Gå til innhold

PC 1 mister forbindelse når PC2 kobles opp mot router


Anbefalte innlegg

En PC er tilkoblet ADSL router via WLAN. Når en annen PC kobles til via WLAN mister den første PCen forbindelsen til internett. Ved bruk av "reparer" funksjonen under trådløs tilkobling kommer den første PCen på nett igjen, og da fungerer det greit med begge PC tilkoblet over lengre tid.

 

Router: Draytek Vigor 2600Ge, default Telenor ADSL oppsett, med SSID og MAC kontroll.

 

Noen som har noen tips til årsak og evt fiks ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik er konfig:

 

DHCP Server Configuration

Enable Server : ENABLED

Start IP Address : Fyllt ut

IP Pool Counts : 50

Gateway IP Address : Fyllt ut

DHCP Server IP Address

for Relay Agent : Blank

DNS Server IP Address

Primary IP Address : Blank

Secondary IP Addres : Blank

 

Ser at DHCP og DNS server IP adresser ikke er fyllt ut. Skal det være slik ?

 

 

Firmware:

# Firmware Version

: 2.5.6_T

Ser ut til at jeg har siste versjon ?

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Leser at flere har trøbbel med DNS og trege oppslag med den routeren.

Legg de inn manuelt. Telenor DNS-adresser:

130.67.60.68

130.67.15.198

193.213.112.4

Alternativt så legger du inn en fra Telenor og en fra Powertech f.eks 195.159.0.200.

Da beholder du DNS selv om den ene skulle få problemer.

 

Relay agent behøver du ikke bruke.

Se forøvrig her for beskrivelse av oppsett: http://www.geekmungus.co.uk/computing-draytek.htm

Lenke til kommentar
Leser at flere har trøbbel med DNS og trege oppslag med den routeren.

Legg de inn manuelt. Telenor DNS-adresser:

130.67.60.68

130.67.15.198

193.213.112.4

Alternativt så legger du inn en fra Telenor og en fra Powertech f.eks 195.159.0.200.

Da beholder du DNS selv om den ene skulle få problemer.

 

Relay agent behøver du ikke bruke.

Se forøvrig her for beskrivelse av oppsett: http://www.geekmungus.co.uk/computing-draytek.htm

 

Takk ! Skal prøve det du beskriver.

Lenke til kommentar

Hei

 

Om de første tips ikke fungerer anbefaler jeg at du oppgraderer ruteren(selv om du skulle ha siste versjon) med *.RST firmware fra Draytek. Denne vil oppgradere + resette ruteren. Sett så ruteren opp på nytt.

OBS!! Pass på at du velger Annex B firmware når du skal laste ned.

 

Mvh. Tor

Datatekniker - JensenScandinavia AS

- Norsk Draytek Distributør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...