Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo!! Må jo ha downforce på bagasjeluka så den ikke åpner seg under kjøring! Ville jo vært katastrofe om den gikk opp når man slapp løs alle de 75 hestene!!!

Ja, det er eksteme krefter det er snakk om, så det trengs vel litt aerodynamik får å holde det på veien :-P

Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Motoren i bilen står foran, så du får mer vekt på forhjulene. Dette vil igjen føre til at bilen ikke spinner like lett som om den hadde hatt bakhjulstrekk.

Skrevet
Hjuldrift: Forhjulsdrift

Hjuldrift beskr: Trekker foran! = Topp på Vinterf

 

 

 

Latterlig.

Har framhjulsdrift på min nå (er vel normalen) og det er noe herk uten like... Makan til dritt!

Skrevet

Man kan som kjent holde større fart gjennom svinger og rundkjøringer med RWD :D

 

Det kompanserer lett for at jeg sliter som fan ellers på vinterføre (bakkestart, start generelt)

Skrevet
Nei, egentlig ikke.

Motoren i bilen står foran, så du får mer vekt på forhjulene. Dette vil igjen føre til at bilen ikke spinner like lett som om den hadde hatt bakhjulstrekk.

Nå kommer det ann på vektfordelinga på bak- og foraksel. Min bil har (perfekt :tease: ) 50/50 vektfordeling og RWD som gir både god fremkommelighet og godt feste under aksellerasjon (siden tyngepunktet skyves bakover). Hadde den vært enda tyngre bak hadde jeg hatt bedre fremkommelighet, ja, men jeg vil heller ha gode kjøreegenskaper :whistle:

 

Det at FWD har automatisk bedre fremkommelighet tror jeg henger igjen fra når bilene hadde veldig dårlig vektfordeling og RWD-bilene stort sett var veltdig lette på ræva.

 

Overstyring er også triveligere enn understyring synenes jeg ;)

Skrevet
Nei, egentlig ikke.

Motoren i bilen står foran, så du får mer vekt på forhjulene. Dette vil igjen føre til at bilen ikke spinner like lett som om den hadde hatt bakhjulstrekk.

Nå kommer det ann på vektfordelinga på bak- og foraksel. Min bil har (perfekt :tease: ) 50/50 vektfordeling og RWD som gir både god fremkommelighet og godt feste under aksellerasjon (siden tyngepunktet skyves bakover). Hadde den vært enda tyngre bak hadde jeg hatt bedre fremkommelighet, ja, men jeg vil heller ha gode kjøreegenskaper :whistle:

 

Det at FWD har automatisk bedre fremkommelighet tror jeg henger igjen fra når bilene hadde veldig dårlig vektfordeling og RWD-bilene stort sett var veltdig lette på ræva.

 

Overstyring er også triveligere enn understyring synenes jeg ;)

 

Det er vel pga. RWD at de fleste BMWer jeg kjenner til har 50/50 vektfordeling. En FWD har mer tyngde på forhjulene, da de ikke trenger å designe bilen slik at den i det heletatt skal klare å bevege seg fremmover på glatt føre :p

 

Men misforstå meg rett, jeg har bare eid (å kommer alltid til å eie) 4WD eller RWD :)

Skrevet (endret)

Kan man å kjøre bil, kommer man seg fram på de fleste veier samme hvilket føre det er.

Har selv hatt FWD, RWD og 4WD har aldri hadd problemer med å komme fram så fremt det ikke var ustrødd å såpeglatt.

Men må si at RWD var best, morro å kjøre på vinteren:P

Endret av david_almli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...