Gå til innhold

Nybegynnerguide for Team Fortress 2. (Og diskusjon rundt tacs osv.)


Anbefalte innlegg

Teleport bruk bør nevnes. Spies skal ALDRI bruke TP, da det sinker både spionen og de klassene som TRENGER den. Dette fordi du får "trail" etter å brukt teleporten dvs. et lys med fargen av ditt lag hengende etter deg og da blir disguise og cloak relativt virkningsløst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel også si at Scouts som bruker teleportene blir lett upopulær av de andre på laget som er tregere, og gjerene skulle brukt den istedenfor den raske scouten (er du den eneste som spawner feks er det jo ikke noe problem dog).

 

Kan også bekrefte at det er ganske dumt å kle seg ut som en Scout når en er Spy, da en som nevnt ikke går like fort, samtidig som en heller ikke har mulighet til å "double-jumpe" (dvs hoppe enda en gang mens en er i luften) og veldig mange scouts gjør dette ofte nok til at jeg i alle fall legger merke til når noen IKKE gjør det ;)

 

Til slutt kan det legges til at det ofte på servere har blitt utviklet en "handshake" blant de på laget som er bak "line of scrimmage" om å fyre av et skudd for å vise at de ikke er "Spys in disguise". Vet en denne praksisen er det lettere å bli med på denne måten å identifisere seg, og en begynner heller ikke å lure på om lagkameraten er blitt fargeblind :p

Lenke til kommentar
Kan også bekrefte at det er ganske dumt å kle seg ut som en Scout når en er Spy, da en som nevnt ikke går like fort, samtidig som en heller ikke har mulighet til å "double-jumpe" (dvs hoppe enda en gang mens en er i luften) og veldig mange scouts gjør dette ofte nok til at jeg i alle fall legger merke til når noen IKKE gjør det ;)

 

Dette er grunnen til at å kle seg ut som sccout er så bra, ingen forventer at man gjør det, så veldig få blir mistenksome på scouts.

Lenke til kommentar
Jo, med mindre du spiller med folk som er 11 og som ikke kan tenke..

Kommer til å skrive med tips til spy snart, må bare gidde :p

 

Har dere i det hele prøvd å være scout med spy, eller snakker dere bare ut fra ingenting?

 

Som spy så løper man for det meste bare forbi fiender og prøver å blir lagt så lite merke til som mulig, om man løper litt seinere enn det en ekte scout gjør er det ingen som legger merke til.

Lenke til kommentar

Jeg legger i allefal merke til spys lett når de er scouts, men så er det nå meg og da :p

 

Anyways, hakke så mye å gjøre atm. så skriver litt meir.

 

Spy vs Engineer :p

 

Oki, som de fleste vet så har spies "zappern", en elektroniks tingeling som ødelegger Dispensers/Sentries/Teleports.

Ofte så er enginern i nærheten av sentrien, så som regel så zapper du først, og prøver å backstabbe engineren.

Du gjør dette ved å såklart zappe sentry/dispenser først, så bruker jeg å springe mot engineren og ta å backstabe han når han krysser meg på veg til sentrien. Litt øving og du klarer dette greit etter en stund.

 

Hvis engien sitter rett ved sentryn så kan du enten vente litt, småsnuske litt rundt om kring og bare vente til at engien springer vekk fra sentrien. Eller så kan du zappe som en gal og backstabbe engien når sentrien er zappa og ute av drift. Når du har tatt det som er, stikk av, du vekkermye oppsyn når du driver å leker med engier. :p

 

Btw, hvis engien sitter rett bak sentrien og den sikter fra han, backstab engien og zapp sentien rett etterpå, morsomt ;)

Endret av Mr. Fiskum
Lenke til kommentar
Jo, med mindre du spiller med folk som er 11 og som ikke kan tenke..

Kommer til å skrive med tips til spy snart, må bare gidde :p

 

Har dere i det hele prøvd å være scout med spy, eller snakker dere bare ut fra ingenting?

 

Som spy så løper man for det meste bare forbi fiender og prøver å blir lagt så lite merke til som mulig, om man løper litt seinere enn det en ekte scout gjør er det ingen som legger merke til.

 

Du blir lagt merke til med EN gang. Hvis du ikke har spilt med totalt nybegynnere da. Double-jumping skjer også utrolig ofte.

Lenke til kommentar
Jo, med mindre du spiller med folk som er 11 og som ikke kan tenke..

Kommer til å skrive med tips til spy snart, må bare gidde :p

 

Har dere i det hele prøvd å være scout med spy, eller snakker dere bare ut fra ingenting?

 

Som spy så løper man for det meste bare forbi fiender og prøver å blir lagt så lite merke til som mulig, om man løper litt seinere enn det en ekte scout gjør er det ingen som legger merke til.

Det er noe jeg legger merke til med en gang, samme som en medic uten prosentmåler for übercharge. Endret av guste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...