Gå til innhold

Muhammed-tegninger bør tillates! (seriøs versjon)


Anbefalte innlegg

Leve ytringsfriheten!

 

Feige forumeiere etter min mening som bøyer seg for religiøs fundamentalisme! Jeg vil ha en forklaring på hvorfor dere ikke tillater tegninger av profeten! Er dere mot ytringsfrihet? Dere skylder på norsk lov, men det er ingenting i norsk lov som pålegger dere å slette slike bilder.

 

Vær ærlig, det er bare å si at dere respekterer Islam og synes tegninger av profeten er forkastelig. Bare innrøm at dere er redde for attentater og klager fra islam.no. Eller har dere en annen unnskyldning?

 

Se å vis litt ryggrad! Tenk over hva dere nettopp har gjort! Forbudt for brukerne å legge ut TEGNINGER!! Skammelig. Flaut. Skremmende. Det hjelper altså å true med vold og terror. Fint signal dere sender til muslimene.

 

Fjernes ikke forbudet innen uka, forsvinner jeg fra forumet. Skriv dere på!

 

1. Traadstarter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har rett og slett med respekt for andre menneskers tro å gjøre! og jeg syns det er helt på sin plass å ikke tillate bilder av denne typen.

 

Hvorfor fortjener religion respekt?

 

Dersom jeg i religionens navn hadde tatt meg nær av at bilder av John Carew i avisene, ville du synes det var helt på sin plass å ikke tillate bilder av han?

 

Nei, du ville sett på meg som gal! Hvorfor? Fortell meg hvorfor jeg ikke bør bli respektert for MIN tro, mens muslimene bør bli respektert for SIN tro! Fordi de er mange om galskapen? Fordi de truer med terror og vold?

 

Man når de gale blir mange nok, gir vi dem respekt de ikke fortjener. Vi kaller dem ikke engang gale lenger. Vi kaller dem religiøse.

 

Er det lov å spørje kvifor du meiner det skal vere lov å leggje ut teikningane på forumet? Hugs at dette er eit privat forum, og ytringsfridomen blir avgrensa deretter.

 

Jeg er for ytringsfrihet, derfor! Terror og vold skal ikke lønne seg, derfor!

 

Hadde muslimene kun sagt at de ikke ønsket slike tegninger, ville de blitt ignorert. Tro meg! Men siden de tenner på skoler, dreper og lager opptøy og faenskap, får de det som de vil.

 

Det handler ikke om at det er så jævla viktig for meg å legge ut slike tegninger. Det handler om prinsipper!

Endret av Traadstarter
Lenke til kommentar

Ytringsfridomen på forumet blir vel avgrensa uavhengig av terror og vald. Du meiner altså at eigaranes interesser skal vike for ytringsfridomen? Er det ikkje rimeleg at dei som eig forumet, kan gjere det dei ønskjer med det?

 

Eg sett og pris på at du definerer kva du legg i ytringsfridom sånn at vi har det klart. :)

Lenke til kommentar

Jeg har for så vidt ikke ekstreme problemer med at det er forbudt, men er det ikke slik at dette forumet ikke sensurer delvis tvilsomme bilder av Jesus? Er det riktig at de kristne skal bli hetset mer enn muslimene bare fordi de kristne for det meste ikke er villige til å bruke vold og trusler? For meg er dette uansett en skremmende utvikling, både norske aviser og nett-forum er tydeligvis villige til å slikke skoene til Islamske fundamentalister, jeg vedder på at det ikke kommer til å stoppe her heller, er nok ikke lenge til en kritiker av Islam blir drept i Norge. Dette er mulig fordi store deler av pressen og folket lar seg tråkke på og nekter å støtte opp om ytringfriheten, som er kanskje det viktigste vi har.

Dere som mener at man burde "respektere" religioner burde skamme dere, kanskje de religiøse kan begynne å respektere at vi ateister ikke deler deres religion og gi opp kampen mot ytringfriheten?

 

 

2. Dark Archon

Lenke til kommentar
Ytringsfridomen på forumet blir vel avgrensa uavhengig av terror og vald. Du meiner altså at eigaranes interesser skal vike for ytringsfridomen? Er det ikkje rimeleg at dei som eig forumet, kan gjere det dei ønskjer med det?

 

Eg sett og pris på at du definerer kva du legg i ytringsfridom sånn at vi har det klart. :)

 

Så du trur teikningane hadde blitt slettea om ikkje muslimane hadde gått amok?

 

Jeg sier ikke at eigarane ikkje bestemmer, men det er lov å seje ifrå når dei drit seg ut.

Lenke til kommentar
Er det riktig at de kristne skal bli hetset mer enn muslimene bare fordi de kristne for det meste ikke er villige til å bruke vold og trusler? For meg er dette uansett en skremmende utvikling, både norske aviser og nett-forum er tydeligvis villige til å slikke skoene til Islamske fundamentalister, jeg vedder på at det ikke kommer til å stoppe her heller, er nok ikke lenge til en kritiker av Islam blir drept i Norge. Dette er mulig fordi store deler av pressen og folket lar seg tråkke på og nekter å støtte opp om ytringfriheten, som er kanskje det viktigste vi har.

Dere som mener at man burde "respektere" religioner burde skamme dere, kanskje de religiøse kan begynne å respektere at vi ateister ikke deler deres religion og gi opp kampen mot ytringfriheten?

 

 

2. Dark Archon

 

Nei, folk bør ha rett til å hetse alle grupper. Hvorfor skal vi respektere muslimer mer enn kristne? Helt enig med deg. Men hvorfor skal vi respektere religiøse mer fotballfans, tilhengere av punk rock, UFO-fanatikere eller svenskehatere? Alle må ha rett til å si sin mening, og ingen grupper skal ha rett til å være skjermet fra kritikk og latterliggjøring.

Lenke til kommentar
§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#135a

 

Hets er synonymt med hatefull ytring.

 

Der har du kilden din :).

Lenke til kommentar

Og hvilken del av lovverket jeg akkurat siterte klarte du å få til at ikke gjelder Islam? Ta iallefall å LES kilden du ba om da, før du turer fram videre uten å ha forstått noe.

 

"Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering."

 

Hva du TROR er en ting. Det er noe helt annet når du uttaler deg bombastisk om at du har den eneste rette store sannhet, og det ikke er tilfellet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Og hvilken del av lovverket jeg akkurat siterte klarte du å få til at ikke gjelder Islam?

 

"Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religin eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

 

Hva du TROR er en ting. Det er noe helt annet når du uttaler deg bombastisk om at du har den eneste rette store sannhet, og det ikke er tilfellet.

 

Å hetse en religion er å hetse noe. Hvorfor skulle det være ulovlig?

 

Jeg er ateist og hevder ingen sannhet i det hele tatt. Jeg er imot alle som hevder de har sannheten.

Lenke til kommentar

Som jeg sier. En Hatefull ytring, og HETS er identiske med hverandre i denne sammenhengen. Hets er det de mener, de som har laget loven.

 

Loven slår fast at HETS av RELIGION er forbudt.

 

Hvorfor har ingenting med saken å gjøre - faktum er at det står der. Du trenger ingen grunn, du trenger bare akseptere at slik er det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...