Gå til innhold

Analoge sendere og frekvenser/kanalnummer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har idag god gammeldags antenne på taket og ser på analoge sendinger.

Får inn NRK (tre stykker), TV2 og TVNorge.

Problemet er at den NRK'en jeg får inn best er Rogaland-senderen, for det kommer stadig en tekst om at dette signalet skrus av 4. mars. Mistenker at dette også gjelder TV2 og TVNorge.

På kartet skal jeg også få inn en sender på Stord, faktisk bør denne gi meg best dekning. Denne skrus ikke av før mot slutten av året.

 

Jeg venter på en annen TV-løsning (fiber) i mai engang, og vil derfor ikke skaffe meg parabol eller RiksTV i mellomtida.

 

Spørsmålet er da: Er det en måte jeg kan se hvilken sender de forskjellige kanalene sendes fra?

Har forsøkt å ringte NTV, men de kan visst kun RiksTV for tida.

Har det noe for seg å se på hvilken "kanal" jeg får disse inn på TV'en? Men igjen, det hjelper meg lite hvis ingen kan svare hvilke frekvenser de forskjellige senderne bruker.

 

Planen er å justere antenna slik at jeg får NRK, TV2 og TVNorge fra Stord, så jeg er berget fram til fiberen er i hus.

Regner med at jeg finner ut dette hardt og brutalt 4. mars, men vil gjerne være litt i forkant. Kan tenke meg det blir kaos og utsolgt for RiksTV og andre løsninger 5. mars når alle plutselig får svarte skjermer. Det er for dumt å vente i ukesvis på RiksTV dersom det viser seg at jeg ikke får inn gode nok signaler fra Stord allikevel.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du at tråden skal fjernes, det hadde vært lurere å heller legge ut link til frekvensoversiktene til andre som lurer på det samme.

 

Her fant jeg linken tror jeg: http://www.norkring.no/templates/Page.aspx?id=324

Som leder videre til: http://153.110.118.3/norkring/index.jsp

Godt tenkt ;) Det var den linken jeg fant ja..

 

De var forøvrig veldig behjelpelige på telefon for å finne hvilken sender man får signaler fra - det kan være en tålmodighetsprøve å søke seg rundt på de forskjellige senderne på nettsiden.

Overraskende god hjelp fra Norkring! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...