Aachel Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 The Slave Pens, Hellfire Ramparts og The Mechanar er relativt lette. Enig i dette, hvor Slave Pens sannsynligvis er den enkleste. Vanskelighetsgrad kommer an på mengde CC, tanks helse og healers mengde healing. Enig i dette - Botanica er enkel også. Vanskeligst er Durnholde - tror den er hakket over Shattered Halls, mens Black Morass ble nerfet, så den er ikke så ille lengre.
Darth Kjell Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Rart at mange syns andre boss i Heroic Mech er hard, vi klarte han første forsøk men slet spesiellt på siste boss. Og da droppa også The Sun Eater som ingen i gruppa kunne bruke. Blir vel å prøve Slave Pens og Ramparts, spesiellt Ramparts fordi jeg kan få et bra Epic tanke belte der. Siden jeg er CoH-speccet, er andre bossen veldig enkel. Jeg kan løpe rundt og bruke shield, PoM, renew og CoH. Aldri hatt noe problemer med den bossen. Tror druids også skal ha det ganske enkelt som healer her.
lolvik Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 The Slave Pens, Hellfire Ramparts og The Mechanar er relativt lette. Enig i dette, hvor Slave Pens sannsynligvis er den enkleste. Vanskelighetsgrad kommer an på mengde CC, tanks helse og healers mengde healing. Enig i dette - Botanica er enkel også. Vanskeligst er Durnholde - tror den er hakket over Shattered Halls, mens Black Morass ble nerfet, så den er ikke så ille lengre. Durnholde er pain in the ass : / Pullene der er tilnærma fucked up o:
bandreas Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 (endret) Er disc/holy prest med 1497 healing. Må personlig si at SV er den desidert letteste. Heala SV i dag med kun Prayer of Mending og Renew på trash. Kun andre bossen som gjorde at jeg falt under 50% mana. Warrior tank med kara/badge gear. Merker stor forskjell på forskjellige heroics... De lette er: Mechnar Slave Pens Undebog Ramparts Shadow Lab (cc trengs her dog - mage rogue hunter dmg = bra kontroll) De jeg sliter med er: Durnholde (Thrall) Shattered Halls Mana Tombs Har ikke prøvd Set Halls, Dark Portal eller andre enda :/ Endret 18. februar 2008 av bandreas
FunkyMonk Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Durnholde er ikke så vanskelig, man skal bare koordinere pulls og bruke riktig strategi i begynnelsen... Det er kanskje den morsomste heroic-instansen jeg gjør (siden det ikke kun er pull -> cc -> kill)... Mechanar løper man hurtig gjennom, og Ramparts, Slave Pens, Blood Furnace og Underbog er nok de enkleste såvidt jeg kan se... Botanica og BM har jeg faktisk aldri prøvd, hadde for meg at BM var den hardeste?
elf_man Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Kom til å tenke på noe. Er det ikke merkelig at mange heroics krever bedre gear enn det man får i reward? Emm.. nei? Hadde gjort samtlige heroics før vi i det hele tatt begynte med raiding i outland. Heroics krever først og fremst samarbeid
TheScorp Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Vel, etter utallige nerfs til vanskelighetsgrader...så er jo ikke heroic instancene engang skygger av seg selv. Wellfare game, fjerner jo alt som er/har vært av utfordringer.. Naturlig nok kanskje, siden det er flere casual gamere enn hardcore...Men det irriterer fortsatt. Gir oss idiotiske titler istedet...YEY!
Darth Kjell Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Kom til å tenke på noe. Er det ikke merkelig at mange heroics krever bedre gear enn det man får i reward? Emm.. nei? Hadde gjort samtlige heroics før vi i det hele tatt begynte med raiding i outland. Heroics krever først og fremst samarbeid Man trenger ikke Kara gear for å gjøre heroics nei. Jeg healer med kun crafted og 5-man gear. Eneste jeg bruker av PvP gear er S1 healing mace (men den har jeg først fått nå i det siste) og bracers. De jeg gjør heroics sammen med har heller ikke mye raid gear. Egentlig synes jeg ikke heroics er så mye vanskeligere. Det eneste som kreves er samarbeid og riktig gruppeoppsett. I heroics kreves det som regel en form (eller to) for CC. I vanlige instances er ikke CC et must.
Bredoc Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Har gjort SV heroic med følgende gruppe: Holy priest 70 Protection paladin 69 (meg) Enhancement shaman 69 Enhancement shaman 70 Feral druid 70 Jeg fungerte som OT og crowd healer alt etter behov. 2 wipes på første bossen, resten gikk helt fint. Alt er mulig bare man har full fokus og kjenner dem man spiller med. Vet man hva man gjør er ikke heroics spesielt hardt pr i dag. Som The Scorp sier er det blitt nerfa ved flere anledninger.
Frohman Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Dark Portal tanka jeg ganske lett med prot warr. 14-15k HP fully buffed. 10-12k armor 500 def Ingen wipes.
brillan Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Husker jeg tok underbog med en blue gearet tank. Var gøy med bog lordsa på slutten. Tanken gikk ned til 10% hp pr hit
Wheeljack Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Arcatraz i heroic er egentlig bare lang og seig. Ikke spesielt hard heller. Mobs slår litt hardere men det er igrunn det. Sistebossen er en vits, og ikke stort vanskeligere enn i normal mode. Shattered Halls i heroic med en greit geara Pala-tank er bare morsomt. Vi hadde 35m igjen før henrettelsene skulle til å begynne da vi var klare for å engage sisteboss. (Hoppa over sidene i sparring-hall riktignok) Steamvaults, heroic er ikke fryktelig hard den heller, Kalitresh er en tanke seigere så høy DPS kan nok være lurt. Mana-Tombs, Heroic kan være litt uggen pga slem AOE og mana-drain. Slave Pens er den desidert letteste av dem i mine øyne.
Darth Kjell Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Shattered Halls i heroic med en greit geara Pala-tank er bare morsomt. Vi hadde 35m igjen før henrettelsene skulle til å begynne da vi var klare for å engage sisteboss. (Hoppa over sidene i sparring-hall riktignok) Det er klart enklest med pala tank. Gjorde det en gang for ikke lenge siden, og vi kom fram i god tid før henrettelsen (ca. 15 min tror jeg), enda vi ikke prøvde å rekke det. Vi tok det bare i et rolig, kontrollert tempo. Tror at det er hvis man stresser for å rekke tiden at det går galt for folk.
Ostepølsa Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Kom til å tenke på noe. Er det ikke merkelig at mange heroics krever bedre gear enn det man får i reward? World of Welfare.
Shadow2007 Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Har kjørt en del normal instance nå, og beynner og lure på om jeg skal sette igang Heroic snart... Er prot warrior og lurer på hvor mye def, doge, ress osv jeg trenger til den enkleste Heroic.. PS: Blir mest sannsynlig folk fra guildet med Kara gear som blir med meg... Bortsett fra Healer som ligger ganske likt meg på gear. Har ikke tilgang til armory pga begrenset pc, men hvis noen lurer: Sargoth, Neptulon Healer: Sarinah, Neptulon
Darth Kjell Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Skal ikke si akkurat hvor mye du må ha av hver stat, men du trenger i allefall ikke noe resistance. Hvis du har ok, blått tanking gear skal det være nok. Hvis du synes normale instances går veldig lett, er det etter min mening bare å kjøer heroics.
pax1 Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Arcatraz i heroic er egentlig bare lang og seig. Ikke spesielt hard heller. Syns Arcatraz er blant de vanskeligere mer enn de lettere... men det hjelper en god del å ha en off-healer. Durnholde er bare tull..., SL 2. boss er tullete syns jeg... holder nesten samme vanskelighetsgrad uavhengig av gear.
Bredoc Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hei.Har kjørt en del normal instance nå, og beynner og lure på om jeg skal sette igang Heroic snart... Sjekket profilen din. Anbefaller deg å kjøpe Felsteel helm og chest. (Billig på AH) Prøv å kom deg opp mot 490 defence. Med 11544 HP som du har nå med PWF og 444 def blir det litt for dårlig. For all del dere kan jo prøve, men healern din får en tøff oppgave å holde deg oppe.
Myx Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hei.Har kjørt en del normal instance nå, og beynner og lure på om jeg skal sette igang Heroic snart... Er prot warrior og lurer på hvor mye def, doge, ress osv jeg trenger til den enkleste Heroic.. PS: Blir mest sannsynlig folk fra guildet med Kara gear som blir med meg... Bortsett fra Healer som ligger ganske likt meg på gear. Har ikke tilgang til armory pga begrenset pc, men hvis noen lurer: Sargoth, Neptulon Healer: Sarinah, Neptulon Som en god tommelfingerregel bør man etter min mening ha 490 defence, 12k HP unbuffed, 40% dodge og parry til sammen, samt generelt godt utstyr, type blått level 68 eller bedre, samt enchants/gems med riktige stats.
4MB Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Ja, du må nok ha litt bedre gear. Vil anbefale deg å skjekke alle rep. rewards. Du får en del gode items/enchants fra noen av dem. Husk at enchants og gems hjelper veldig mye. Bruk 12+stam i alle sockets, hvis du har nok gull. Hvis du er revered med Keepers of Time (Black Morass), kan du kjøpe deg noen greie leggings (skjekk charen min) og en head enchant til 90g som hjelper veldig mye. Selv har jeg 506 def, 12,3 hp unbuffed og ca 35-36 % dodge og parry til sammen. Dette er vel sånn ca. det du trenger for heroics.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå