Gå til innhold

«Nytt» The Witcher annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isj, hadde håpa de ville lansere det til konsoll jeg nå. Vil ha The Witcher på Xbox 360! Kan ikke forstå hvorfor de kun gir ut for PC når det er snakk om enspiller, markedet er jo evinnelig mye større for konsoll. Oblivion viste vei for hvor godt RPG kan fungere på konsoll, flere burde komme etter. Jeg vil ha The Witcher

 

Uansett, fantastisk tiltak fra utviklernes side. Får håpe dette kan være med å sette en ny standard på hvordan spillkunder skal behandles.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra det kom på PC. Det viser at PC fortsatt duger og nå når det kommer en editor så vil det også komme mods. Dette blir bra. Jeg sier ikke at det ikke burde komme på konsoll men det er kult at det kom først på PC. Oblivion kunne jeg ikke tenkt meg på konsoll, da jeg mener det spillet er 100% avhengig av mods for og kunne nytes som det burde vært originalt.

Lenke til kommentar

Er gammel PC-entusiast selv jeg, men nå har jeg ikke giddet å oppgradere PCen såpass at den kan kjøre de nyeste spillene optimalt, men heller kjøpt meg en Xbox 360 Premium. Så jeg synes også at det er kult at spill kommer først til PC, men de bør også komme til konsoll. En konsollutgivelse vil sikre utviklerens fremtid, da man når ut til et mye større marked. The Witcher ser ut som et typisk spill som ville kost seg på 360-en.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt The Witcher, men har ikke installert det enda. Burde jeg faktisk vente til denne oppdateringa kommer, og dermed "spare" spillet? Har sykt lyst å begynne på det, men denne oppdateringa vil jo gjøre spillet mye bedre.. Jeg tror nok at jeg får vente, men hvor lang tid tror dere det vil ta før det kommer?

Lenke til kommentar
la oss bare håpe at de fjerner den STØRSTE "mmorpg" feilen, ONE-Click-Combat.

 

som den store Yahtzee sier: You fight enemies by clicking on them ONCE, and if you're really advanced clicking on them again.

 

og kanskje den idiotiske greia at du klarer faktisk ikke finne hodeskallen til et monster med mindre man har studert det???

 

For min del synes jeg det er forfriskende med et spill som krever en viss sans for rytme i stedet for en hjernedød klikkfest a la kampsystemet i Diablo... for å kunne lykkes i The Witcher må du lære deg kamprytmene og vite når du skal klikke for maks effekt.

 

Om man ikke har peilig på et monster vet man heller ikke hva som er verdifullt av kroppsdeler og slikt. Da stemmer det ganske bra med at det ikke viser i loot-listen.

 

The Wither - rollespill for viderekomne.

Lenke til kommentar
la oss bare håpe at de fjerner den STØRSTE "mmorpg" feilen, ONE-Click-Combat.

 

som den store Yahtzee sier: You fight enemies by clicking on them ONCE, and if you're really advanced clicking on them again.

 

og kanskje den idiotiske greia at du klarer faktisk ikke finne hodeskallen til et monster med mindre man har studert det???

 

Håper ikke du legger vekt på Yahtzees omtale av spillet, den var den desidert dårligste omtalen hans, først og fremst fordi han ikke hadde et eneste godt argument mot spillet. Det eneste han egentlig klaget på, var sider med spillet som er helt vanlig i rollespill (samling av items, "komplisert" osv)

 

The Witcher har definitivt sine feil, men Yahtzee fant ingen av de. Skivebom, kan du si.

Lenke til kommentar
la oss bare håpe at de fjerner den STØRSTE "mmorpg" feilen, ONE-Click-Combat.

 

som den store Yahtzee sier: You fight enemies by clicking on them ONCE, and if you're really advanced clicking on them again.

 

og kanskje den idiotiske greia at du klarer faktisk ikke finne hodeskallen til et monster med mindre man har studert det???

 

Håper ikke du legger vekt på Yahtzees omtale av spillet, den var den desidert dårligste omtalen hans, først og fremst fordi han ikke hadde et eneste godt argument mot spillet. Det eneste han egentlig klaget på, var sider med spillet som er helt vanlig i rollespill (samling av items, "komplisert" osv)

 

The Witcher har definitivt sine feil, men Yahtzee fant ingen av de. Skivebom, kan du si.

 

hehe, neida jeg bruker ikke det som hovedgrunnlag, er bare veldig enig. jeg kjøpte witcher på lanseringsdatoen, men spillte det aldri mere enn 3-4 timer. jeg er mere vant til kampsystem ala Oblivion, Jedi Academy, Diablo om du vil. jeg følte rett og slett at noe var galt med kampsystemet, men kunne ikke sette fingeren på hva. så så jeg yahtzees review, som forklarte det for meg. jeg liker forøvrig resten av spillet. men kampsystemet er så essensiellt at jeg sitter å irriterer meg mens jeg spiller.

Lenke til kommentar
la oss bare håpe at de fjerner den STØRSTE "mmorpg" feilen, ONE-Click-Combat.

 

som den store Yahtzee sier: You fight enemies by clicking on them ONCE, and if you're really advanced clicking on them again.

 

og kanskje den idiotiske greia at du klarer faktisk ikke finne hodeskallen til et monster med mindre man har studert det???

 

Spill på hard, det gjorde jeg. One click combat? I think not :> Det å lære seg farten til de forskjellige stilene, samt å vite hvilken man til enhver tid skulle bruke (nei, det er ikke bare bare til visse tider), samt sikre seg riktige potions er viktig.

 

Men, jeg tar heller dette kamp systemet enn oblivion sitt. Summon + invis = ferdig.

Lenke til kommentar
la oss bare håpe at de fjerner den STØRSTE "mmorpg" feilen, ONE-Click-Combat.

 

som den store Yahtzee sier: You fight enemies by clicking on them ONCE, and if you're really advanced clicking on them again.

 

og kanskje den idiotiske greia at du klarer faktisk ikke finne hodeskallen til et monster med mindre man har studert det???

 

Spill på hard, det gjorde jeg. One click combat? I think not :> Det å lære seg farten til de forskjellige stilene, samt å vite hvilken man til enhver tid skulle bruke (nei, det er ikke bare bare til visse tider), samt sikre seg riktige potions er viktig.

 

Men, jeg tar heller dette kamp systemet enn oblivion sitt. Summon + invis = ferdig.

 

Enig. Synes the witcher kombinerer det viktigste når det gjelder sverdkamp i spill: Systemet er spennende og engasjerende, fordi en må følge med til alle tider, i tillegg ser selve slossinga veldig bra ut, med animasjoner spilt inn av profesjonelle sverdfektere med motion capture drakter. Spiller du litt mer avansert kan du også prøve å dodge slag til fiender, og å hoppe baklengssalto hvis du er omringet osv osv.

 

Det eneste negative med kampsystemet er at det er klønete å få startet en ny kombo, hvis du ødelegger den du holdt på med. Blir av og til stående i ro i 5-10 sek før asskickinga gjenopptas :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men, jeg tar heller dette kamp systemet enn oblivion sitt. Summon + invis = ferdig.

 

Uenig, jeg finner kampsystemet i Oblivion er bedre enn det du finner i Witcher (hvilket jeg vil klassifisere som "greit nok").

 

Note:

Oblivion gir deg mange måter å bli uovervinnelig på (100% Reflect, 100% Absorb/Resist, 100% Chameleon etc...) men du kan ikke laste kampsystemet fordi du som spiller velger en slik måte å spille på. Kan du ikke styre deg finnes det mods som fjerner disse mulighetene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Elsker kamp systemet, vanskelig å bli skikkelig flink i The Witcher, treffe på riktig tidspunkt er ikkje like lett. Elsker "finishing" moves, er så tøft!!! fikk hakeslepp kver gang eg såg en ny variant. liker godt når geralt hopper opp, og "står" på skuldrane til personen og køyrer heile sverdet ned i den stakkars kroppen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...