Gå til innhold

Minnepenn - finner den ikke igjen


Rille

Anbefalte innlegg

Kjøpte forleden 2 stk usb-minnepenner på Computer City, merke Sony 4 GB. La over en haug med bilder på den ene pennen, og brukte den uproblematisk et par, tre ganger. Plutselig kunne ikke maskinen finne den igjen, ei heller på noen av de andre maskinene i huset. Maskinene registrerer ikke i det hele tatt at noe puttes i usb-porten(-e), og da jeg satte den andre(ubrukte) så var det samme problemet tilstede. Usb-portene finner alt annet som puttes inn!?

Pennene har kun vært oppbevart på samme sted, i et klesskap uten noen form for magnetisk forstyrrelse e.l.

 

Er det noen som kan komme med tips på hvordan jeg skal få igjen bildene jeg har på pennen?

Er det noen firmaer e.l. som tar slike oppdrag?

 

Rimelig desperat på å finne igjen 4 GB med bilder og dokumenter :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke diskene i det hele tatt ?, eller finnes de med tomt innhold ?

 

Dersom de ikke i det hele tatt registreres kan det være dårlig kontakt enten i usb kontakten eller inne i selve enheten. Det kan også være at en eller annen intern komponent har mistet livet. I så fall kan datene være helt inntakte, men selve problemet kan være vanskelig å lokalisere.

 

Dersom enhetne de finnes men med tomt innhold kan du prøve noen av følgende tips:

http://www.hardware.no/artikler/har_du_sle...d_et_uhell/9326

Lenke til kommentar

Hei ja, og takk for svar :)

 

Nei, maskinen finner ikke minnepennene i det hele tatt. Den ene er tom(men skal vel synes alikevel), den andre innholder 4 GB med bilder etc. Når pennene setter i usb-porten skjer ingen verdens ting. Når jeg kobler til andre usb-hardware så popper det opp beskjed om at et produkt er tilkoblet e.l. Begge pennene er helt nye og de er pent behandlet. Jeg kunne ha skjønt det dersom det var problem med en av dem, men ikke med begge to!?! Jeg har prøvde begge to på tilsammen tre maskiner - eller åtte usb-porter :hmm:

 

 

 

Finnes ikke diskene i det hele tatt ?, eller finnes de med tomt innhold ?

 

Dersom de ikke i det hele tatt registreres kan det være dårlig kontakt enten i usb kontakten eller inne i selve enheten. Det kan også være at en eller annen intern komponent har mistet livet. I så fall kan datene være helt inntakte, men selve problemet kan være vanskelig å lokalisere.

 

Dersom enhetne de finnes men med tomt innhold kan du prøve noen av følgende tips:

http://www.hardware.no/artikler/har_du_sle...d_et_uhell/9326

Lenke til kommentar

Det jeg kan tenke meg er at enten kan være en av pinnene/kontaktpunkt i minnepinnens usb kontakt som har mistet sin tilkobling til den indre enheten. Eller at en eller annen intern enhet har takket for seg, mulig du kan ha vært uheldig å fått to minnepinner fra et "mandagsparti".

 

Dersom det er noe slik som har skjedd er det i alle fall stor mulighet for at dataene dine ennå ligger i flash minnet, selv om det ikke er noen stor trøst når du ikke får tak i dem.

 

Og ja dersom operativsystemet oppdager minnepinner pleier de alltid å komme opp automatisk.

 

Ibas er et kjent seriøst selskap som lever av å gjennopprette data, mulig de kan hjelpe. Akkurat feilsøking på selve minnepinnnen kan være en vanskelig om ikke umulig jobb for oss vanlig dødelige. Men mulig andre her kan ha noen andre tips ?

Lenke til kommentar

Vel, jeg skal garantere at jeg vet hvor problemet ligger:D

Og det er ikke noen av forslagene over.

Tipper det er føkkøps med usb kontrolleren/e.

Du finner de i kontollpanelet under system og enhetsbehandling.

Prøv og legg inn .inf filen for hovedkortet ditt.

Garantert et driverproblem ;)

Lenke til kommentar
Vel, jeg skal garantere at jeg vet hvor problemet ligger:D

Og det er ikke noen av forslagene over.

Tipper det er føkkøps med usb kontrolleren/e.

Du finner de i kontollpanelet under system og enhetsbehandling.

Prøv og legg inn .inf filen for hovedkortet ditt.

Garantert et driverproblem ;)

 

Veldig rart at han da har prøvd enhetene på andre maskiner, og at andre usb-minnepinner virker fint på hans maskin.

Lenke til kommentar
Vel, jeg skal garantere at jeg vet hvor problemet ligger:D

Og det er ikke noen av forslagene over.

Tipper det er føkkøps med usb kontrolleren/e.

Du finner de i kontollpanelet under system og enhetsbehandling.

Prøv og legg inn .inf filen for hovedkortet ditt.

Garantert et driverproblem ;)

 

Jeg har som nevnt tidligere testet minnepennene på tre forskjellige maskiner - alle med samme respons. Dytter jeg inn de andre minnepenne så popper de umiddelbart opp - det er kun disse to Sony 4 GB som ikke fungerer...lenger!?! Er ikke så kjent med å legge inn "...legg inn .inf filen for hovedkortet ditt.", men det spørs om dette er problemet da alle andre penner fungerer - i alle usb-portene

 

:no:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette spørsmålet la jeg ut for den tid tilbake, men jeg kom ikke nærmere innholdet på minnepennene mine. Jeg har sendt forespørsel til Sony, men ikke fått svar på den.

 

Er det noen andre som har tips eller ideer for hvordan jeg skal få ut innholdet på minnepennene mine? Finnes det noen firmaer eller lignende som kan hjelpe meg med å skaffe til veie innholdet...er desperat :wallbash:

Lenke til kommentar
Finnes det noen firmaer eller lignende som kan hjelpe meg med å skaffe til veie innholdet...er desperat :wallbash:

 

Vel, det er alltids IBAS, om du er rik... De gjør slikt med garanti.

 

Ellers så er det nok, som foreslått her, et av kontaktpunktene som har gått, og enhver teknointeressert nerd med loddebolt kan nok åpne pinnen og få koblet det til igjen, da uten garanti selvsagt.

Lenke til kommentar
Finnes det noen firmaer eller lignende som kan hjelpe meg med å skaffe til veie innholdet...er desperat :wallbash:

 

Vel, det er alltids IBAS, om du er rik... De gjør slikt med garanti.

 

Ellers så er det nok, som foreslått her, et av kontaktpunktene som har gått, og enhver teknointeressert nerd med loddebolt kan nok åpne pinnen og få koblet det til igjen, da uten garanti selvsagt.

 

Hmmm, noen som er stø på hånden her ;) Forsøker Sony en gang til...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei igjen,

 

tar opp en tråd fra i våres. Er det noen her som har erfaring med å reparere en minnepinne? Jeg har skulle veldig gjerne hatt tak i innholdet på pinnen, men det er uaktuelt å betale 10 lapper for å få IBAS til å gjøre jobben.

 

Noen?

 

 

 

Vel, det er alltids IBAS, om du er rik... De gjør slikt med garanti.

 

Ellers så er det nok, som foreslått her, et av kontaktpunktene som har gått, og enhver teknointeressert nerd med loddebolt kan nok åpne pinnen og få koblet det til igjen, da uten garanti selvsagt.

 

Hmmm, noen som er stø på hånden her ;) Forsøker Sony en gang til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...