Gå til innhold

et program til og endre størlse og vennmerke 500 bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet kan man ikke legge til vannmerke med Faststone.
Her tek du ganske enkelt feil. I batch-«modulen» går du inn på Advanced options, eller kva det heiter. Her er det ein fane der du kan leggje til valfri tekst, og ein der du kan leggje ei anna biletfil over som vannmerke, og justere på synlegheita.
Å legge til vannmerke med batch er sikkert enkelt i Gimpshop.
Feil igjen (trur eg iallfall). Med mindre Gimpshop har noko Gimp ikkje har vil batch-prosessering skje via kommandolinje. Det finst batch-plugins som denne, men om nokon av dei kan leggje på vannmerke veit eg ikkje (veit heller ikkje om andre enn akkurat den, men det ville ikkje forundre om det fanst).
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kan man ikke legge til vannmerke med Faststone.
Her tek du ganske enkelt feil. I batch-«modulen» går du inn på Advanced options, eller kva det heiter. Her er det ein fane der du kan leggje til valfri tekst, og ein der du kan leggje ei anna biletfil over som vannmerke, og justere på synlegheita.

 

marker bildene, og trykk F3 (Batch Convert), så følger du anvisningen i vedlagt bilde :)

post-26538-1203281858_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet kan man ikke legge til vannmerke med Faststone.
Joda, det kan du. Du går inn på Tools -> Batch Convert/Rename -> Use Advanced Options -> Watermark

 

 

jeg leter etter et program til og legge vennmerke på 100 vis a bilder fort, ikke hvert eneste bilde manuelt, men at programmet gjør det på flere bilder automatisk.

 

noen som vet om no?

Faststone FS Viewer eller Resizer gjør dette kjapt og greit...
Lenke til kommentar
Takk takk, da har jeg lært meg litt mer om Faststone :thumbup:
Kan forøvrig nevne at man i samme valget har muligheten til å gjøre mye annet også med bildene, som å croppe, forandre størrelse, printoppløsning, oppskarping, fargekorreksjon etc. Alle valgene er selvfølgelig ikke noe man bruker på absolutt alle bilder, men har man sortert ut dem man vil croppe på samme måte, kan man gjøre det. Man har også mulighet til å legge på rammer... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...