Gå til innhold

Kjøp av mer minne, hva vil passe?


Scrapyard

Anbefalte innlegg

Har 1024(2*512 brikker) MB minne nå av typen PC-3200 OCZ E.B. Dual Channel Platinum 400Mhz (2,5-3-2-8)

Tenkte å kjøpe 2 GB minne til. Kommer da til å kjøre dual channel 2*1024mb og 2*512mb

Tilsammen da 3gb. Er dette en grei måte å kjøre denne rammen på?

 

Må da ha noe ram som passer til det jeg har nå PC-3200 400MHZ, har timmings noe å si at jeg må ha det samme som jeg har fra før av?

 

Har lurt litt på en av disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309845

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309659

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er vanlig DDR du har fra før, så er svaret at du kan bruke alle DDR brikker, men at de helst bør være mist like raske som de du har fra før. Den totale hastigheten kan ikke settes noe høyere enn de tregeste brikkene klarer å henge med på naturligvis, derfor blir det litt meningsløst å kjøpe raskere brikker en det du har fra før.

 

2x1 + 2x0,5 er vel kanskje ikke heeeelt ideelt sånn kompatabilitetsmessig, men det skal fungere det også. Oppdater gjerne BIOS til siste versjon først så du har god støtte fra hovedkortet. Husk å sette brikkene parvis i forhold til minnekanalene ihvertfall, for brikene må være parvis like store for å kunne få til dual-channel.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har sokkel 939. Amd Athlon 64 X2 4400, skjermkort POV 6800gt.

Tenkte i første omgang å få i litt mer ram og eventuelt ett bedre skjermkort.

På sikt kommer jeg til å bygge meg en ny maskin. Men denne fungerer perfekt etter 3 år nå. Spiller nesten ikke data lenger, har Ps3 så jeg gidder ikke bruke så mye penger på data nå. Spiller bare C&C tiberium wars en gang i blant. Eneste PC-spillet jeg kommer til å kjøpe er Starcraft 2 når det kommer. Blir mest brukt til surfing og slikt for tiden.

Endret av Christer.s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...