Gå til innhold

Aprilfest 2008 (oppvarming) - Gissan - Fuglefotografering


Anbefalte innlegg

6. Mars (1)

 

b_365569.jpg

 

Art: Kvinand.

Utstyr: 1D Mark II og 300mm f/4L IS

Informasjon: 1/500, f/4, ISO 1600 og JPEG med kvalitet 6. Håndholdt med IS. Enkel bilderedigering og minimal støyfjerning.

 

6. Mars (2)

 

b_365570.jpg

 

Art: Stokkand.

Utstyr: 1D Mark II og 300mm f/4L IS

Informasjon: 1/160, f/6.3, ISO 1600 og JPEG med kvalitet 6. Håndholdt med IS. +0,7EV. Minimal støyfjerning og enkel bilderedigering (levels, curves, skarphet og kontraster).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det bare så litt voldsomt ut rundt hodet på fuglen.. Kanskje bare min skjerm som er crappy.. :)

Er nok bare deg som ikke er helt vant til så skarphetstegnene objektiv / hus som jeg har brukt.

 

Igjen, bildet er akkurat like mye oppskarpet som de øvrige redigerte bildene her i tråden, så det er nok deg.

Lenke til kommentar

Som tidligere forklart (førstepost) kan jeg ta både dyre- og fuglebilder denne perioden. Så, jeg tok utfordringen, og fotograferte katten vår tidligere i dag. Her er resultatet...

 

7. Mars

 

b_365761.jpg

 

Art: Tjukk katt.

Utstyr: 1D Mark II og 300mm f/4L IS

Informasjon: 1/160, f/6.3, ISO 1600 og RAW. Håndholdt med IS. +1EV. Det er ikke fjernet støy i bildet, og det er ei heller oppskarpet. Dog er det i sin enkelhet konvertert fra RAW til JPEG, og redusert for web.

Lenke til kommentar

I dag har jeg prøvd meg på panorering. Hva synes dere?

 

10. Mars

 

b_366399.jpg

 

Art: Panorert stokkand.

Utstyr: 1D Mark II og 300mm f/4L IS

Informasjon: 1/50, f/6.3, ISO 100 og JPEG. Håndholdt med IS i Mode 2. Ingen etterbehandling, what so ever (annet enn redusering for web da, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

I det siste har jeg ikke oppdatert denne tråden. Hvorfor, vet jeg ikke, men jeg tror at det (ubevisst fra min side) har vært den manglende responsen i den siste tiden.

 

Dog har jeg fulgt utfordingen min, men det blir for mye jobb å legge alle bildene inn ved bruk av oppsettet jeg har brukt tidligere. Jeg skal begynne å legge bildene inn som jeg har gjort før fra tirsdag av (da den offisielle utfordringen faktisk begynner) og kjøre løpet helt ut - slik jeg har lovet meg selv.

 

Jeg legger ved et knippe bilder jeg er mest fornøyd med i tiden fra 11. mars (da jeg falt ut av systemet her på forumet) til dags dato.

 

Igjen - jeg har tatt bilder hver dag og fulgt utfordingen min (bildene er lagt ut på foto.no hver dag (utenom påsken, men da hadde jeg ingen andre muligheter enn å ta "en uke fri") - med variert respons). Det er bare oppdateringen her på forumet som har sviktet - og det er helt og holdent min feil.

 

b_370268.jpg

Stokkand.

 

b_370133.jpg

Laksand.

 

b_369839.jpg

Kvinand.

 

b_369520.jpg

Stokkand.

 

b_369705.jpg

Kvinand.

Lenke til kommentar

Hei, alle sammen!

 

Jeg må nok skuffe enkelte av dere, og si at det ble med oppvarmingen denne gangen. Jeg tok ett dyre- eller fuglebilde hver dag fra 19. Februar til 31. Mars, noe som jeg selv mener er en meget godt gjennomført utfordring. Mandag, 31. mars, opererte jeg tåen, og kan ikke gå uten krykker på 2-3 uker. Dermed blir det vanskelig å følge utfordringen opp på rett måte, slik jeg hadde ønsket. Jeg er overbevist om at jeg ville følgt utfordringen hvis jeg hadde hatt mulighet til å bevege meg skikkelig til fots.

 

Dermed, avslutter jeg utfordringen - og sitter igjen med mange gode minner og erfaringer fra oppvarmingsperioden.

Lenke til kommentar

Hehe.. Takk for gode ord. Jeg prøvde å ake meg rundt på gulvet i dag for å ta noen bilder av katten, men forgjeves. Med kun én brukbar fot og krykkene på slet var det ikke akkurat lett.

 

Men, når stingene er tatt, bandasjen er av og foten er klar til å brukes igjen - skal jeg virkelig ta i et tak for å prøve å komme meg opp igjen på det samme nivået som jeg har vært i hele oppvarmingsperioden. Noen av bildene vil nok - om de blir gode nok - havne i bildekritikken. Men de kommer nok neppe inn her i tråden, da det bare skaper rot. :)

 

Det positive er at det ikke gjør særlig vondt, så livet går videre. ;)

 

Beregningen var ikke akkurat optimal, men det er det lite å gjøre med nå. Jeg hadde ikke trodd at operasjonen skulle bli så omfattende som den ble, menmen.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Superbilde 30. April? Gleder meg til å se hva du drar opp av hatten ;) God bedring, måtte jeg ta igjen noen prosent av forspranget ditt på fuglefronten ;P

Takk. Hehe. Foreløpig er det ingenting i hatten, men jeg forventer (av meg selv) å ha en liten godbit å trekke opp 30. april eller dagene før. Men jeg kan ikke love noe.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...