Gå til innhold

HP Pavilion dv6560. Et ok valg?


Frysedisk

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å finne PC-en med best mulig verdi innenfor en sum på 5-8000 kr. Skal primært brukes til surfing, poker, en og annen dvd, samt spillet "Age of Mythology". :) Skjerm bør vel være 15,4".

 

Jeg vurderer denne (ukens tilbud på komplett):

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337041

 

Er jeg på villspor, eller er den et ok valg?

 

(Har forsåvidt vurdert denne også, mest pga. den etter sigende gode skjermen. Men god skjerm går kanskje på bekostning av annnen hardware? : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337045 )

Endret av Frysedisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å styre unna Pavilion-modellene. Karosseriet har dårlig kvalitet, touchpaden er helt for j*vlig, og det pleier å være driverproblemer med disse modellene. De bærbare datamaskinene til dags dato blir levert med gode skjermer, så det må du ikke lenger se på som noe problem.

 

En av de modellene fra HP jeg anbefaler, er HP Compaq 6715b (har 6715s, men 6715b har litt bedre hardware), det er en av de beste pcene jeg har hatt. Det er datamaskiner som er egnet for jobbsammenhenger, og er derfor utstyrt med nødvendig programvare, kraftig karosseri, og en meget bra service når det gjelder garanti.

 

Eneste minusen er at designet på bærbaren kan være litt kjedelig, men det er knapt en bagatell. :)

 

EDIT:

Min mor har hatt to forskjellige Pavilion-modeller og jeg kan ramse opp en rekke problemer som har oppstått av de modellene:

 

* Alle USB-portene klikket

* Skjermen tok farvel

* Tastaturet blir seigt å tregt etter lengre bruk

* Datamaskinene utviklet en ekstrem varme(!)

* Laderene har forferdelig dårlig kvalitet

* Karosseriet sprekker og lakken flasser

* Hvis har en PC som støtter XP, og du vil ha vista, så har ikke HP utviklet drivere til Vista.

* Bærbarens vifte bråker

* Batteriene varer ikke så lenge

 

Hvis jeg kommer på mer, så kommer jeg til å oppdatere denne posten, eller skrive et nytt innlegg :)

Endret av Nrjey
Lenke til kommentar
En av de modellene fra HP jeg anbefaler, er HP Compaq 6715b (har 6715s, men 6715b har litt bedre hardware), det er en av de beste pcene jeg har hatt. Det er datamaskiner som er egnet for jobbsammenhenger, og er derfor utstyrt med nødvendig programvare, kraftig karosseri, og en meget bra service når det gjelder garanti.

 

Eneste minusen er at designet på bærbaren kan være litt kjedelig, men det er knapt en bagatell. :)

Hei, takk for svar begge to!

 

Jeg vurderer 6715b ja (link i mitt første innlegg). Alt du nevner høres bra ut, samt at skjermen jo har bedre oppløsning enn det som er vanlig. Hvordan er det med specs'ene forøvrig - får man valuta for pengene her? Tenker da på ram, cpu, skjermkort og sånt. Må jo ut med 1500 kr mer enn for Pavilion'en.

Endret av Frysedisk
Lenke til kommentar

AMD Turion prossesorene utvikler endel varme, det har jeg erfart med gamle bærbare...

 

Under litt belastning går vifta konstant, og allikevel ligger cpu'en på 70-80 grader

 

Dette gjelder da en FSC Amilo, men tviler på at den utvikler mindre varme selv om den sitter i HP skall!

 

Men for all del, er nok en helt kurant pc til den prisen :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Jeg hadde denne bærbare pcen i 5 dager....kjøpte den på elkjøp....men leverte den igjen pga disse problemene:

 

Musikk/lyd hakker i winamp/itunes... det gikk ikke og fikse det med å oppdatere drivere.

I tillegg til at webcameraet lever sitt eget liv. Det funker bare når det vil.

 

Ellers er det ein grei laptop...men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte denne på "ukens tilbud" på komplett, veldig fornøyd så langt :)

 

ikkje hatt nåkke problem så langt, på 2 dager... :new_woot:

 

Det eg lurte litt på; EG Testa demoen til Crysis, autodetected grafikk til medium, men hakka så berre F.

 

samme på oblivion, skulle tru at det i allefall skal gå å spille slike spill.

 

Kjørte gratis versjon til 3dmark06 fekk berre 821 points :(

 

Har ikkje downloada nåkke drivers.

grafikk driveren va frå mai07, berre der problemet ligg da eventuelt???

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Jeg forsøker å finne PC-en med best mulig verdi innenfor en sum på 5-8000 kr. Skal primært brukes til surfing, poker, en og annen dvd, samt spillet "Age of Mythology". :) Skjerm bør vel være 15,4".

 

Jeg vurderer denne (ukens tilbud på komplett):

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337041

 

Er jeg på villspor, eller er den et ok valg?

 

(Har forsåvidt vurdert denne også, mest pga. den etter sigende gode skjermen. Men god skjerm går kanskje på bekostning av annnen hardware? : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337045 )

 

annbefaller deg til å ikke kjøpe en pc innen hp pavilion serien. De blir for varme og derfor går vifta nesten konstant!!

 

 

Et annet poeng er at tastaturet er for hardt, mener jeg i hvert fall.Hvis du hadde sammenlignet med et acer tastatur, så hadde det vært lettere å forstå poenget mitt!!

 

Det eneste lille fordelen som hp kanskje har, er at skjermen virkes litt klarer/lysere.....men jeg mener dette er ubetyderlig i forhold til de andre "problemenE" hp pavilion serien har

 

Så hvis du ikke liker varme og bråkete laptoper, så styr unda hp pavilion(i hvert fall de med amd turion CPU)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...