Gå til innhold

20pin på 24pin hovedkort


Anbefalte innlegg

hei, har köpt ett Gigabyte GA-G31M-S2L og har fra för en 20pin PSU.

Hade mail kontakt med komplett för jeg bestillte og de sa at det ikke var noe problem å kjöre hovedkortet med min PSU.

 

Problemet er nå at jeg ikke får startet opp maskina i det heletatt.

Skjer ikke noe. Noen som veit om komplett kan ha hatt feil angående kompabiliteten med 20pin PSU? Finnes det noen måte jeg kan teste dette på eller noen 20/24pin adapter?

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, har köpt ett Gigabyte GA-G31M-S2L og har fra för en 20pin PSU.

Hade mail kontakt med komplett för jeg bestillte og de sa at det ikke var noe problem å kjöre hovedkortet med min PSU.

 

Problemet er nå at jeg ikke får startet opp maskina i det heletatt.

Skjer ikke noe. Noen som veit om komplett kan ha hatt feil angående kompabiliteten med 20pin PSU? Finnes det noen måte jeg kan teste dette på eller noen 20/24pin adapter?

 

mvh

Du kan kjøpe en 20-24 pins adaptert. Da skal det virke fint.

Lenke til kommentar

20-pin på 24-pin hovedkort fungerer ofte, men det er ikke utenkelig at feilen ligger der.

 

Ville gått over kabler, montert hele greia på nytt.

 

En vanlig feil er at en har glemt 4-pin 12v(P4) kabelen. SJEKK!

 

Prøv også med bare en minnebrikke i forskjellige slotter.

 

Er det ingen reaksjon i det hele tatt? Vifter, lys osv.

Om du ikke en gang får lys på hovedkortet vil jeg tro strømforsyningen eller hovedkortet er ødelagt evt kortslutning.

 

Fortell gjerne hvilke komponenter du har?!

Lenke til kommentar
20-pin på 24-pin hovedkort fungerer ofte, men det er ikke utenkelig at feilen ligger der.

 

Ville gått over kabler, montert hele greia på nytt.

 

En vanlig feil er at en har glemt 4-pin 12v(P4) kabelen. SJEKK!

 

Prøv også med bare en minnebrikke i forskjellige slotter.

 

Er det ingen reaksjon i det hele tatt? Vifter, lys osv.

Om du ikke en gang får lys på hovedkortet vil jeg tro strømforsyningen eller hovedkortet er ødelagt evt kortslutning.

 

Fortell gjerne hvilke komponenter du har?!

 

tvilsomt at jeg har koblet noe feil siden det er et mini hovedkort med det meste integrert.

4-pin atx kabelen er koblet in. Finnes kun 2 ram slots og de er fyllt opp men selv om det var ramen burde maskina gi noen reaktioner.

Det skjer som sagt ikke noe i det heletatt, enten ödelagt eller så må jeg ha 24pin.

Men för jeg drar å kjöper en 24pin adapter vil jeg gjerne höre at det er vanlig at maskina ikke gir respons i det heletatt på nye hovedkort hvis den ikke finner alle 24 pin'ene.

Lenke til kommentar

Etter min mening er det intet behov for en slik adapter. Forskjellen på 20 og 24 pinner er bare at strømmen fordeles på flere pinner og ledere, slik at det ikke blir mer strøm pr pinne enn de tåler, på hovedkort som trenger svært mye strøm. Antar at ditt kort ikke trekker så mye.

Med et slikt adapter flytter du bare flaskehalsen opp fra kortet, men den er jo der fremdeles. Tviler på at hovedkortet har mulighet for å 'vite' om du bruker plugg med 20 eller 24 pinner.

Lenke til kommentar

Jeg har nogenlunde samme problem!

 

Oppgraderte nettopp prosessoren, minnet og hovedkortet mitt, men strømforsyneren min er like gammel som den alltid har vært - ca 5år gammel.

 

Uansett, det som er problemet, er at hovedstrømskabelen fra prosessoren, er for liten til å passe på hovedkortet. Finner jeg:

 

Denne

 

Kabelen, bare omvendt, i noen vanlige butikker ? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...