Gå til innhold

EA: "Vi dreit oss ut"


Anbefalte innlegg

Nå innrømmer EA-toppsjef John Riccitiello at selskapet godt kunne tatt bedre vare på alt spillgullet de sikret seg ved oppkjøpene, der mange av spillselskapenes egenart rant ut i sanden.

 

- Vi i EA dreit oss ut. Til en viss grad var jeg involvert i disse tingene, så jeg kan vel si at jeg dreit meg ut. Problemet var at EA trodde på «en størrelse passer for alle»-tankegangen, noe som begravde og hindret kreativitet under alt byråkratiet, sa han i en forelesning på spillkonferansen D.I.C.E Summit i Las Vegas, skriver Gamesindustry.biz.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/11/526568.html

 

Gratulerer, velkommen etter!

 

La oss håpe de ikke fucker opp Bioware også:

 

Nå har selskapet nylig kjøpt opp «Mass Effect»-skaperen Bioware/Pandemic, og håper at de vil lykkes også der
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett sted må jo EA ha fått alle disse kronene fra også siden de har hatt økonomisk dekning for å kjøpe opp diverse spillselskaper så EA skal ta en stor del av skylda men skal man dele ut skyld må man også skylde på de tusenvis som støtter oppunder dette selskapet ved å kjøpe de produktene som de faktiskt gir ut år etter år. Husk ikke noe salg = null kroner i kassa.

Lenke til kommentar

Det er jo de selv har sagt at de har tatt bort kreativiteten og kjørt mainstream: One-size-fits-all. Istedenfor kreativt, spesiellt og innovativt har de kjørt pengetjenende mainstream. Det er jo det de sier.

 

Det er ikke noe galt i at de tjener penger, men når pengetjeninga kommer i veien for å det særskilte ved firmaene de kjøper opp, så får man problemer. Noe de endelig har innsett på egenhånd tydeligvis.

Lenke til kommentar

Som jeg sa da dette først ble annonsert, jeg ser bare pisspreik i et forsøk på å skrape til seg noe billig PR.

 

Det er liksom ingen hardtslående innrømmelse de kommer med; alle vet - og har lenge visst - om alle de tingene han tårevått legger ut om. Jeg regner med at han ønsker å oppfattes som mer sympatisk enn sine forgjengere, siden han åpent vedgår at det faktisk har vært et problem. Bare synd han ikke kommer til å gjøre noe for å motvirke "minste felles multiplum"-trenden som ødelegger spillindustrien, fagre ord til tross.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvor er det EA ikke driter seg ut xD se hva de har lagd da!!! harry potter 5 ble slakta og se på nyeste need for speed... De måtte betale for å re formatere PC-er over hele verden siden spillet crasha systemet. EA sikkrer seg de mulighetene med å kjøpe rettigheter til alle film spill. Men de klarer ikke føre filmsuksene videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...