Gå til innhold

Christians treningslogg. Ny runde myorep!


Anbefalte innlegg

Den har begynt rimelig hardcore. Synes nitrofuel smaker dritbra forresten. Akkurat nå er jeg støl i hele kroppen. Ryggen er smadret, legger, hamstrings, trapz, armer, men pain of the good kind! Blir litt av skjema i morra mtp kosthold.

 

Skal ta mål i kveld. Det var bra du sa.

 

God jul!

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koseøkt 26.12.09

 

Arnoldpress:

14kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Sittende strikt sidehev:

6kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Franskpress:

23kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Pushdowns

 

Stangcurls:

22.5kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Rotation curls sittende:

7kgx15 + 5 + 5 + 5 + 5

 

Benkpress:

50kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Flyesmaskin

57kgx15 + 5 + 5 + 5

 

Shrugs:

50kgx15 + 6 + 6 + 6

 

Mage + grepstrening

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar

Dagens økt 28.12.09

 

Sittende militærpress:

35kgx12 + 5 + 4 + 4 + 4

 

Strikt sittende sidehev:

6kgx15 + 7kgx5 + 5 + 5

 

Smale dips

bw+belte m/2.5kg x 12 + 5 + 5 + 5

 

Franskpress

25.5kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Frontbøy

45kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Leg extensions

40kgx12 + 5 + 5 + 5 (ble litt kvalm her, lol)

 

Flyesmaskin

62kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Rear delts (omvendt flyesmaskin)

~34kg

 

Mage + noe tøying

 

Shrugs

60kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Rått. Endte økten med 2 gram bcaa og 5 gram glutamin så rett hjem til 40 gram MyoProtein i helmelk og noen klementiner. Etterpå er det karbonadedeig.

Lenke til kommentar

Dagens økt 29.12.09

 

Markløft

50kg oppvarming

55kgx12 + 60kgx5 + 5 + 5

 

Det her var faktisk luft. Jeg er mye sterkere i mark enn knebøy virker det som. Kunne trent greit på 70 her.

 

Stangcurl

25kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Superstrikt rotation-/hammercurl

8kgx12 + 5 + 5 + 5 + 5

 

Var lite lurt å ta biceps før nedtrekk og roing, men gjort er gjort.

 

Nedtrekk

55kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Stående stangroing

35kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Sittende lårcurl

45kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Leggpress (eksplosivt opp, 5 sek ned, 5 sek holde i bunn)

~60kgx10 + 4 + 4 + 4 + 4 (Det her brant så sykt at jeg trodde beina skulle ta fyr)

 

Mage + litt grep

 

Har et spørsmål til War. Kjører nå frontbøy og mark, men jeg prøver å trene gluteus i minst mulig grad nå og heller få større lår og hamstrings, trener jeg mye gluts med mark? Med frontbøy blir jeg bare mildt støl i rumpa.

Lenke til kommentar

Dagens koseøkt 02.01.2010

 

Arnoldpress: (uten ryggstøtte)

16kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Strikt sittende sidehev:

7kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Hantelpress:

22kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Flyes på maskin:

62kg (so it says) x 12 + 5 + 5 + 5

 

Franskpress

25.5kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4 + 3

 

Stangcurl

25kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Rotation curls sittende:

9kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Fin økt. Nok en gang litt prioritering da jeg fikk noe dårlig tid. Blir sånn når åpningstidene er helt på trynet i ferien. Kjøpte meg også 8 pakker ytrefilet á 150 gram på kiwi, billig! Så nå er det rødt kjøtt og kokt brokkoli.

 

Her er forresten litt om hvordan alkohol påvirker treningen:

 

Effect of moderate alcohol consumption on plasma dehydroepiandrosterone sulfate, testosterone, and estradiol levels in middle-aged men and postmenopausal women: a diet-controlled intervention study.

 

RESULTS: Moderate alcohol consumption increased plasma DHEAS level by 16.5% (95% confidence interval, 8.0-24.9), with similar changes for men and women. Plasma testosterone level decreased in men by 6.8% (95% confidence interval, -1.0- -12.5), but no effect was found in women

 

Noe usikker på hvor høyt inntaket var da de oppgir det i gram. Dessuten gjelder det nok noe mer for de som drikker mer regelmessig enn en gang i blant men likevel, etanol er en gift for kroppen. (Ikke noe bias her forresten, jeg mistet tellingen på antall drinker på nyttårsaften selv) Serum HDL i denne studien økte riktignok så det er positivt.

 

Enda en:

 

RESULTS: While the testosterone level of alcoholic men did not differ from healthy controls at the onset of withdrawal, it was significantly higher for the alcoholics after 6 weeks of sobriety than for the healthy controls

 

Controlled study on the combined effect of alcohol and tobacco smoking on testosterone in alcohol-dependent men.

 

Og mer:

 

In conclusion, alcohol interferes with the metabolism of carbohydrates during and after anaerobic exercise by decreasing the availability of circulating glucose. Furthermore, during recovery from exercise, alcohol decreases the supply of free fatty acids for the body.

 

Effect of alcohol on exercise-induced changes in serum glucose and serum free fatty acids.

 

En til: (noe eldre)

 

Plasma growth hormone concentration is decreased during alcohol intoxication and increased during hangover.

 

Hormonal changes during alcohol intoxication and withdrawal.

Lenke til kommentar

Dagens økt 04.01.10

 

Arnoldpress (uten ryggstøtte):

16kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Strikt sittende sidehev:

7kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Hantelpress

24kgx12 + 4 + 4 + 4 (tror jeg stoppet her)

 

Smale dips:

bw+5kg x 12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Pushdowns

 

Flyesmaskin

64-70kg x 12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Frontbøy

50kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Leg extensions

40kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Mage

 

Kommentar: Rimelig heftig økt selv om jeg følte meg noe "rusten". Hadde veldig god intensitet. Var litt rar i ryggen også, men har hjulpet noen og flytte i helga samt har hatt noe dårlig kosthold, så det har nok hatt sitt å si. Nå er det rødt kjøtt, kokt brokkoli og kreatin.

Lenke til kommentar

Dagens økt 05.01.2010 - Rygg, biceps, trapz, legger og bakside lår

 

Oppvarming:

Rygghevninger

 

Markløft:

70kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Nedtrekk:

60kgx12 + 6 + 6 + 4

 

Stående stangroing:

40kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Stangcurls:

25kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Sittende/stående rotation curls:

9kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

tok også 2 ekstra myosett med hammercurl her

 

Shrugs med manualer:

22kgx12 + 24kgx6 + 26kg x 6 + 30kgx6

 

måtte teste ut vektene litt

 

Leggpress

70kgx? + 4 + 4 + 4 + 4

 

(5 sek ned, 5 sek holde i bunn, gjør sykt vondt)

 

Sittende lårcurl:

50kgx12 + 5 + 5 + 5

 

Kommentar: Sykt bra form i dag. Alt var veldig lett og greit. Ble sulten 1 time etter K1- og K2-måltidene så jeg må kanskje uppe antall gram karbohydrater her, tror kroppen skrek etter karbs, så jeg fylte på med ananas når jeg ble sulten. Tok Nitrofuel, koffein, bcaa og kreatin før trening. Vet ikke helt hva det er men er litt småstøl/småvond/rusten i nedre rygg, kjente det når jeg tok mark, så jeg varmet opp litt. Mulig det er pga noen tøyeøvelser jeg har gjort som å tøye hofteleddsbøyere ol. Anyway, helt super økt med rå intensitet. Nå er det rødt kjøtt, kyllingkjøttdeig og eple.

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar
Markløft:

70kgx12 + 5 + 5 + 5

Myo på mark er det ikke mange som gjør :list_item:

Det er ganske vanlig å bli sulten på K-faser, en av grunnene til at måltidene er balansert på konseptet uten A.

Om du trenger mer karbs eller ikke merker du på trening.

Hvor mange måltider blir det? Juster størreslen på måltidene om det blir mange /føler seg sulten /slapp på trening.

(selv om dette var en super-boost-trening)

Det er lurere å gi seg med overskudd enn å bli og kjøre seg helt ut på gode dager.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Får se hvor lenge jeg kjører markløft med myo, jeg blir veldig andpusten. Samme på frontbøy. Får vel begynne å ta med oksygenmaske.

 

Fremover så kommer det til å bli 5 måltider + pre-treningsshake (nitrofuel bla) og kanskje 10-20 gram protein rett etter trening om jeg ikke tar bcaa. Er som regel hjemme innen 10-15 min etter trening klar for et skikkelig måltid. Skal hive inn en kommentar etter hver trening og overvåke hvordan kroppen responderer på kostholdet.

 

Tror om ryggen da? Er ikke noe som er direkte vondt, bare veldig mildt. Føles mest ut som stølhet, men igjen, ikke helt det heller. Kjenner det på venstresiden. Får vel se om det går over.

Lenke til kommentar

Dagens økt 07.01.2010 - Bryst, skuldre, trapz, framside lår, triceps

 

Sittende frontpress:

Oppvarming m/stang og 30kg

 

40kgx12 + 5 + 4 + 4 + 3

 

Sittende/stående strikt sidehev:

9kgx12 (syk burn) + 4 + 4 + 4 + 4

 

Hantelpress:

24kgx12 + 5 + 4 + 4 + 4

 

Dips smalt grep:

bw+5kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Flyes på maskin:

70kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

+ rear delts på samme maskin

 

Franskpress:

25.5kgx12 + 4 + 4 + 3 + 3

 

Frontbøy:

55kgx10 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Shrugs:

70kgx12 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Kommentar: God form. Ble sliten på franskpress så lurer på å separere dips og franskpress. Sidehev var egentlig ganske tung. På frontbøy begynte jeg å se hvitt på rep nr 9, så tok en rep nr 10 som i hvert fall ikke hadde blitt godkjent i styrkeløft og satt fra meg stanga. Lurer også på å fjerne flyes på maskin. Hantelpress og dips var forresten veldig lett.

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...