Gå til innhold

Moderatorer kan foreslå ny emnetittel?


Anbefalte innlegg

Veldig ofte oppretter ferske brukere på forumet nye tråder på forumet, og før man rekker å si rabarbra har en moderator postet et innlegg om at emnetittelen ikke er god nok.

 

Problemet er da at brukerne ofte ikke gidder å bry seg (i enkelte tilfeller slenger de dritt tilbake :D ) eller så vet de rett og slett ikke hva de skal endre emnetittelen til, det kan jeg ofte også godt forstå. Derfor, synes jeg at moderatorene kan slenge inn et forslag om ny emnetittel, i tillegg til det de/dere sakser inn hver gang. Tror nye brukere da kan føle seg litt mer velkomne. Dette krever strengt tatt ikke mye av moderatorene.

 

Noen som støtter mitt forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det å skrive forslag krever jo at vi tar mer stilling til emnetittelen og trådens innhold og agenda i seg selv. Det er én ting å bestemme seg for om en emnetittel er for lite beskrivende for trådens innhold eller ei, en annen ting er det å sette seg så godt inn i problemstillingen at man kan formulere forslag til ny emnetittel.

 

Autosvaret er maks 10 sekunder, det du foreslår vil faktisk kreve mye større ressurser. Så kan man ha forskjellige meninger om hvor mye ressurser en moderator burde legge ned om h*n bestemmer seg for å svinge med pisken.

 

Jeg mener at autosvar er greit. Det er nøytralt, saklig og inneholder en beskrivelse av hva som er galt og hva som skal til for å rette opp det som er feil. Ingen grunn til å føle seg angrepet eller tråkket på. At man er ny bruker burde i mine øyne kun bety at retningslinjene står enda litt sterkere i minnet - det er jo ikke lenge siden brukeren leste gjennom nettopp retningslinjene da h*n registrerte seg på forumet.

 

Med det mener jeg ikke at moderatorer ikke skal hjelpe om de føler for det eller har overskudd til sånt. Det er bare det at moderering også er en aktivitet som tar på, og det er ikke alltid like givende å formulere emnetittel etter emnetittel, uten å se noen ende på visa.

 

Også har vi jo en annen innfallsvinkel; vil mer hjelp føre til færre dårlige emnetitler, eller vil brukerne bare bli latere ("det kommer jo en moderator og retter om emnetittelen ikke er god nok uansett")? Jeg frykter det siste.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...