Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Thomson Speedtouch 546(i) v6 problem!


Anbefalte innlegg

Ok, har nå prøvd å åpne porter på min SppedTouch i 3-4 dager. Jeg har fulgt alle tutorials jeg har funnet men den vil bare ikke. Jeg har Telenor Bedrift 1Mbit eller noe og ternger all farten jeg kan få! :p

 

Jeg har satt opp public ip på PC-en og "åpnet" portene som det skal gjøres, men de er allikevel ikke åpne! Jeg er koblet opp direkte på SpeedTouchen via kabel, ingen ekstra router.

 

Har sett flere tråder med folk som har samme problemet bare med en eksra router, og det har som regel løst seg ved å sette SpeedTouchen til bridge, men dette har jeg da ikke muligheten til.

 

Noen som har noen tips om hva som skulle kunne være feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, har nå prøvd å åpne porter på min SppedTouch i 3-4 dager. Jeg har fulgt alle tutorials jeg har funnet men den vil bare ikke. Jeg har Telenor Bedrift 1Mbit eller noe og ternger all farten jeg kan få! :p

 

Jeg har satt opp public ip på PC-en og "åpnet" portene som det skal gjøres, men de er allikevel ikke åpne! Jeg er koblet opp direkte på SpeedTouchen via kabel, ingen ekstra router.

 

Har sett flere tråder med folk som har samme problemet bare med en eksra router, og det har som regel løst seg ved å sette SpeedTouchen til bridge, men dette har jeg da ikke muligheten til.

 

Noen som har noen tips om hva som skulle kunne være feil her?

 

Du kan bridge modemet og bruke pcn din til å kople opp(Opprett ny tilkopling under "Nettverkstilkoplinger" og følg veivisern). Skal ikke vere nødvendig å sette public ip til pcn din for å få åpnet porter. Kan hende det kan hjelpe å aktivere upnp i speedtouchen.

Lenke til kommentar
Du kan bridge modemet og bruke pcn din til å kople opp(Opprett ny tilkopling under "Nettverkstilkoplinger" og følg veivisern). Skal ikke vere nødvendig å sette public ip til pcn din for å få åpnet porter. Kan hende det kan hjelpe å aktivere upnp i speedtouchen.

 

Eventuelt hvordan får jeg åpnet porter og slikt da? Har aldri hørt om denne metoden før, men skal prøve det ut. Takker for svar.

 

Du bør prøve telnet (Start, kjør... CMD og skrive TELNET "router-IPadresse").

546i fungerer ikke alltid med webinterface.

Hvis ikke det hjelper så må du sjekke her.

 

Kan ingenting om telnet i det hele tatt, har prøvd det en gang tidligere, men kan ikke kommandoene som må brukes, fant en til NGT, men fant ingenting til telenor da det var noen kommandoer som var tilegnet NGT spesielt.

 

Du kan ikke kommandoene som må skrives inn eller har en god guide på lager?

Endret av icx
Lenke til kommentar

Sjekk om du finner nyere firmware for routeren føst. Mener å huske at Telenor eller NGT har fikset webinterface slik at du forwarder porter der nå (og det fungerer).

 

EDIT: Bridger du routermodemet så kutter du ut routingfunksjon, brannmur etc. Dette gjør man ofte når man har en router bak. Hvis du ikke har en router så ville ikke jeg sette boksen i bridge fordi man utsetter maskinen for større fare enn nødvendig.

 

Ellers fant jeg denne guiden for NGT (antar telenor er temmelig lik)

 

Mappe (forwarde) port i NAT:

Kommando: "nat maplist"

Liste over NAT'ede porter kommer opp pass på at porten du vil mappe ikke allerede er i listen. En annen ting du må se etter er hvilket interface du bruker. Dette kan eksempelvis være TypeB_1, TypeA_2 osv. Det er interfacet som er mest benyttet i listen over NAT'ede porter som er riktig å bruke. I mitt tilfelle TypeB_1, jeg tar derfor denne som utgangspunkt. Jeg bruker også port 80 som utgangspunkt, og pc med intern IP 10.0.0.2

 

Kommando: "nat mapadd outside_addr=0.0.0.0 outside_port=80 inside_addr=10.0.0.2 inside_port=80 intf=TypeB_1"

Kommando: "saveall"

 

Du har nå forwardet port 80 til PC med intern ip 10.0.0.2

Kjør nå kommandoen: "nat maplist" slik at listen over mappede NAT poster kommer opp. Se til at posten er lagt inn i listen.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takker la7dfa.com, fikk endelig det til å fungere her og :)

 

Jeg får levert bredbånd fra Monet.no og etter en uke knot fram og tilbake fikk jeg det omsider til funke etter å ha gjort det the telnet way.

 

Jeg og Monet support forsøkte å benytte web-interface'et til Speed Touch 546 modemet uten hell. De sa at de også hardkodet portingen i modemet uten at det fungerte....De sendte meg et nytt modem da det første hadde endel barnesykdommer, men da det nye heller ikke ville la seg konfigurere fant de ut at de skulle sende et meg et nytt modem av annet merke slik at jeg skulle få portet igjennom det jeg ville.

 

I et siste forsøk tok jeg fram det store kloke boken (google) og kom fram til ditt innlegg :) Logga inn med telnet bruker som på web-interface'et og gjørte igjennom

 

 

{admin}=>nat

{admin}[nat]=>maplist

Idx Type Interface Outside Address Inside Address

Use

1 NAT Internet 84.53.8.55 127.0.0.1

0

2 NAPT Internet 84.53.8.55:21 127.0.0.1:21

0

3 NAPT Internet 84.53.8.55:23 127.0.0.1:23

0

4 NAPT Internet 84.53.8.55:80 127.0.0.1:80

0

5 NAPT Internet 84.53.8.55:443 127.0.0.1:443

0

6 NAPT Internet 84.53.8.55 unmapped

 

{admin}[nat]=>mapadd outside_addr=0.0.0.0 outside_port=10000 inside_addr=192.168.192.3 inside_port=10000 intf=Internet

{admin}[nat]=>saveall

 

Verifiserte med maplist og så fungerte det uten restart :)

Endret av paaljn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...