Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt under hjertet, ribbeina,lungene ellerno


Mekker`n

Anbefalte innlegg

Ofte når jeg våkner har jeg dritvondt i ribbeina/lungene et eller annet under hjertet. Det virker som om jeg sover på armen og presser ribbeina inn. Når jeg våkner gjør det dritvondt. Pleier og gå det av i løpet av dagen..

 

Nå har jeg hatt dritvondt i 4 dager... Kjenner det godt når jeg puster godt inn og spesielle vinkler er umulige pga smerter. Har vært sånn ofte i kanskje 2-3 mnd nå, men jeg har kjent det før sånn innimellom..

 

Kan det være hjertet? Kan jeg dø? burde jeg dra til lege? noen som har noe av det samme? lungekreft? beinskjørhet?

 

uuææææææ.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar.. Prøvd og tatt et par timer på øyet nå, men det blir bare værre. Nå begynner jeg og få vondt i venstre skulder i tilllegg... Gjør for vondt og sove på ryggen eller magen. Må ligge på høyresiden. Å ligge på magen er ekstremt vondt!

 

Jeg ser ann litt til og ringer lege hvis det ikke gir seg...

Lenke til kommentar
Ja har bestemt meg for og ringe så fort legekontoret åpner. Fant noe ibumentin i skapet som tilhører dama. Sto mot muskelsmerter og betennelse på boksen. Prøver meg på en sånn og ser hva som skjer.

 

Takker for svar

 

lykke til. og kom gjerne med svar etter lege timen. hadde noe slikt skjedd med meg så hadde jeg nokk tatt første buss til legen.

Lenke til kommentar

Jada skal si ifra hvordan det går. Det rare nå er at jeg gikk en tur på butikken. Når jeg kom hjem var jeg nesten helt fin.. Kjenner det bare litt nå og det er avslappende i forhold til hva det var. Vet ikke om det var frisk luft eller den pilla jeg spiste som gjorde susen...

 

Drar til legen uansett...

 

Edit: det var uansett kortvarig glede. Får ikke time hos legen. Må dra på legevakta. Ser ann litt til...

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Da har jeg vært hos legen og de fant ingenting, heldigvis. Tatt all slags mulig prøver som har med lunger og hjerte og gjøre ink røntgen. Ble lagt til observasjon i 2 timer. Pip pip pip pip.... hater den lyden...

 

Legen var vel litt for gebrokken utifra hva jeg syntes burde være tillatt så jeg har bestilt time hos fastlege i slutten av neste uke. Bare for og få hans vurdering også.

 

Fikk 50 Pinex Forte mot smertene og 2 flasker med cosylan mot ulydene jeg hadde i lungene... Hjertet mitt var normalt stort og alt var bare bra...

 

Men fy faen og vondt det gjør! Har ikke opplevd værre og jeg har vært MYE sjuk. Det føles akkurat som at ribbeinet er knekt innover. Når du puster presser lungene på denne knekte biten. Jeg føler at jeg går og venter på at venstre lunge skal sprekke. Ubehagelig!

 

Takk for alle svar...

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Neida...

 

Hvor mange Pinex Forte kan jeg ta? Legen sa 1 stk 3 ganger om dagen. Det holder ikke. Jeg spiste 3 stk og en voltaren før jeg la meg og våkna nå i smertehelvette. Fikk sove i 5 timer da :)

 

Dette var vondt gitt. De 50 Pinexene kommer til og holde i 3 dager. Jeg må han noe sterkere medisiner. Jeg takler ikke dette og nå får jeg så vidt puste. Det har blitt MYE værre enn det var.

 

Taxi er bestilt til legevakta... Nå blir jeg vel lagt inn kan jeg tenke meg... Det skal bli godt!

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Heisann...

 

Ble lagt rett på seng når jeg kom opp dit i natt/morres. Fikk 2 sprøyter med et eller annet og hade bra. Smertene var helt sinnsyke. Jeg har ikke opplevd lingnende. Våkna rundt 12 og da var det helt fint. Gikk vel 20 min så var det tilbake for fullt.

 

Det som er at det gjør så vondt og puste. Man blir til og ta mindre og mindre pustedrag hver gang fordi det gjør vondt i hjertet. Stresser meg selv helt opp og begynner og hyperventilere og får helt sjokk. Dette er ekstremt vondt samtidig så man veit ikke hvor man skal gjøre av seg og blir helt fortvila.. Da hadde jeg i tillegg de 6 siste timene tatt 6 pinex forte og drikki en halv flaske med cosylan. Dette er ikke behagelig...

 

Legene finner ingenting. De sier det må være muskulært. Alle prøver er bra. Blodtrykket lå på 155 over 85. Dette er kanskje litt høyt? uansett sa dem at det var fordi det var 4 pene jenter i hvite frakker rundt meg. Det kan sikkert stemme. Jeg har svidd av 1200,- der oppe på 2 dager. Har tatt mange tester. Men uansett, kan man få så vondt i en muskel??

 

Nå skal jeg ta 2 Pinex forte samt 2 ibumentin 400mg 3 ganger om dagen. Det hele skal skylles ned med cosylan. Gjør fortsatt så vondt at jeg må gå og stå rolig i en krok innimellom og bare holde meg fast. Hvis jeg ler eller hoster blir alt hvitt og jeg svimer delvis av.. Det begynner også og pipe i øra...

 

Legger med et bilde av røntgen legen vurdering av røntgen bilde. Hvis noen skjønner dette språket så gjerne forklar.

post-82000-1203022246_thumb.jpg

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
Det hender jeg får sånne smerter innimellom, men kanskje ikke like ille som du beskriver dem.

Noe som hjelper for min del, er å legge meg på magen og å strekke ut brystkassa alt jeg kan, for så å forsøke og puste dypt, men veldig forsiktig. Etter et par minutter pleier dette å gå over.

 

Akkurat nå er dette noe jeg ikke tør og begi meg ut på ennå. Skal uansett prøve når jeg får det litt bedre. Takk for tips!

Lenke til kommentar
å ha betennelse i muskel og skjelett kan gjøre svært vondt.

ihvertfall når det er smerter rundt lunger og hjerte fordi man da anspenner seg litt ekstra pga frykt for hjerte feil og lignende.

 

visst du ikke har smerter når du våkner er det ikke hjertet så der kan du slappe av.

 

Ja jeg er også blitt ekstremt anspent i venstre skulder. Når jeg puster godt inn til det gjør vondt skyter smertene opp i skulderen. Ellers kjennes den bare vanlig støl ut.

 

Tror også jeg kan kjenne "leamus" i noen musker rundt hjertet/ribbeina. Det rister og durer inni der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...