Gå til innhold

HP bærbar lager tre pipelyder og nekter og starte


Ördög

Anbefalte innlegg

Fruen har hatt en HP laptop nå i ca 1,5år, eller no. Laptopen hennes har nå stått på nå i ett par dager. Når hun i ettermiddag måtte restarte maskinen nekter den og starte. Det som skjer er at når hun slår den på, lager den tre skarpe pipe-lyder også skjer det ikke noe mer. Den gir svart skjerm, rett og slett. Når jeg kom hjem fra jobb prøvde jeg og starte den uten noenting tilkoblet makinen (mus, usb-stivk, etc), men får samme resultat. Jeg har også prøvd med cd i, men det hjelper ikke. Jeg kan ikke komme på noen flere muligheter som kan gi annet resultat akkurat nå.

 

Modellnavn, ifølge skrift på skjermen, er HP Pavilion dv6000

 

Er det noen som har noen råd, kan komme med en løsning som jeg ikke har prøvd?

 

Hun har kjøpt den på expert og vi tok med 3års "idiot forsikring", så det skal ikke være noe problem og få den fikset. Men hun har ikke tatt backup av noe på harddisken, slik at det hadde vært fint og kunne fått den igang så vi kunne tømt harddisken hvertfall. Reparasjon skal den på uansett med tanke på at det ikke er så altfor lenge igjen av garantien (er vell 3år husker jeg ikke feil).

 

Er det noe info jeg har utelatt så er det bare og si ifra. Hjelp blir tatt imot med takknemlighet.

 

 

EDIT:

Har også prøvd og ta ut og sette inn batteriet... En annen ting vi også har prøvd er og ta ut batteriet for deretter og sette den inn og starte den opp, med og uten lader.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å ta ut og inn batteriet? Sette i lader?

 

Rart at pc-en bare skal si takk for seg uten noe forvarsel :S

 

Du kan jo prøve å ringe til Hp support å høre opp de har opplevd det samme med flere pc-er.

 

Det glemte jeg og legge ved. Ja hun prøvde og ta ut og inn batteriet før jeg kom hjem. Har også tatt ut og satt inn batteri, deretter prøvd og starte opp maskin med og uten lader, uten at dette har hjulpet... Ja det er litt snodig at den bare har stoppet opp. Hun har ikke hatt noe problemer med maskinen, foruten den tradisjonelle formatering-og-reinstall-av-windows prosessen...

 

Jeg har sjekket support siden dems, for norge, men og finne kontaktnr er jo umulig. Så om problemet ikke kan løses hjemmefra får vi bare håpe at filene på harddisken kan reddes.

 

Men takk for hjelpen uansett :)

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Da håper jeg at det er skjermkortet på denne også. Uansett håper jeg hun har lært hvor viktig det er og ha backup av harddisken.

 

Men om du fikk den tilbake etter en uke så er det ett bra tegn hvertfall. Er den tilbake etter en uke skal jeg si meg fornøyd for og være ærlig.

 

Takk for kjappe svar begge to :)

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Laptopen ble levert inn på expert i kveld. De sa at det trolig var hovedkort eller RAM'en som var problemet. Fikk heller ingen behandlingstid, men de skulle ta kontakt når den var reparert. Håper ikke det tar så lang tid, så håper virkelig du tar feil veggiss.

 

Blir spennende og se hvem som har rett da. Kanskje unødvendig og si at jeg håper du tar feil kaeksen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...