og fikk byttet den mot en xbox som en annen person hadde sendt inn (Årsaken til dette fikk jeg ikke vite). Da jeg startet maskinen hjemme fungerte den, men den bråker forferdelig og lager til tider stygge skrapelyder. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre, og hva mine rettigheter som forbruker er. Har jeg rett på ny xbox fra Microsoft siden de ødela min gamle? Og burde jeg ikke få ny maskin fra Elkjøp når både garanti og forsikring fortsatt er gyldig?

 

Noen som har vært borti en lignende situasjon og har noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har fått en byttemaskin fra elkjøp istedenfor den du hadde først, og denne ikke funger - gå tilbake og bytte igjen. Elkjøp fikser dette uten problemer, det er jeg rimelig sikker på. Så bare dra innom, si at erstatningsmaskinen du fikk ikke virker, og at du vil bytte på ny.

 

Dette løser seg. Ta gjerne kontakt med meg på pm om du har ytterligere spørsmål :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...